خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ فائزه هاشمی به محسن هاشمی و دیگر منتقدان

فائزه هاشمی به انتقاد برادرش محسن هاشمی و دیگر انتقادها نسبت به مصاحبه‌ی اخیر با انصاف نیوز در چهارمین سالگرد پدرش، آیت الله هاشمی رفسنجانی، پاسخ داد.

متن پاسخ خانم هاشمی که برای انتشار در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است در پی می‌آید:

پیروی گفتگوی اینجانب با انصاف نیوز و جنجال ایجاد شده، لازم می دانم ضمن احترام به منتقدین محترم و نا محترم و دروغگو و قدردانی و سپاس از حامیان شجاع و حامیان ساکت، نکاتی را به شرح زیر بیان نمایم:

1- از نامه محسن خوشحال شدم، سبب راحتی هم او و هم من گردید. چنین چیزی را بارها خواسته بودم و این اقدام اول او نبود. [لینک متن نامه]

2- به او حق می دهم چون برای خودش آینده ای ترسیم کرده و دنبال حذف موانع است.

3- اگر مسایل شخصی انگیزه ای برای مشی من بود آیا عقل سلیم حکم نمی کند که از 30 سال گذشته تا کنون ساکت و در امنیت باشم و از منافع نزدیکی به قدرت بهتر و بیشتر بهره مند شوم؟

4- مابقی زیاده گویی بود که بنای ورود به آن را ندارم.

5- ” رأی ندادن به ترامپ اگر آمریکایی بودم ” به دلیل چهره خطرناک ترامپ است.

6- چرا ” برای ایران او را ترجیح می دادم “، چون بخش هایی و افرادی خطرناکتر از ترامپ در قلدری و عدم پایبندی به اصول و قواعد و مقررات با عملکرد و بعضا” سیاست های نادرست، کشور را در سراشیبی نا کارآمدی ها، سوء مدیریت ها، بی کفایتی ها، دگم اندیشی ها و حتی گاهی تا مرز تلاشی پیش برده اند، به مطالبات عمومی نه تنها توجهی ندارند، بلکه در خاموش کردن آن از هم سبقت می گیرند.

7- حفظ اصل انقلاب و اصل نظام ایجاب می کند از تذکر و تلاش باز نایستیم و از هر چیزی که برگشت به اهداف انقلاب از این مسیر اشتباه را ممکن می کند استقبال کنیم اگر دغدغه ما توسعه کشور، حقوق مردم، آزادی و دموکراسی است و نه بقا.

8- شاهد انحرافات بسیار عمیق تر از انحراف ایجاد شده توسط آقای احمدی نژاد در این دوران هستیم که وظیفه تک تک ما را از دوران آقای هاشمی سنگین تر می کند.

9- اگر هر فرد آزاده و بدون خشم و غضب و وابستگی و منافع و بدور از احساسات، گوش شنوا و دقت نظری داشته باشد، که کمتر این ویژگی را داریم، متوجه گفتار اینجانب مبنی بر تغییر سیاست ها و  عملکرد ها به منظور برگشت به اصل نظام و اهداف انقلاب و منافع جامعه می گردد و در می یابد که بنده حقیر از همه دلواپسان و ناقدین و اهانت کنندگان و دروغگویان در دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی در این مسیر دلسوزتر و جدی ترم، هزینه های زیادی داده و ابایی از دادن هزینه بیشتر و قربانی شدن در این راه نیز ندارم.

10- منتقدینی که واویلا برای معیشت مردم براه انداخته اند، آیا خطاب شعارها و رفتارها در صدها صحنه اعتراضی، تحصن، اعتصاب و تجمعات اقشار مختلف حداقل در سه سال اخیر را نشنیدند و ندیدند که متوجه مدیران و مسئولان در داخل بود؟ به نظر می رسد درک مردم با تمامی مشکلات از خواص بیشتر است.

11- کسانی بایستی عذر خواهی کنند که کم یا زیاد، مستقیم یا غیر مستقیم، با منافع یا بی منافع، با درک و یا از روی نا آگاهی همراه جریانی می شوند که به بن بست رساندن مطالبات عمومی و اصلاحات، نابود کردن منافع ملی، تضییع حقوق مردم، انحراف جدی از اهداف انقلاب، فاصله گرفتن از اسلام واقعی را برای حفظ خود به جای حفظ نظام سالهاست دنبال می کنند.

12- به امید روزی که همه ما ایرانیان زبان و دلمان یکی شود و بدون استفاده ابزاری از دیگران، جنم و مایه برای هر گونه اقدامی را شخصا” داشته باشیم.

فائزه هاشمی بهرمانی 23/10/99

فیلم | مصاحبه با فائزه هاشمی در سالگرد آیت الله

متن کامل | مصاحبه با فائزه هاشمی در سالگرد آیت الله

مروری بر بازتاب مصاحبه‌ی فائزه هاشمی در رسانه‌ها

توییت انصاف | واکنش‌ها به مصاحبه‌ی فائزه هاشمی

نظر دو جناح سیاسی درباره صحبت‌های فائزه هاشمی

نقد محمدرضا جلائی‌پور به اظهارات فائزه هاشمی

نقد داریوش سجادی به اظهارات فائزه هاشمی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. حرفهای فائزه و نامه برادرش محسن را هم بدقت کامل خواندم . آنچه میتوانم بگویم این است که فائزه خیلی عاقل تر و منطقی تر از برادرش است .

    42
    10
    1. بزرگ ترین مشکل ملت بزرگ ایران وجود منافق هایی مثل شما در کشور است که با صورتی اسلامی اما باطنی شیطانی به دسیسه های خود دوام و پایداری میبخشید.نطر های شما کوچک ترین اهمیتی برای من ندارد که سعی در خراب کردن اسلام واقعی با سیاست های کثیفتان دارید.امید وارم مدرم عزیزمان هم گول کسایی مثل شما رو نخورند که نه دنیا و نه اخرت بهره ای نخواهند داشت.کار شما همان سیاستی است که سپاه امام علی را وادار به عقب نشینی کرد.

      3
      1
  2. حرفهای فائزه و نامه برادرش محسن را هم بدقت کامل خواندم . آنچه میتوانم بگویم این است که فائزه خیلی عاقل تر و منطقی تر از برادرش است .

    22
    6
    1. فایزه داره برای خودش راه نجات پیدا میکنه.چطور میتونی صحبت از مردم و انقلاب و دلسوزی بزنی،که آرزوی شما آمدن دوباره ترامپ و محکم‌تر کردن حلقه محاصره و فشار دادن بیشتر گلوی ایرانیان هست.
      شما هر آنچه توانستید،از منافع نزدیکی به قدرت ،بردید و خوردید.اگر جلوتر نرفتید،نتوانستید

      1
      1
  3. حرفی که از دل بر آید بر آید بر دل نشیند.
    هستند مسئولین در این کشور که بدتر از ترامپ با ملت نجیب ایران رفتار و اموالشان را غارت می کنند انشا… با امید روزهای بهتر .

    1
    1
  4. اخراج فائزه از دانشگاه‌‌‌، خودش را خیلی عصبانی و دلش را پر از کینه کرده.
    خدا او را از جنون حفظ کند

  5. اخراج فائزه از دانشگاه‌‌‌، خودش را خیلی عصبانی و دلش را پر از کینه کرده.
    اگر مواظبت نکند قدم بعدی جنون است

    1
    1
  6. اگر صد خانم با این وقار و با این جسارت و با این آگاهی از صد نقطه مختلف کشور در گیر مسائل ۲۰ سال گذشته بودند! اکنون نه سرنوشت کشور و نه شر نوشت زنان مملکت به این درجه سایاه بختی می رسید. مردان کشور ما با هزینه و رانت میلیاردی خورا به خان ملت میرسانند تا دو هدف را دنبال کنند ۱ پرکردن توبره خویش از این خان گسترده با هر نوع تبعیت آگاهانه از ستم و بیراه رفتن. ۲ حفظ موقعیت کنونی و فتح پستهای دیگر هر کس به تناسب شرایط خود. هیچ دولتمردی به فکر منافع ملی به معنی واقعی نیست اگر بود وضع دامنه های دماوند این گونه نمی شد.بیش از ۷۰درصد ملت توان خرید یک موزاییک۳۰ سانتیمتر از زمینها و کاخهای غارت شده از اموال ملط را ندارند. درود بر شرافت خانم فائزه هاشمی .

    1
    2
  7. الان کجای حرف ها و رفتارتان به اسلام و انقلاب میخوره که خود رو دلسوز انقلاب و اسلام میدونید شما که همیشه با ضد انقلاب و غیر مسلمانان میپلکی حرف هاتونمم همیشه دشمن شاد کنه. از رو سیاست یه چادر الکی سرت کردی که میدونم به اون هم اعتقادی نداری. کی و کجا شما برای حمایت از محرومین اقدامی کردی با اینکه سالها قدرت دست خاندان شما بود.اما خوشم اومد که پته داداشت رو خوب ریختی رو آب که از رو اعتقاد حرف نزد البته اگه چیزی هم نمی گفتی خودمون می دونستیم. خوبه خودتون همدیگه رو خوب به همه معرفی میکنید

    3
    1
  8. این بازی خواهر و برادر در کمال زیرکی بیشتر به یک شو تبلیغاتی برای بیشتر دیده شدن در عرصه شکل گیری یک جناح سیاسی است.

  9. بزرگ ترین مشکل ملت بزرگ ایران وجود منافق هایی مثل شما در کشور است که با صورتی اسلامی اما باطنی شیطانی به دسیسه های خود دوام و پایداری میبخشید.نطر های شما کوچک ترین اهمیتی برای من ندارد که سعی در خراب کردن اسلام واقعی با سیاست های کثیفتان دارید.امید وارم مررم عزیزمان هم گول کسایی مثل شما رو نخورند که نه دنیا و نه اخرت بهره ای نخواهند داشت.کار شما همان سیاستی است که سپاه امام علی را وادار به عقب نشینی کرد.

  10. گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل
    چرا با همچین ادمایی برخورد نمیشه این خانوم تو فتنه 88 هم یکی از اتیش بیارای معرکه بود چرااااااا جلوشو نمیگیرن اگه یه فرد عادی بود ایا باهاش همین برخورد رو میکردن یا بخاطر ضد انقلاب بودن مجازاتش میکردن خواهشاااااااااا با همه طبق قانون رفتار کنین تا مردم از عدالت نا امید نشن

    1
    1
  11. نون به قرض هم میدن
    وقتی محسن هاشمی تو برنامه زنده گفت کل خانواده یک نظر داریم و تفاوت در روشهاست، معلومه این انتقادات الکی نسبت به همدیگر، تکمیل پازالها و پاسکاری ای بیش نیست
    یکی نیست بگه فائزه کدوم ارثشو از مردم و نظام میخواد!؟؟؟
    کجی احمدی نژاد شکستن حلقه مدیریتی ۲۴ساله بود

  12. صحبت های جنجال برانگیز اخیر خانم هاشمی انعکاسی از شرایط تحول یافته نگرش سیاسی و اجتماعی در ایران است. اگر نگاهی به توجه ایرانیان به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیندازیم، باید از خود سئوال کنیم که چه عواملی که موجبات انزجار افکار عمومی کشور از بوش پسر به استقبال از اوباما و سپس حمایت از ترامپ شد چیست. این موج سینوسی انزجار و استقبال به نوعی نشاندهنده اوجگیری و افول امید ایرانیان به نماد کاوه نجات بخش ایرانی و انسجام ملی و چرخش بیسابقه و چشمگیر به نماد اسکندر ویرانگر خارج از مرزهاست. در کوچه و خیابان و اتوبوس و تاکسی و مغازه ها و محافل دیگر شوری از امید به استقلال و آزادی و جمهوری به چشم نمیخورد و جای خود را به عصبانیت و بیقراری و استیصال و رویگردانی از تدبیر و توان ایرانی بخشیده است.
    اگر خانم هاشمی به اصلاحات دروغین و اصولگرایی ریاکارانه اشاره میکند که بستری برای توجیه ترجیج ادامه سیاستهای ترامپ در ایران فراهم کند، بلافاصله آن را با دلسوزی خود برای حفظ و منافع نظام نیز آراسته میکند. دکترین سیاسی خانم هاشمی اگر بتوانیم چنین لقبی برای آن انتخاب کنیم منطبق بر حس و حال فعلی جمعیت عاصی ایران است که از پاسخ های مرسوم مقامات بیزارند. نسخه “نه اصلاحات، نه اصولگرایی، عصبانیت و بیزاری” نسخه ایرانی شده ترامپیسم است که در خلاء آزادی و جمهوری و عدالت بر عصبانیت و استیصال مردم صحه میگذارد که به یکباره در بالاترین سطوح اقشار ممتاز نیز نمایان میشود. ترامپیسم ایرانی نیز همجون نسخه اصلی خود از جذابیت و کشش چشمگیری برخوردار است. اما جایگزینیست که باز همانند نسخه اصلی سرنوشتی جز آبی بر آتش و آرامش کاذب نخستین و رسوایی و سر افکندگی نهایی ندارد..

  13. رسانه ای کردن این مباحث برای این خانواده اثر عکس بر مردم دارد، البته از گفته های آن خانم فهمیدم که منظورش وجود افرادی دورو و بسیار خطرناک تر از ترامپ در نزدیکی ماست که برخلاف ترامپ ماسک خیرخواهانه بر صورت دارند و در زیر ماسک خیانت به ملت و خون شهدا و برای پول و قدرت همه سوءاستفاده ای میکنند

  14. گرچه با این خانم موافق نیستم ولی نمیتونم بخاطر مواضع شفاف و جرات و جسارت بیان اونها ایشون تحسین نکنم یاد حرف رضا شاه درباره قاجار افتادم که اگر قاجار یک مرد داشته باشه خانم … هست اصلاحاتم اگر یک مرد داشته باشه همین خانم هاشمی هست و امیدوارم اصولگرایان برای یک بارم که شده دست از فحاشی وردارن و این خانم برای تحقیر با نام کوچک مخاطب قرار ندن

    1
    1
  15. سلام
    وقت بخیر
    واقعا جنابعالی دنبال چی چی هستی؟
    باز موقع انتخابات شده ، وحضورت درحال پر رنگ شدن هست
    بابا چرا زحمات چندین ساله پدر بزرگوار تو با حواشی درحال
    خط خطی کردن هستی
    مثل خانواده ودخترای دیگر بزرگان زندگی تو بکن
    افروزی، بابل، روستایی بالاگنج افروز

  16. متاسفم در زمانیکه جامعه احتیاج به آرامش داره ومردم دنبال کسی هستند امید آرامش ارزونی ازبین بردن بیکاری مخصوصا جوانان بداد فقرا کپرنشینان پایین شهر روستاها سیستان وووواینها برسه ،مردم دنبال ناجی یا ناجیانشون هستند اونوقت تو این برهه از زمان خانوم هاشمی دقیقا شما از شخصی مثل ترامپ حمایت میکنی که مسبب خیلی از بدبختیهای ما شده ی آدم افراطی که خیلی از مردم خودشونم قبولش ندارن فقط ی عده لات وارازل که طرز لباس پوشیدنشون وحرکاتشون معلومه شما از این آدم حمایت میکنی برای فشار بیشتر خودتم میدونی که مسولین چیزیشون نمیشه وشماها فقط فشار به قشر ضعیف بیشترو بیشتر میشه تا از گشنگی وفقر بمیرن شماکه نظرتم نیست چون قشر مرفه جامعه هستی ،فقط ی چیز قسمت میدم اون خاک پدر بزرگوارت اینقدر نسنجیده حرف نزن وناخوداگاه پیاده نظام دشمن نشو ،مردم خستن کاری نمیتونی انجام بدی در عمل نمک به زخم ملت نریز ممنونم

  17. این یه دعوای خانوادگی بین خودشون اونم حل میشه یبار دعواست یبار آشتی دوستان دخالت نکنن چون بخاطر یه دعوای کوچیک بین خودشون مملکت تو هاشیه میبرن ملت هم فکرشون مشغول کرده پس بیخیال کاری نداشته باشید هرکاری دوس دارن بین خودشون انجام بدن پس بیخیااااال

  18. با سلام، کاش روزی رو با چشمان خود ببینیم که تمام خائنین به این مملکت تاوان کثافت کاریها و خیانتهای خود رو به این مملکت بدهند….
    عقل من ۴۳ ساله با لمس حداقل ۲۵ ساله از این نظام بیانگر این است که حداقل ۹۰ درصد سران این مملکت خائن هستند و بایستی مجازات شوند، انشااله که اون روز رو ببینم…..
    فرزند های هاشمی هم که سرآمد تمام خائنین هستند….

  19. مردم الان دنبال تحقیق و تفحص از زندگی و اموال خانواده هاشمی رفسنجانی که از بیت المال مسلمین غارت کرده هستند

  20. هیچ عجله نکنید و فرار روبه جلو نکنید همه ی مردم میدونن وضعیت الان ما نتیجه سیاست های پدر شما همفکران پدر شماست پس الکی طلبکار نشید پس یا ساکت شید یا یاوه گویی نکنید چون همه ی فیلم های حمایت شما از حسن جون موجوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا