خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقاتهرانی: در حوزه فرهنگی از نهادهای انقلابی کمک می‌طلبیم

حجت‌الاسلام آقاتهرانی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم ۱۴ عضو دارد که این اعضا با تمام تلاش و به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند اما به سبب تعداد محدود بی‌شک نمی‌توان به همه امور فرهنگی و مطالبات این حوزه پاسخ داد و از این رو دست یاری به سوی نهادهای دلسوز و انقلابی دراز کرده و از آنها در این حوزه کمک می‌طلبیم.

به‌گزارش ایرنا حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی روز شنبه در نشست با مدیران و فعالان فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری که در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: همچنین مجلس در پی آن است که برای فرهنگ، سرانه در نظر بگیرد.

وی با اشاره به نقش محوری فرهنگ در مناسبات مختلف کشور ، از نبود امکانات و نیروهای متناسب با مطالبات موجود گلایه کرد و افزود: این مشکل در مجلس شورای اسلامی نیز وجود دارد و هم اینک در این کمیسیون مشکل مبنایی وجود دارد و نمایندگان کمی در این کمیسیون عضو شوند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حالی که مطالبات فرهنگی بسیار است و برای تحقق آن باید امکانات و نیروهای بیشتری در اختیار داشت اما نمایندگان مجلس کمتر تمایل برای عضویت در کمیسیون فرهنگی دارند و تنها ۱۴ نماینده در مجلس یازدهم به عضویت این کمیسیون درآمده است.

به گفته آقاتهرانی، کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم ۱۴ عضو دارد که این اعضا با تمام تلاش و به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند اما به سبب تعداد محدود بی‌شک نمی‌توان به همه امور فرهنگی و مطالبات این حوزه پاسخ داد و از این رو دست یاری به سوی نهادهای دلسوز و انقلابی دراز کرده و از آنها در این حوزه کمک می‌طلبیم.

وی با بیان اینکه فرهنگسازی کار آسانی نیست، افزود: با شکل‌گیری و ترویج سبک زندگی اسلامی، می‌توان فرهنگ مورد نظر دینی را در جامعه پیاده کرد.

آقاتهرانی با بیان اینکه رشد بودجه فرهنگی کشور در مقایسه با رشد بودجه، ناچیز است، اظهار داشت: در حالی که بودجه کل ۴۵ درصد رشد داشته است اما این رشد در بودجه فرهنگی ۲۵ درصد بوده است.

در این نشست برخی از فعالان فرهنگی استان به بیان مطالبات، انتقادات و نیازمندی های حوزه فرهنگ پرداختند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. کی میخواین دست از سر فرهنگ وردارین؟ شماها کدومتون شاعر یا نویسنده یا فیلمساز و نقاشید؟ چند نفرتون نظریه پرداز فرهنگی هستین؟ در کدوم حیطه از آموزش عمومی کار مهمی کرده ین؟ در تکنولوژی که ممکن نیست دستی داشته باشین؟ پس چی میخواین از جون فرهنگ؟ مشلکتون همه ش اینه که روسری زنا نره عقب و مثلاً حق برابر با مردا نخوان. چیز دیگه ای میخواین؟ برای این کارا که تا الی ماشاالله بازوی انتظامی و قضایی و بسیجی دارین. بسه دیگه بابا!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا