خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فعالیت مراکز مجاز استخراج رمز ارز متوقف شد

محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: توافق با مرکزهای مجاز استخراج رمز ارز برای توقف دو هفته ای فعالیت انجام شده، که رفسنجان از جمله آنها است.

به گزارش ایرنا، متولی زاده  روز پنجشنبه در حاشیه اجرای سومین مانور سراسری اصلاح روشنایی معابر کشور از محل مرکز پایش صنعت برق و در جمع خبرنگاران افزود: مرکز رفسنجان بزرگ‌ترین سایت مجاز استخراج رمز ارز کشور است که تعرفه برق صادراتی برای این مرکز تعیین و دریافت می‌شود و مقرر شده با هدف کمک به شبکه،  ۲ هفته توقف فعالیت داشته باشد.

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران، میزان مصرف برق مرکزهای استخراج رمز ارز را حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگاوات اعلام کرد و خاطرنشان ساخت : نیمی از این میزان غیر مجاز است که به جد با آنها برخورد صورت می گیرد.

متولی زاده ادامه داد: برخورد با مرکزهای غیر مجاز از ابتدا با جدیت دنبال شده و از مردم هم درخواست شده در صورت اطلاع، این نوع مراکز را معرفی کنند و برای کسانی که شناسایی و معرفی کنند پاداش در نظرگرفته شده است.

وی درباره مصرف برق کشور گفت: درحال حاضر مصرف برق به دلیل در مدار نبودن وسایل سرمایشی حدود ۲۰ هزار مگاوات کمتر از تابستان است.

متولی زاده ادامه داد: بر این اساس حدود ۵۰ درصد ظرفیت شبکه برق در عمل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بنابراین از نظر شبکه و تاسیسات هیچ مشکلی ندارند.

مدیرعامل توانیر افزود: تولید برق نیاز به تامین سوخت در درجه اول گاز دارد و بعد سوخت جایگزین که سوخت مایع است استفاده می‌شود.

وی گفت: اکنون گرچه میزان گاز تولیدی کشور بسیار بالا است به گونه ای که مقام بالایی در میان کشورها دارد اما ۷۰ درصد گاز تولیدی در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود.

متولی زاده خاطرنشان کرد: این میزان مصرف سبب ایجاد محدودیت در عرضه سوخت به نیروگاه‌ها شده است بنابراین تعدادی از نیروگاه‌ها دچار مشکل شده اند.

مدیرعامل توانیر افزود: همین امر سبب بروز خاموشی غیربرنامه‌ریزی شد که از قبل هم قابل پیش بینی نبود.

وی ضمن عذرخواهی از مردم بابت بروز خاموشی‌ها از تلاش برای جلوگیری از تکرار آن خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته روز گذشته خاموشی اعمال نشد و اکنون شرایط پایدار است.

متولی زاده ادامه داد: تنها راهی که مانع از شرایط قطعی برق است همراهی مردم در مدیریت مصرف انرژی است. مردم  با انجام یک اقدام ساده خاموش کردن لامپ اضافه، خاموش کردن یک وسیله برقی کم استفاده و کاهش یک درجه ای دمای محیط می‌توانند کمک بسیاری به تامین برق پایدار برای سراسر کشور داشته باشند.

وی گفت: ۱۰ درصد صرفه جویی معادل ۷۰ میلیون متر مکعب سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها است که شرایط پایدار را برای تامین برق مورد نیاز فراهم می‌کند.

متولی زاده با بیان اینکه حجم سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها تغییر محسوسی نداشته است، ادامه داد: افزایش ۴.۵ درصدی عرضه انرژی به بخش صنعت به همین میزان میزان مصرف سوخت را افزایش داد.

مدیرعامل توانیر راندمان نیروگاه های حرارتی کشور را بالاتر از متوسط جهانی دانست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا