خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشکلات رایج پکیج دیواری و کولر گازی + راه حل‌های رفع آن

رپورتاژآگهی

پکیج و کولر گازی همانند سایر وسایل مصرفی پس از مدت زمانی بنا به دلایل گوناگونی از قبیل رسوب، خرابی برد، گذشت زمان و غیره خراب شده و نیاز به تعمیر و عیب یابی دارند. روشن نشدن، داغ نکردن آب، پایین بودن فشار، سر و صدا زیاد، اتومات کار نکردن برخی از رایج ترین مشکلات پکیج دیواری و خنک نکردن، خاموش شدن خود به خود، ایجاد سر و صدا، گرم نکردن کولر در زمستان برخی از مشکلات رایج کولر گازی می باشد.

تعمیر و عیب یابی پکیج و کولر گازی امری تخصصی بوده و نیازمند یادگیری مهارت های مورد نیاز آن است. در صورتی که تعمیر این لوازم بدون دانش و آگاهی لازم صورت گیرد ممکن است به دیگر قطعات آسیب وارد شده و خسارات بیشتری وارد شود. بنابراین توصیه می کنیم پیش از یادگیری مهارت های لازم دست به تعمیر و عیب یابی این لوازم نزنید.

مشکلات رایج پکیج دیواری

پکیج روشن نمی شود: بروز این مشکل در پکیج بنا به دلایل گوناگونی روی می دهد، خراب شدن ترموستات، شمعک، مسدود شدن لوله ها، تنظیم نبودن فشار آب از جمله برخی از مهم ترین دلایل روشن نشدن پکیج می باشد.

برای رفع این مشکل توصیه می کنیم ابتدا از خوب بودن فشار آب اطمینان حاصل کنید، در صورت بسته بودن لوله ها، رسوب گیری را فراموش نکنید. تعویض شیر ورودی گاز و سوئیچ فشار هوا نیز از دیگر راه حل ها می باشد.

پکیج آب را گرم نمی کند: افت و نوسان فشار گاز، پایین بودن فشار آب، رسوب گرفتن لوله های پکیج، معیوب شدن سنسور NFC، هواگرفتن لوله ها، خراب شدن برد برخی از رایج ترین دلایل گرم نشدن آب در پکیج دیواری می باشد.

برای رفع این مشکل ابتدا از مناسب بودن فشار گاز ورودی پکیج اطمینان حاصل کنید. در صورت کم بودن فشار گاز آن را افزایش دهید. همچنین فشار آب ورودی به پکیج را بررسی و در صورت کم بودن آن را با به کارگیری یک پمپ افزایش دهید. اسید شویی و رسوب گیری پکیج، تعمیر یا تعویض فلوسوئیچ، تعویض سنسور NTC، شیر سه طرفه برخی از دیگر راهکارهای رفع این مشکل می باشد.

از زیر پکیج آب چکه می کند: سوراخ شدن یا ترک در مبدل پکیج، فرسوده و پاره شده اتصالات داخلی پکیج، معیوب شدن شیر اطمینان و سیر کولاتور پکیج، خراب شدن شیر پرکن پکیج، آب بندی نشدن قطعات و اتصالات پکیج از جمله دلایل نشتی آب از پکیج است.

برای رفع این مشکل توصیه می کنیم مبدل حرارتی پکیج را تعویض کنید، واشرها و شلنگ های فرسوده را تعویض کنید، تعویض شیر تخلیه پکیج، پمپ سیرکولاتور و شیر پرکن از جمله دیگر راهکارها برای رفع این مشکل می باشد.

با توجه به حساس و پیچیده بودن پکیج های دیواری، تعمیرات این وسیله امری تخصصی بوده نیازمند یادگیری مهارت های مورد نیاز آن می باشد. در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره تعمیرات پکیج به دست آورید توصیه می کنیم بر روی آموزش تعمیر پکیج دیواری کلیک نمایید.

مشکلات پکیج های دیواری به موارد ذکر شده در این بخش محدود نمی شود. لازم به ذکر است که بسیاری از مشکلات پکیج های دیواری به دلیل نصب نامناسب پکیج، لوله کشی نامناسب، بی توجهی به دودکش و غیره بروز می کند. بنابراین نصب صحیح کولرگازی یکی از موضوعات مهمی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد. در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره نصب صحیح این وسیله به دست آورید، توصیه می کنیم بر روی دوره آموزش نصب پکیج کلیک نمایید.

رایج ترین مشکلات کولر گازی

کولر گازی برفک می‌زند: مشاهده برفک بر روی کولر گازی از دیگر مشکلات رایجی است که بسیاری از افراد هنگام کار با این وسیله با آن روبه رو می شوند. کاهش گاز مبرد کولر، کثیف شدن فیلترها، روشن کردن کولر در هوای سرد از جمله رایج ترین دلایل بروز برفک درکولر می باشد.

برای رفع این مشکل توصیه می کنیم شارژ گاز کولر را بررسی کرده و نسبت به شارژ مجدد آن اقدام کنید. همچنین فیلترها را تمیز نمایید.

کولر گازی خنک نمی‌کند: خنک نکردن کولر گازی یکی از رایج ترین و مهم ترین مشکلاتی است که کولرهای گازی با آن مواجه می شوند. بروز این مشکل بنا به دلایل گوناگونی رخ می دهد، تنظیم نبودن درجه کولر گازی، خراب شدن برد و قطعات و اتصالات آن، نداشتن گاز کولرگازی، خراب شدن کمپرسور از مهم ترین دلایل خنک نکردن کولر گازی می باشد.

برای رفع این مشکل توصیه می کنیم ابتدا درجه کولر را بررسی کرده و با توجه به محیط و دمای هوا تنظیم نمایید. همچنین از داشتن گاز مبرد در کولر اطمینان حاصل کنید و در صورت تمام شدن آن را شارژ نمایید. تعمیر و تعویض کمپرسور و برد کولر از دیگر راهکارهای مناسب برای رفع این مشکل می باشد.

کولر گازی در زمستان گرم نمی کند: کمبود گاز مبرد، خرابی فن کولر گازی، کثیف بودن فیلترهای کولر گازی، خراب شدن ترموستات، برد و سنسور دمایی کولر گازی برخی از رایج ترین دلایل گرم نکردن کولر گازی در زمستان است.

برای رفع این مشکل توصیه می کنیم، گاز مبرد را بررسی کرده و در صورت کاهش آن را مجدد شارژ کنید. تعویض فن کولر گازی، تمیز کردن فیلترها، بررسی برد، تعویض سنسور دمایی، ترموستات، شیر برقی از دیگر راهکارها برای رفع این مشکل می باشد.

به طور کلی مشکلات کولر گازی به موارد ذکر شده در این مطلب محدود نمی شود و کولرهای گازی با مشکلات بسیاری روبه رو می شوند. آب دادن کولر، روشن نشدن آن، یکسره کار کردن، صدا زیاد در کولر، روشن نشدن برخی از دیگر مشکلات رایج در کولرهای گازی است.

در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره کولر گازی و نحوه تعمیرات آن به دست آورید توصیه می کنیم بهترین آموزشگاه نصب و تعمیرات کولر گازی را شناسایی کرده و در دوره های آن ثبت نام نمایید.

آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی در آموزشگاه برق گستران

آموزشگاه برق گستران یکی از بهترین و تخصصی ترین آموزشگاه های کولرگازی در کشور است که  به صورت کاملا عملی و کارگاهی دوره های آموزش نصب کولر گازی و آموزش تعمیرات کولر گازی را برگزار می نماید.

این آموزشگاه در دوره آموزش نصب کولر گازی به صورت مرحله به مرحله به آموزش صفر تا صد مراحل و ترفندهای نصب انواع کولرهای گازی پرداخته و کارآموزان را برای ورود به بازار کار آماده می نماید.

دوره تعمیرات کولر گازی مکمل دوره نصب بوده و در آن کلیه مشکلات کولرهای گازی بررسی و طریقه عیب یابی و تعمیر آن آموزش داده می شود. در دوره های کولر گازی این مرکز، این امکان برای کارآموزان فراهم شده است تا به صورت عملی بر روی انواع کولر کار کرده و به رفع اشکال بپردازند.

آموزشگاه برق گستران علاوه بر دوره کولر گازی دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید. آموزش پکیج دیواری، آموزش تعمیرات لوازم خانگی، آموزش تعمیرات برد، آموزش تعمیرات موبایل برخی از دیگر دوره های آموزشی در این مجتمع است.

برای اطلاعات بیشتر از دوره‌های این آموزشگاه و ثبت نام می‌توانید به سایت این مرکز به نشانی https://barghgostaran.com مراجعه نمائید.

همچنین می‌توانید در ساعات کاری آموزشگاه با شماره ۰۲۱۶۶۵۹۷۳۰۵ تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره تلفنی دریافت کرده و در دوره دلخواه ثبت نام نمائید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا