خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت هاشمی از جلسه‌ی سران سه قوه در بهمن۷۶

به‌کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز: 

چهارشنبه 22 بهمن 1376     |      13 شوال  1418      |      11 فوريه 1998

در منزل بودم. برف مى‌باريد. بخشى از برنامه‌هاي راهپيمایى 22 بهمن را از تلويزيون تماشا كردم. جمع زيادى از مردم، زير بارش برف شركت كرده‌اند. فاطى گفت خانواده مرتضى فيروزى و وكيلش، با آقاى يزدى، رییس قوه قضاییه ملاقات كرده‌اند و ايشان را در جريان اشكالات وارده گذاشته‌اند؛ منجمله عدم اجازه به وكيل براى دفاع و برداشتن انكارهاى بعد از اقرار از پرونده كه باعث تعجب آقاى يزدى شده و قرار است پيگيرى كنند.

عصر با جمعى از بچه‌ها به محل سد لتيان رفتيم. منظره ارتفاعات و اشجار مسير و سد پوشيده از برف، بسيار زيبا است. بچه‌ها با استفاده از شيب تند چمن‌ باغچه‌ها، سرسره‌هایى درست‏كرده و بازى مى‌كردند. عفت به خاطر پذيرایى از اقدس‏ خانم، خواهرش ‏كه تب داشت، در منزل ماند.

پنج‌شنبه 23 بهمن 1376

در گزارش‌ها، وضع افغانستان دلخراش ‏است؛ مصایب زلزله و جنگ و سرما و بارش برف و مشكل امدادرسانى با نبودن فرودگاه و راه و امنيت و وسایل نقليه و دارو و پزشک و…

جمعه 24 بهمن 1376

تا عصر در لتيان بوديم. محسن هم آمد و گزارشى از تركيب همراهان سفر عربستان سعودی داد؛ داوطلب زياد است و مشكل تنظيم داريم. بحث داغ بچه‌ها هم هست. آفتاب خوبی داشتيم. مقداري در ساحل سد پياده‏‌روى‏ كردم و انعامي به باغبان و آشپزها دادم. مقدارى سرگرم با ليلى – دختر چند ماهه ياسر- بودم؛ خيلى شيرين است.

شنبه 25 بهمن 1376

آقاى نوربخش، رییس‏‌کل بانک مرکزی گزارش سفر به ونزوئلا را داد كه براى قانع‏ كردن این کشور، براى همكارى با اوپك و خوددارى از توليد اضافه نفت رفته بود و گفت، سفر بى‏‌نتيجه است و آنها حاضر به كم‏ک كردن توليد نيستند. حدود 600 هزار بشكه در روز بيش از سهميه توليد مى‌كنند. عربستان سعودی هم رويه مقابله به مثل اتخاذ كرده و تصميم اوپك براى بالا بردن سهميه در همين راستا است.

شب، سران سه قوه میهمانم بودند. درباره مسأله حکم اعدام مرتضى فيروزى سردبیر روزنامه ایران‏‌نیوز مذاكره شد. آقاي يزدي رییس قوه قضاییه به اين نتيجه رسيده كه دادگاه سالم عمل نكرده و دستور داده بررسى مجدد شود. نظرخود ايشان اين است كه مستحق اعدام نيست. در مورد احضار مجدد آقای غلامحسین کرباسچی شهردار تهران به دادگاه و احتمال بازداشت، آقاى خاتمى از آقاى يزدى خواست كه مانع بازداشت شوند. قرار شد آقاى خاتمى و آقاى يزدى، براى رفع اشكالات بازجویى‌ها و تحقيقات و رسيدگى‌ها همكارى كنند.

در مراجعت به خانه، آقاى خاتمى، سوار ماشين من شدند و در مسير درباره مسأله آیت‌‏الله منتظرى صحبت ‏كرديم. ايشان نظر شخصى‌اش، اين است كه وضع آیت‏‌الله منتظرى عادى شود؛ گرچه در شوراى امنيت تصميم ‏گرفته‌اند كه محدود باشند.

منبع: خاطرات هاشمی در سال 1376

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا