خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استعفای مهدی کروبی از دبیرکلی حزب اعتمادملی

مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی در آستانه برگزاری کنگره جدید این تشکل، در نامه‌ای به قائم مقام و اعضای حزب خواست با کناره‌گیری او موافقت کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی حزب اعتماد ملی، دبیرکل حزب اعتماد ملی در نامه ای به الیاس حضرتی قائم مقام این تشکل اصلاح‌طلب نوشت: پیرو دو نامه پیشین‌ام در ششم دی ماه ۱۳۹۵ و نهم خرداد ماه ۱۳۹۷ مبنی بر استعفا از دبیرکلی حزب اعتمادملی و در پی تصمیم اخیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور در مورد اینجانب و سه عضو لایق و ارزشمند این حزب که از بدو تأسیس، حضوری فعال در این مجموعه داشتند، بار دیگر از اعضای محترم شورای مرکزی می خواهم با تصویب درخواست استعفای اینجانب، هرچه سریعتر مطابق موارد پیش بینی شده در اساسنامه نسبت به انتخاب دبیرکل جدید اقدام کنند.

او در این نامه با تاکید بر اینکه مبارزه حزبی باید جایگزین انفعال و شخص محوری میان جریان های سیاسی کشور به ویژه جریان اصلاحات شود، گفت: اعتماد ملی امروز یک نهاد است و دیگر منحصر به فرد نیست و به همین علت فارغ از اینکه چه کسی دبیرکل آن باشد باید به فعالیت خود ادامه دهد. بقای ما در بقای تفکر ماست که قابل حذف نیست و این حزب اِن شاء الله نماد این اراده اجتماعی باشد و شما هم نسل به نسل در حفظ آن کوشا باشید.

پس از استعفای ۱۱۰ عضو حزب اعتماد ملی، کنگره این حزب ششم مهر ۹۷ با حضور ۵۰۰ عضو این تشکل اصلاح‌طلب برگزار شد و با آرای مجمع عمومی به ترتیب مهدی کروبی، الیاس حضرتی، سید ابراهیم امینی، محمدحسین کروبی، سید محمدعلی افشانی، حسن کریمیان، اسماعیل گرامی مقدم، محمدجواد حق شناس و حجت نظری بیشترین آرا برای حضور در شورای مرکزی را کسب کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا