خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح هلال احمر درباره ماجرای «واردات واکسن فایزر»

کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه چندی پیش ایرانیان مقیم آمریکا اعلام آمادگی کردند تا تعدادی واکسن فایزر به ایران اهدا کنند، گفت: واردات واکسن در همان مراحل ابتدایی و بررسی باقی ماند، بنابراین جمعیت هلال‌احمر تاکنون هیچ واکسنی را نه تهیه و نه توزیع کرده است.

به گزارش ایرنا، همتی روز یکشنبه در گفت وگویی تلویزیونی افزود: درخصوص واردات واکسن فایزر چندی پیش پیشنهادی از سوی ایرانیان مقیم امریکا ارائه شد که در حال بررسی موضوع بودیم که مثل همیشه کار به کندی پیش رفت و با توجه به بد عهدی که آمریکایی ها در مراحل قبلی کمک های بین المللی داشتند و با توجه به مرگ و میری که در ایالات متحده وجود داشت، خیلی تمایل به پیگیری این موضوع وجود نداشت.

وی توضیح داد: تا اینکه روز جمعه مقام معظم رهبری تاکیدی داشتند که واردات واکسن آمریکایی، انگلیسی و به نوعی فرانسوی به کشور ممنوع است که این طبیعتا یک فرمایش به جای بود و با توجه به اینکه قرار است اتفاق مثبتی رخ دهد طبیعتا آمریکا نباید حدود چند هزار مرگ و میر روزانه داشته باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: اینکه گفته می شود جمعیت هلال احمر واکسن را آورده بود و توزیع شده، واکسن و واردات آن به خصوص نوع فایزر آن در حد صحبتی بود که فقط آن صحبت اولیه منتشر شد اما هیچ مطلبی جلو نرفت و بحث واردات واکسن در همان مراحل ابتدایی اولیه منتفی شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. با سلام ‌
    لطفاً اگر میشود رییس سازمان هلال احمر این متن را بخواند؛
    در سال های دور فردی سویسی سازمان صلیب سرخ را بنیان نهاد برای صلح ،بی طرفی و خدمت به جامعه جهانی،
    من از روزی که از امور دنیا چیزی را فهمیدم،هرگز ندیدم که هلال احمر ایران کاری مفید در سطح اینتر ناسیونالیستی انجام شده باشد
    در. حوزه صلح و فعالیت بی طرفانه هم مشت نمونه خروار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا