خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گفت‌وگوی عروس آیت‌الله منتظری و هاشمی

به‌کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

يكشنبه 26 بهمن 1376     |     17 شوال  1418       |     15 فوريه 1998

در گزارش‌هاى امروز، اعتصاب بازاريان اصفهان به عنوان مخالفت با تعزيرات، قابل‏ توجه و اولين مورد از اين نوع اعتراض بعد از انقلاب است.

دوشنبه 27 بهمن 1376

در گزارش‌ها، آمدن گروه ورزشكاران كشتی‌گير آمريكا به ايران مورد توجه است؛ بعضى‌ها شبيه به مسابقه پينگ پونگ چين و آمريكا مى‌دانند كه منجر به شكستن قهر و شروع روند عادى سازى روابط شده است.

سه‌شنبه 28 بهمن 1376

خانم زهرا ربانى ‏املشى، عروس‏ آیت‌‏الله منتظرى آمد. از رفتارى كه اخيراً با آقاى منتظرى شده شكايت دارد و سئوالات زيادى در مورد اين‏گونه رفتارها داشت. خيلى متأثر است. توقع دارند كه من اقدامى بكنم. به آنها گفته ‌اند كه شوراى عالى امنيت ملى، رأى به رفع محدوديت ايشان داده، ولى رهبرى امضا نمى‌كنند. گفتم خلاف گفته‌اند؛ خود شورا تصويب ‏كرده‏ كه محدوديت‌ها ادامه يابد. گفتم، آقاى منتظرى كار درستى نكردند كه اين مسایل را مطرح ‏كردند و اگر مدتى صبر كنند، كار درست مى‌شود. خودش هم قبول داشت كه حرف‏ها تند بوده است.

آقاى ايروانى آمد. گزارشى از عملكرد ستاد اجرایى فرمان امام داد كه قسمت زيادى از هزينه‌هاى دفتر رهبرى را مى‌پردازند و ارزش دارایى‌هايش فعلاً حدود 180 ميليارد تومان است و مرتباً با احكام جديد اضافه مى‌شود. گفتم، اگر بشود قانون اصلاح‏ شود كه آنها به خزانه برود و رهبرى از خزانه بگيرند، بهتر است، چون بد نامى دارد.

چهارشنبه 29 بهمن 1376

عصر آقاى تهرانى از وزارت اطلاعات، بولتن ويژه را آورد و گفت در اجتماع دانشجويان دانشگاه اميركبير شعار بدى داده‌اند: «حكومت طالبان، ملغی بايد گردد» و نيز گفت، اهتمام زياد دولت به اهل‏ سنت، آنها را پُرتوقع كرده و نمونه را رفتن آقای عبدالله نوری وزير كشور و آقای علی عبدالعلی‌‏زاده وزير مسكن و شهرسازی به مسجد مكى زاهدان، براى تقويت مولوى عبدالحميد، امام‌‏جمعه اهل‏‌سنت زاهدان معرفى ‏كرد و گفت، بعد از مصاحبه آقاى خاتمى با سی‌‏ان‏‌ان، نيروهاي تند چپ، به تدريج از آنها جدا شده‌اند.

آقاى طاهرى ‏خرم‌آبادى آمد. از ضعيف شدن پايگاه رهبرى اظهار نگرانى كرد و عوامل آن را ترويج مرجعيت ايشان و رفتار جامعه مدرسين حوزه علمیه قم در نحوه رأى‏‌گيرى و اعلان مرجعيت ايشان و دادگاه اصل 49 و ستاد اجرایى فرمان امام  و رفتار اخير با آیت‏‌الله منتظرى و اقدامات سپاه و بسيج و ائمه‏‌جمعه و صداوسيما در انتخابات كه منصوب ايشان هستند و نيز رفتار  انصارحزب‌الله و بعضي از مداحان، از جمله منصور ارضى و… و از من خواست كه با ايشان در ميان بگذارم.

شب آقای خرازى، وزير امورخارجه آمد. گزارش مذاكرات با وزير امورخارجه عراق را داد كه امروز به ايران آمده است. مى‌گويد، اسلحه شيميايى و ميكروبى و اتمى ندارند و كار ساخت آنها را نيمه‏‌تمام گذاشته‌اند و مخالفت با تفتيش ‏كاخ‌ها را به ‏خاطر تحقيرآميز بودن آن توجيه مى‌كنند. درباره سفر من به عربستان سعودی صحبت شد. نگران است ‌‎كه مصادف با شروع جنگ شود؛ دكتر حسن روحانى و دكتر محمدعلی هادى نجف‏‌آبادی هم همين را مى‌گويند.

خانم شهلا حبيبى آمد. از رد شدن نامزدي‌‏اش شكايت داشت. به آقاى امامى كاشانى عضو فقهای شورای نگهبان تذكر دادم. امروز اعلان شد كه دبيركل سازمان ملل به عراق مى‌رود.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال 1376

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا