خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض حزب اعتماد ملی به ردصلاحیت مهدی کروبی

نشست شورای مرکزی حزب اعتماد ملی  با حضور اعضای شورای مرکزی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌طور حضوری و آنلاین برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه پس از نطق پیش از دستور  حق‌شناس، نوروززاده و حسین‌بر، قائم مقام حزب اعتماد ملی به تشریح وقایع مرتبط با حزب و ردصلاحیت دبیرکل و تعدادی از اعضای حزب پرداخت.

الیاس حضرتی در این جلسه با تاکید بر اینکه حضور و دبیرکلی  کروبی را باید فرصت تلقی کنند نه تهدید، گفت: متاسفانه منطق و برنامه درستی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: حزب اعتماد ملی چه کروبی دبیرکل باشد چه نباشد، حزب کروبی است و حزب به نام کروبی ثبت شده است.

در ادامه جلسه، جلیلیان، رئیس دفتر حقوقی حزب به تشریح اقدامات انجام‌شده برای اعتراض به ردصلاحیت دبیرکل و سه عضو شورای مرکزی حزب در کمیسیون ماده ۱۰ وزارت کشور پرداخت.

وی گفت: اعتراض حقوقی ما در دبیرخانه وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ ثبت شده و در شعبه ۳۵ دیوان عدالت اداری نیز اعتراض ما ثبت شده است.

در ادامه این جلسه اعضای حزب از حسین کروبی درخواست کردند که پیام اعضا، مبنی بر اینکه دبیرکل حزب از طریق وکیل، اعتراض خود را ثبت کند، به  وی منتقل کند.

در ادامه، ابوالحسنی، رئیس دفتر سیاسی حزب، مصوبه دفتر سیاسی درباره انتخابات را قرائت کرد.

وی گفت: بر اساس مصوبه دفتر سیاسی، اعتماد ملی در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت می‌کند، اما چک سفید نمی‌دهد. باید شرایطی مهیا باشد؛ نخست اینکه نظام سیاسی شرایط مشارکت آزادانه، فعال و موثر را ایجاد کند و دیگر اینکه مردم در فضای سیاسی حاضر باشند.

موضوع مشارکت حزب در انتخابات در صورت تامین این شرایط به تصویب اکثریت قاطع اعضای شورای مرکزی حزب رسید. داشتن نامزد حزبی نیز پس از بحث‌های دو ساعته و نطق موافقان و مخالفان، به تصویب رسید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا