خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گفت‌وگوی هاشمی و رهبری درباره «تب تاسیس روزنامه‌ها» در دولت اصلاحات

به‌کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز: 

يكشنبه 19 بهمن 1376    |      10 شوال  1418      |         8 فوريه 1998

ديشب باران خوبى باريد. شوراى مركزي جامعه اسلامى فرهنگیان آمدند. آقايان دهقان، بادامچيان و فدایى گزارش دادند و از كمى امكانات براى فعاليت گفتند. من هم نكاتى براى راه‌هاى فعاليت گفتم.

عصر با آقاى يزدى ریيس قوه قضایيه ملاقات داشتيم. درباره فشارهاي تبليغاتى كه جناح چپ روى قوه قضایيه آورده و انتخابات ميان‏دوره‌اى مجلس و فعال‏ شدن جامعه روحانيت مبارز تهران و مسأله حكم اعدام فيروزى سردبیر روزنامه ایران ‏نیوز صحبت شد. آقاى يزدى با خواستن پرونده اجرا را متوقف ‏كرده تا درباره ادعاى انكار بعد از اقرار و نيز ادعاى عدم اجازه به وكيل براى دفاع بررسى ‏كند. قرار شد، فردا وكيل را هم بپذيرد و گفت‏ كه در جلسه ديروز شوراى عالى امنيت ملی هم اين را از ايشان خواسته‌اند. درباره حكم اعدام بازرگان آلمانى و امكان حل مسأله دارابى از اين طريق و ايشان، به‏ كار آقاى علی رازينى در برخورد با مسأله ثروت‏های بادآورده و شهردارى‌ها اعتراض داشت.

آقاى مرتضى ‏نبوى مدیرمسئول روزنامه رسالت تلفن ‏كرد و خواست ‏كه به دكتر ولايتى توصيه ‏كنم‏ كه نامزد انتخابات ميان‌دوره‌اى تهران شود. تلفن‏ كردم؛ كمى از موضع مخالفت تنزل‏ كرد.

شب میهمان رهبرى بودم. درباره اجلاس خبرگان مشهد صحبت شد. از نحوه برگزارى راضى بودند. درباره تب تأسيس احزاب و راه انداختن روزنامه‌ها و نشريه‌ها و لزوم فعال‌تر شدن جامعه روحانيت مبارز تهران و مسأله عراق و آمريكا و ضرورت آمادگى ما براى بهره ‏بردارى مناسب در شرايط ‏گوناگون و سفر ايشان به هرمزگان -كه هفته آينده مى‌روند- و سفر من به مكه كه نظر هر دوى ما اين است ‏كه اگر زيارتى باشد بهتر است و ايشان مخالفتى با سفر سياسى رسمى هم ندارند.

زلزله ديروز افغانستان، تلفات زيادي داشته است. خودشان آمار مجروحان و كشته‌ها را بيش از چهار هزار نفر گفته‌اند. متأسفانه طالبان هم در همين حال منطقه را بمباران كرده‌اند.

سه‌شنبه 21 بهمن 1376

اخوى محمد، معاون اجرایی ریییس‏‌جمهور آمد. گزارش مذاكراتش با رهبرى را داد كه در مورد ثبت رسمى حزب كارگزاران سئوالى ‏كرده و ايشان گفته‌اند مخالفتى با آن ندارند، ولى گفته‌اند كه بعضى از آنها به ولايت ‏فقيه عقيده‌اى ندارند و در مقابل انتقاد از برنامه‌هاى صداوسيما، گفته‌اند كه نظرش را بنويسد. آيت‌الله خامنه‌اى هم در ملاقات پريشب با من گفتند كه محمد از گذشته سياسى‌تر شده و در مذاكراتش، به ظرايف سياسى توجه داشته است.

متخصص ماهواره آمده بود، براى اصلاح كانال‌ها و گرفتن كانال شبکه جام جم ايران كه براى خارج پخش مى‌شود. مقدارى وقت صرف اين شد.

محسن گفت آقاى مهدی كروبى، با اظهار ناراحتى از رفتار مأموران با متهمان شهردارى، از من خواسته آنها را به حضور بپذيرم و اظهارات آنها را بشنوم كه براى اين بى قانونى‌ها و بدرفتارى‌ها فكرى بكنيم. امروز برف فراوان در تهران و بسيارى از نقاط ديگر كشور باريده است.

منبع: خاطرات هاشمی سال 1376

انتهای ‌پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا