خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آمار کرونا از ۲ میلیون قربانی گذشت

آمار جهانی جان‌باختگان کرونا روز جمعه با ثبت یک رکورد جدید به بیش از ۲ میلیون نفر رسید.

به گزارش ایرنا، آمار تارنمای «ورلدومترز» نشان می دهد که ۹۳ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۹۹ بیمار مبتلا به کرونا در جهان شناسایی شده اند که ۲ میلیون و ۲ هزار و ۹۸۲ تن آنها بدلیل این ویروس جان خود را از دست داده اند.

«گرگ گونسالوس» اپیدمی شناس در مدرسه بهداشت عمومی دانشگاه ییل به بلومبرگ گفت: بسیار سخت که بتوان پیش بینی کرد که سرانجام چه تعداد از بیماران در ۶ ماه یا یک سال آینده جان خود را از دست خواهند داد.

آمریکا بالاترین آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا را دارد. این در حالی است که از چندی پیش توزیع واکسن های شرکت های فایزر، بیون تک و مدرنا در آمریکا آغاز شده اما روند واکسیناسیون از آنچه که پیش بینی می شد، کندتر بوده است.

در همین حال، «ژان کاستکس» نخست وزیر فرانسه که کشور او نیز آمار بالایی در زمینه ابتلا و جان باختگان کرونا دارد، اعلام کرد که فرانسه احتمالا در تابستان آینده بتدریج همه گیری کرونا را پشت سر خواهد گذاشت.

«آنتونی فائوچی» از مشاوران جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا در ماه دسامبر اعلام کرد که احتمالا ایمنی جمعی در تابستان ایجاد خواهد شد و از اواخر سال ۲۰۲۱ بازگشت به وضع عادی آغاز می شود.

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که چنین وضعی در سال ۲۰۲۲ محقق خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا