خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقشه تازه آمریکا برای «اون»

آمریکا در صدد آن است تا تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی در سازمان ملل متحد تصویب کند. این تحریم‌ها شامل تحریم نفت و مسدود کردن دارایی‌های کیم جونگ اون، رهبر این کشور می‌شود.

به گزارش بی بی سی، پیش‌نویس قطعنامه این تحریم‌ها به دنبال شش آزمایش هسته‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه شده است.

کره شمالی همچنین پیش‌تر از آزمایش یک بمب هیدروژنی خبر داد و آمریکا را تهدید به حمله نظامی کرده است. به نظر می‌رسد که چین و روسیه با این تحریم‌ها مخالفت کنند.

آمریکا با ارائه پیش‌نویس قطعنامه جدید تلاش می‌کند محصولات مختلف کره شمالی از نفت تا محصولات نساجی را در فهرست تحریم‌ها قرار دهد.

در این پیش‌نویس همچنین مسدود شدن دارایی‌های کیم جونگ اون و سایر دولتمردان کره شمالی و همچنین ممنوعیت مسافرتی مقام‌های ارشد این کشور گنجانده شده است.

طبق این قطعنامه کارگران کره شمالی نیز دیگر نمی‌توانند در خارج از این کشور کار کنند. محل اصلی اشتغال کارگران کره شمالی در خارج از این کشور بیشتر چین و شرق روسیه است.
سازمان ملل متحد در حال حاضر تحریم‌های شدیدی علیه کره شمالی وضع کرده تا بتواند رهبران این کشور را مجبور به کاهش برنامه‌های تسلیحاتی‌ این کشور کند.

در ماه اوت تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی وضع شد که بخشی از صادرات این کشوراز جمله ذغال سنگ را هدف می‌گرفت. تخمین زده شده که تحریم جدید دست‌کم یک میلیارد دلار برای کره شمالی هزینه خواهد داشت؛ یعنی در حدود یک‌سوم صادرات این کشور.

صادرات محصولات نساجی و پولی که کارگران در خارج از کشور به دست می‌آوردند، دو منبع مهم درآمد کره شمالی هستند. با این حال هنوز معلوم نیست که واکنش چین و روسیه که نفت کره شمالی را تامین می‌کنند و در شورای امنیت صاحب رای هستند، چه خواهد بود.

روز پنجشنبه وانگ یی، وزیر خارجه چین به خبرنگاران گفت که شورای امنیت “با در نظر گرفتن معیارهای لازم” باید اقدامات بیشتری انجام دهد، اما توضیحی در باره جزئیات نداد.

او گفت: “تحریم کردن و فشار آوردن به کره شمالی تنها نیمی از راه حل مشکل هستند. نیمه دیگر گفتگو و مذاکره است.”

چین بزرگ‌ترین شریک تجاری آمریکا و کره شمالی است و از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه کره شمالی حمایت کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیش‌تر گفته بود که صادرات نفت این کشور به کره شمالی ناچیز است و “نباید احساساتی عمل کرد و کره شمالی را گوشه رینگ گیر انداخت.”
هم چین و هم روسیه برای حل بحران کره شمالی تلاش کرده‌اند.

آن‌ها می‌گویند آمریکا و متحدش کره جنوبی، باید از برپایی مانورهای نظامی که موجب خشم کره شمالی می‌شود دست بردارند و گسترش سیستم دفاع ضد موشکی تاد را متوقف کنند و پیونگ یانگ هم در عوض برنامه موشکی و هسته‌ای خود را ادامه ندهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا