خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی مادر یکی از جانباختگان سیل شیراز به رئیس قوه قضاییه

معصومه شیخیان که همسر و فرزند خردسال خود را در سیل شیراز از دست داد در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه گلایه‌هایی را نسبت به روند رسیدگی به این پرونده مطرح کرد.

به‌گزارش انصاف نیوز متن نامه به این شرح است:

«بسمه‌تعالی

ریاست محترم قوه قضائیه جناب آیت الله رئیسی

با سلام و عرض ادب

همان طور که در جریان هستید حدود دو سال قبل و با واقعه‌ای که به سیل فروردین 1398 معرف حضور است، در نتیجه اشتباهات مرگبار مسئولین شهر شیراز، بیست و چند نفر از هموطنان از جمله همسر و فرزند خرسال بنده جان باختند، در ابتدای امر، مقام معظم رهبری بر ضرورت رسیدگی سریع و جدی به موضوع تاکید فرموده و جنابعالی نیز فرمودید (آن کار واقعی که اتفاق بیفتد مردم احساس عدالت و امنیت می‌کنند و این احساس امری مبتنی بر سخنرانی نیست و با بخشنامه هم نیست؛ این احساس باید در اجرا و در میدان اتفاق بیفتد و ببینند در عمل کاری واقع شد.خبرگزاری میزان مورخ 19/01/1398)، اکنون قریب به دو سال گذشت و دریغ از کار واقعی، جدیت یا سرعت!

حضرت آیت الله!

اینکه حتی وثیقه و تامین کیفری شخص متهمین از اموال عمومی مردم پرداخت شود، دیه و خسارات به مردم با گذشت حدود دو سال پرداخت نشود، سن متهم تعمداً ده سال پیرتر جلوه داده شود و متعاقباً آنچه به نام دادگاه شناخته می شود حکم به حتی انفصال موقت قاتلین یا یک روز نه یک ساعت! بازداشت و حبس ایشان هم در عمل صادر نکند با موازین و معتقدات شما یا قوانین و حقوق ما منطبق است؟ و به تعبیر شما این وظیفه مسئولین در قبال عیال الله است؟؟

قاضی القضات محترم!

مجموع تلفات انسانی سیل آن سال در ۱۳ استان ۷۰ نفر بوده و در شیراز و بلکه یک خیابان آن! به تنهایی ۲۱ نفر مقتول و 168 مصدوم شده‌اند، آیا اینکه هیچ مرجع مسئولی تا کنون حتی شفاهاً عذرخواهی نکرده یا اینکه صرف ابلاغ رای اولیه دادگاه نزدیک دو ماه طول بکشد طبیعی است؟ وقتی قاضی و وکیل و متهم به یک زبان صحبت می کنند بی‌زبان شاکی!

جناب دکتر رئیسی!

بنابر تیتر جراید، تیرماه سال قبل، گزارش سازمان بازرسی کل کشور راجع به سیل شیراز به جنابعالی واصل شد و شما در همین تاریخ فرمودید(تاکید جدی می‌کنم که مدیران و دست اندرکاران امور مردم قانون مدارانه حرکت کنند و به هیچ‌عنوان به خود اجازه تخلف از قانون ندهند.) نتیجه این گزارش یا این تاکید آیا با این واقعیت که هیچ مجازات قابل اجرایی برای این افراد در نظر گرفته نشده و هیچ جبران خسارتی نیز صورت نگرفته است انطباق دارد؟

امید اینکه بخشی از آنچه در رسانه‌های رسمی راجع به حسن عملکرد شما می‌شنویم با تصحیح و برخورد با متخلفین در این موضوع به ویژه اگر در دستگاه قضایی باشند، تصدیق گردد».

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا