خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امام جمعه قم: بازگشت به برجام خسارت بزرگ است

امام جمعه قم گفت: در برجام همگی مشاهده کردیم که خسارت‌های مهمی مانند معطل کردن توان داخلی کشور به بار آمد و الان نیز بازگشت به برجام خسارت بزرگ دیگری است.

به گزارش مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه آغازین نماز جمعه ۲۶ دی ماه قم یکی از آثار تقوا را بازگشت فوری به سوی خدای متعال در هنگام انجام گناه و غفلت و ناامید نشدن از رحمت الهی دانست و گفت: انسان خطا کار می‌داند که خداوند مشتاق اوست و باید به سوی او پناه ببرد.

وی در ادامه بحث تفسیر ابعاد سیاسی، اجتماعی سوره توبه به تبیین نکات مهم اجتماعی آیه ۲۸ سوره پرداخت و گفت: خداوند در آیه ۲۸ سوره توبه خداوند مشرکان را نجس دانسته و ورود آنان به مسجدالحرام را ممنوع می‌کند که خطاب این آیه شامل پیامبر، رهبری اسلامی، نخبگان و عموم شهروندان بوده و طبیعتاً برای امروز ما نیز درس‌آموز است.

امام جمعه قم افزود: خداوند در این آیه صراحتاً آنان را نجس اعلام می‌کند و اولاً مؤمنان بدانید آنها ناپاک هستند و حکم سیاسی مهم اینجا وجود دارد و آن این است که مشرکان باید بعد از آن سال به مسجدالحرام نزدیک شوند.

وی نجاست مشرکان را به خاطر افکار پلید و ضد اسلامی آنان دانست و گفت: درس امروز این آیه برای ما این است که آمریکا و رژیم صهیونیستی نجس سیاسی هستند و هر راهی که به آنها ختم شود چیزی جز زیان و خسارت برای ما ندارند.

مذاکره با مشرکان منع قرآنی دارد

آیت الله سعیدی افزود: اینکه نباید به آمریکا و بیگانگان به امید گشایش اقتصادی و حل مشکلات دل بست و با آنها مذاکره نمود حکمی قرآنی است.

وی با اشاره به تجربه ۴۰ ساله مردم ایران در دل نبستن به بیگانگان گفت: ملت ایران در تجربه ۴۰ ساله مقابله با دشمنان گفت: در برجام همگی مشاهده کردیم که خسارت‌های مهمی مانند معطل کردن توان داخلی کشور به بار آمد و الان نیز بازگشت به برجام خسارت بزرگ دیگری است.

آیت الله سعیدی در خطبه دوم با اشاره به ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا به عنوان یکی از اتفاقات مصیبت بار جهان اسلام احیا مناسبت‌های مذهبی با رعایت مسائل بهداشتی را ضروری دانست و از دست‌اندرکاران عرصه بهداشت تشکر کرد.

ماهیت ضد آمریکای قیام ۱۹ دی

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در سالگرد حماسه ۱۹ دی به تبیین بیانات ایشان پرداخت و گفت: اولین محور قیام ۱۹ دی که جلوگیری از تحریف آن وظیفه همگان، خصوصاً اساتید حوزه و دانشگاه است که خشم مردم نسبت به رژیم اشرافی و طبقاتی پهلوی است.

امام جمعه قم با تاکید بر ماهیت ضد آمریکایی قیام ۱۹ دی، حمایت مردم از مرجعیت دینی و حضرت امام را از دیگر ویژگی‌های قیام دانست.

وی آمریکا را مهم‌ترین عامل آشوب و ناامنی در منطقه دانست و گفت: ما دنبال آرامش در منطقه هستیم ولی در صورت دست اندازی دشمنان قاطعانه ضربه سهمگین و فراموش ناشدنی به دشمن خواهیم زد.

مذاکرات پشت پرده ممنوع است

آیت الله سعیدی تحریم‌های خیانت‌آمیز آمریکا، حضور ثبات آفرین ایران در منطقه و قدرت دفاعی و موشکی را مهم‌ترین چالش‌های میان ایران اسلامی و جبهه استکباری دانست و گفت: تبعیت قوه مجریه از مجلس شورای اسلامی در لغو ممنوعیت‌های برجامی منطقی و قانونی است و هیچ اصراری بر بازگشت آمریکا به برجام نداریم.

وی تاکید کرد: مسئولان در قوه مجریه با تمام ضوابط باید عمل کنند و هیچ مسئولی حق ندارد پشت پرده با تیم جدید آمریکایی‌ها مذاکره کنند و خلاف منویات رهبری عمل کند.

امام جمعه قم در پایان از مردم عظیم کشور به خاطر حرکت خود جوش و عظیم مردم در سالگرد شهید سلیمانی و ابومهدی تشکر و رحلت آیت الله مصباح یزدی و آیت الله یزدی را پیشگاه به ولی عصر (عج)، رهبر انقلاب و حوزه علمیه تسلیت گفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا