خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین وضعیت جسمانی دو زندانی

مصطفی نیلی می‌گوید وضعیت جسمانی علی نوری، یکی از موکلانش که در زندان است، مناسب نیست و ممکن است به کبد او آسیب برسد، همچنین بر اساس گفته‌ی پزشک‌ها امکان فلج شدن راحله احمدی دیگز زندانی سیاسی وجود دارد.

مصطفی نیلی -وکیل علی نوری- درباره‌ی وضعیت جسمانی این زندانی به انصاف نیوز گفت: «خانواده و دوستان ایشان با من تماس گرفتند که او حال جسمانی خوبی ندارد و کلیه‌ی او دچار مشکل شده؛ ضربان قلبش تغییر کرده و چند بار دچار خونریزی ازناحیه بینی شده و راهی بهداری زندان شده‌اند. در بهداری مدت طولانی در یک اتاق در بسته بوده‌اند و حتی یک ساعت هم آنجا نبوده که گذر زمان را حس کند. روز بعد هم آزمایش خون او انجام شده و در خون ایشان عفونت بوده‌؛ ولی تنها با تجویر تعدادی آنتی بیوتیک ایشان را به بند زندان برمی‌گردانند. روز یک‌شنبه با دادیار زندانیان سیاسی و عقیدتی صحبت کردم و یک لایحه‌ای دادم و تقاضا کردم با توجه به خطری که آقای نوری را تهدید می‌کند به صورت اورژانسی به بیمارستان اعزام شود تا در آنجا تحت نظر دکتر متخصص قرار بگیرند و آزمایشاتی بدهد تا متوجه شویم مشکل چیست. گویا متخصصین هم در ارتباط با خانواده‌ی او از این مسئله ابراز نگرانی کرده بودند و گفتند ممکن است به کبد او آسیب برسد و حتی می‌تواند خطر جانی داشته باشد.»

او درباره‌ی اینکه باتوجه به وضعیت جسمانی این زندانی امکان آزادی او وجود دارد، توضیح داد: «برای آزاد شدن باید موضوع عدم تحمل کیفر مطرح شود و پزشک قانونی آن را بررسی کند و البته بعید می‌دانم سیستم قضایی با این مسائل به آزادی آقای نوری راضی شود؛ چون موردهای بدتر از ایشان هم وجود دارد که درخواست عدم تحمل کیفر را داده‌اند اما این روند زمان‌بر است. بهداری اوین و پزشکی قانونی تا این کارها را انجام دهند زمان زیادی سپری خواهد شد. آنها هم محدودیت‌های خود را دارند اما وقتی شرایط اورژانسی است انتظار داریم کارها زودتر انجام شود و این پروسه‌ی طولانی برای زندانیان تبعاتی دارد. مثلا الان مورد بدتری که داریم، خانم راحله احمدی است، به خاطر شوک عصبی از انتقال دخترش خانم کردافشاری دچار مشکلات حرکتی شدند و دوبار هم به بیمارستان اعزام شده‌اند و پزشکان متخصص حتی امکان فلج شدن او را هم مطرح کرده‌اند. 16 دی ماه هم به بیمارستان شهدای تجریش اعزام شدند. درباره‌ درمان ایشان اقداماتی انجام شده اما هنوز تصمیمی گرفته نشده است. در حالی که این موارد بایستی به صورت اورژانسی انجام شود.»

او گفت: «وقتی اینجور مسائل را از دادیار ناظر بر زندانیان پیگیری می‌کنم، می‌گویند دادستانی باید نظر بدهد، با توجه به حجم کاری دادستان اگر این حرف درست باشد، پروسه خیلی طولانی می‌شود. در حالی که برای موارد اورژانسی درمانی زمان بسیار مهم است. ما تقاضا داریم در چنین شرایطی دادیار ناظر اجازه‌ی تصمیم‌گیری داشته باشد تا فرصت طلایی برای درمان از بین نرود. البته رئیس و بخش بهداشت زندان می‌تواند بیمار را به صورت اورژانسی اعزام کنند اما یک مشکلی که وجود دارد؛ گاهی اوقات بیمارستان‌هایی که با زندان قرارداد دارند، تخصصی نیستند و به کار نمی‌آید. گاهی هم پزشک دستور بستری می‌دهد اما دادیار زندان باید اجازه بدهد تا این هماهنگی انجام شود، زمان زیادی طول می‌کشد.»


*علی نوری-فعال مدنی- در تاریخ 10 آبان‌ماه جهت تحمل دوران محکومیت ۶ ساله خود به زندان اوین رفت. او در جریانات دی ماه سال 96 بازداشت شد. راحله احمدی-مادر صبا کرد افشاری- در تیرماه سال 98 بازداشت شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا