خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت محسن خزعلی از کرامت‌گویی صدیقی برای پدرش

محسن خزعلی، فرزند آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی خاطره‌ای را از سخنرانی حجت‌الاسلام صدیقی در مراسم یادبود پدرش نقل کرد.

به گزارش انصاف نیوز آقای خزعلی می‌گوید: آقای صدیقی بعد از مراسم پر شکوه تشییع ابوی در تهران و مشهد در یک سخنرانی در مجلس یادبود گفت «مرجع عالیقدر اعلمی که چشم‌شان باز است و می‌دانند، گفته‌اند که امام زمان زیر تابوت آیت‌الله خزعلی در زمان تشییع بودند».

من در جلسه‌ی دیگری که اعضای بنیاد غدیر و مسئولان آستان قدس و آقای رئیسی هم بودند با صدای بلند گفتم که «والده می‌پرسند آن مرجع اعلم که شما فرمودید چنین مطلبی را گفتند چه کسی بود؟»

آقای صدیقی گفت که آیت‌الله وحید خراسانی، گفتم که اتفاقا ایشان محبت کردند برای تسلیت زنگ زدند از ایشان پرسیدم که «حاج‌آقا آیا حضرت عالی چنین چیزی که آقای صدیقی نقل کردند را گفته‌ید؟»، گفتند «اصلاً، من از کجا بفهمم امام زمان کجا هستند یا نیستند؟!».

این را که گفتم آقای صدیقی سرش را انداخت پایین، دیگران هم نگاه تمسخرآمیزی به او انداختند. من نمی‌دانم چرا جلویش را نمی‌گیرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. نخیر! به حضور ایشان و کلام ایشان نیاز است. باید باشند و باید هم بگویند، بنظر میرسد یک تنه هم تکافو نمیکنند، بنظرم حضرت سقط الاسلام سعیدی هم به ایشان اضافه شود، خوب است.

    4
    1
    1. اما نظر حقیر: فرزندمرحوم خزعلی میگوید که آیت ا…وحید در پاسخ به این سوال که آیا شما گفته اید که امام زمان زیر تابوت مرحوم خزعلی بوده است ؟گفتند «اصلاً، من از کجا بفهمم امام زمان کجا هستند یا نیستند؟!».
      پس آقای وحید سوال را با سوال پاسخ داده اند و در حقیقت رد نکرده اند و نگفته اند که خیر بنده نگفته ام بلکه وقتی می بینند مطلبی که در یک جمع خصوصی به اهلش گفته اند با اشتباه و حواسپرتی یکنفر از آن جمع، عمومی شده و به گوش همه عامه رسیده است طبیعی است که منکر میشوند و سوال را با سوال پاسخ میدهندتا از عواقب آن اشتباه در امان بمانند ….بنده هم(بالفرض ) اگر جای ایشان بودم دقیقا همان حرف را میزدم و خودم را به آن راه میزدم که از مکان امام زمان مطلع نیستم چراکه اگر وقتی این حرف خصوصی که حالا عمومی شده است را تایید کنم توجه همه را بسوی خود جلب کرده ام و همه خواهندگفت که پس فلانی امام زمان را می بیند و از جای او مطلع است و از آن پس….باید هزاران سوال یا تمنای نامربوط دیگر و هرروزه ی دوستان و هزاران تمسخر دشمن را درانتظار باشم و ….طبیعیست که با آن سوال که (مگر من از مکان امام زمان مطلع هستم؟)، سوال را با سوال پاسخ میدهم و مثلا منکر میشوم …..تا در امان بمانم.

      چرا به این راحتی به یک فرد متدین تهمت دروغگویی می بندیم !؟و سطحی نگریم و آنقدر به او فشار وارد میکنیم که دروغگویش جلوه دهیم و وادارش کنیم به عذرخواهی از گناه نکرده ؟!؟
      از خدا بترسیم!!!

      5
      3
  2. وقتی وزانت علمی واختصاص ملکه اجتهادبه اعلام حکم روغن مسقف متنجس فروکاهد باید شخص منتصب به گفتن کرامات اشخاص بپیوندد….چه انتظاری داشتید؟؟؟؟

  3. سلام علیکم
    بله پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند
    به صورت کسی که از شما تعریف و تمجید متملقانه میکند خاک بپاشید و ایشان و امیرالمؤمنین علیهما صلوات الله هرگز اجازه نمی دادند متملقانه در برابر آنان با چاپلوسی تعریف کنند و امام راحل هم با فخرالدین حجازی آن برخورد تند را کردند
    اما آقای تصدیقی با پاچه خواری مضحک آن هم در خطبه نماز جمعه که جزء نماز میباشد یکوقت میگوید
    رهبر ما در آفرینش نظیر ندارد
    فقط امام زمان بیت رهبر معظم انقلاب میباشند
    با این که روایات متواتر ؛ تشبیه افراد به معصومین را به شدت نهی کرده اند
    در مورد ملاقات امام زمان به برکت دعای آقای صدیقی و رفتن حضرت صاحب الزمان عج
    به بیت رهبری هم طوری داستان میگوید که دروغ از همه جا می بارد.

    4
    3
  4. لطفا پایان پاسخ بنده به این شکل تصحیح شود:

    چرا به این راحتی به یک فرد متدین تهمت دروغگویی و تملق گویی می بندیم !؟
    و سطحی نگریم ؟!!
    و آنقدر به او فشار وارد میکنیم که دروغگویش جلوه دهیم ؟!؟
    از خدا بترسیم!!!

    1
    1
  5. امام کاظم علیه السلام: عرف أصحابك واقرأه مني السلام وقل لهم : انى ومن يجري مجراي من الأئمة لا بد لنا من حضور جنائزكم في أي بلد كنتم. بحار ج ۴۸ ص ۷۵
    امام کاظم علیه السلام فرمودند: به دوستان اعلام کن و سلام برسان و بگو: من و دیگر امامان باید به تشییع پیکرهای شما بیاییم در هر شهری باشید.
    لااقل این روایت به عنوان یک احتمال و یک طرز ترجمه میتواند موید حضور حضرت برای تشییع پیکر مومنان خالص باشد. پس چرا عجیب بدانیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا