خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پروازهای مستقیم ایرلاین آلمانی به ایران از زمستان

در آیین آغاز به کار شرکت هواپیمایی ژرمنیا (آلمان) به عنوان اولین ایرلاین اروپایی در ایران، در حضور جمعی از مقامات و مسوولین دو کشور در تهران اعلام شد که پروازهای این شرکت به تهران و مشهد از دو ماه آینده شروع خواهد شد.
به گزارش انصاف نیوز، به گفته ی مدیران شرکت جرمنیای آلمان، این شرکت از 25 فوریه 2015 پروازهای برنامه ای خود را هر هفته با پنج پرواز از شهرهای برلین، هامبورگ و دوسلدروف به شهرهای مشهد و تهران آغاز خواهد کرد.
عضو اتاق مشترک: بانک های خارجی هم بیایند
عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران و آلمان سه شنبه شب در این مراسم گفت: عملیاتی شدن این خط هوایی علیرغم وجود مشکلات زیادی در این بخش علاوه بر تسهیل تجارت بین دو کشور، گردشگران زیادی را برای سفر به ایران جذب خواهد کرد.
بوطاق خان بوداغی افزود: فعالیت شرکت هوایی خارجی در ایران باعث رقابت در این بخش خواهد شد و ارایه سرویس مناسب و خدمات هوایی از مزیت های آغاز فعالیت شرکت های هوایی خارجی در ایران است.
وی با بیان این‌که بدون رقابت هیچ پیشرفتی حاصل نمی‌شود گفت: یکی از دلایل عقب‌افتادگی صنایع در ایران نبود رقابت است و باید رقابت باشد تا ایرلاین‌های ایرانی رشد کنند.
رییس سابق اتاق مشترک بازرگانی ایران وآلمان اظهار امیدواری کرد: با افزایش مراودات تجاری، برگزاری نمایشگاه های بین المللی و سفر گردشگران خارجی به ایران شاهد رشد و شکوفایی بیشتر اقتصاد ملی باشیم.
خان بوداغی بر لزوم آغاز فعالیت بانک های خارجی در ایران نیز تاکید کرد و گفت: فعالیت شعب بانک های خارجی در ایران نشان از امنیت فکری سرمایه گذاران خارجی است و امیدواریم با آغاز فعالیت این شرکت هوایی در ایران شرکت های بیشتری برای فعالیت در عرصه صنعت حمل و نقل هوایی کشور وارد این عرصه مهم اقتصادی شوند.
خبر از تقاضا قبل از شروع پروازها
علی اکبر کوکب زاده نماینده رسمی شرکت هوایی جرمنیا در ایران در این خصوص گفت: هنوز پروازهای این شرکت آلمانی به ایران آغاز نشده، اما 50 گروه آلمانی 25 و 30 نفره برای سفر به ایران ثبت نام کرده اند.
وی با بیان اینکه این شرکت آلمانی به درخواست خود این پروازها را به ایران آغاز می کند، گفت: شرکت جرمنیا با 40 سال سابقه یکی از 7 شرکت هوایی آلمان است که به بیش از 140 نقطه جهان پرواز می کند.
امیدواری به رشد گردشگری
رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران نیز گفت: تحریک تقاضا برای افزایش سفر و انجام سرمایه گذاری و بازاریابی صحیح در حوزه گردشگری دو عامل مهم در توسعه گردشگری کشورهای مختلف هستند که زمینه های افزایش سفر گردشگران را فراهم می کند، اما به نظر می رسد کشورمان در این عرصه هم از سرمایه گذاری و هم از تحریک عوامل تقاضای سفر کم آورده است.
وی تصریح کرد: با این حال آمارها نشان می دهد که طی 7 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل درآمد موزه ها 27 درصد افزایش یافته که این نشان از رشد سفر گردشگران خارجی به کشور دارد.
وی اظهار داشت: ایران جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی زیادی را در خود جای داده است و انتظار داریم با افزایش حضور شرکتهای حمل و نقل هوایی خارجی در این صنعت و توسعه مروادات فرهنگی و تجاری، گردشگران زیادی از اقصی نقاط جهان به ایران سفر کنند.
نخستین پرواز، از هامبورک به مشهد
فلوریا اشتال،نماینده ی شرکت هواپیمایی جرمنیا نیز در این مراسم گفت: این شرکت آلمانی که 1977 تاسیس شده با 24 فروند هواپیمایی مسافربری بوئینگ وایرباس بیش از 900 کارمند دارد که 400 نفر از آنها را کادر پروازی تشکیل می دهند. روابط دیرینه دو ملت ایران و آلمان بسیار دوستانه است و وجود خانواده های زیاد ایرانی در آلمان و مراودات تجاری آلمان با ایران سبب شد، این شرکت هوایی نسبت به انجام پروازهای منظم هوایی به مشهد و تهران را برنامه ریزی کند.
نماینده ی شرکت هواپیمایی جرمنیا با بیان اینکه نخستین پرواز این شرکت از هامبورگ به شهر مشهد و بالعکس انجام خواهد شد، افزود: در راستای توسعه فعالیت های گردشگری و تجاری بین دو کشور قراراست این شرکت آلمانی درهر هفته پنچ پرواز هوایی ازشهرهای برلین، هامبورگ ودوسلدروف به مشهد و تهران را انجام دهد.
اشتال تصریح کرد: هم اکنون هواپیماهای شرکت جرمنیا به بیش از 140 نقطه جهان پرواز می کنند و امیدواریم با استقبال ایرانیان مقیم آلمان و گردشگران آلمانی و اروپایی برای سفر به ایران تعداد پروازهای هوایی این شرکت به ایران افزایش یابد.
اشتال نماینده شرکت جرمنیا از کشور آلمان با تاکید بر وجود کیفیت برتر در پروازهای این شرکت در سراسر دنیا از جمله مدرن ترین و جدیدترین هواپیمای ایرباس و بوئینگ و ارایه جدیدترین برنامه‌های صوتی و برنامه‌های تصویری شامل پخش فیلم، کارتون و سریال‌های تلویزیونی با کیفیت HD گفت: تصمیم بر آن شده تا قیمت بلیط پروازهای این شرکت با حفظ کیفیت کمتر از سایر شرکت‌های هوایی آلمانی باشد.
معاون هما: خوش آمدید؛ تحریم ها یک طرفه است!
معاون بازرگانی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: در حالی که کشورهای اروپایی از سه سال پیش اجازه سوختگیری به هواپیماهای ایرانی را در کشورهای خود نمی دهند، هواپیماهای این شرکت های هوایی از جمله لوفت هانزا و آلیتالیا به سهولت می توانند در ایران سوختگیری کنند.
محمدرضا خوشنویسان افزود: این در حالی است که آموزه های دینی، اخلاق حرفه ای و اسلامی به ما اجازه مقابله به مثل نمی دهد و همه شرکت های هوایی اروپایی که به ایران سفر می کنند هم اکنون از خدمات فرودگاهی فرودگاه های ایران استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی در دنیا، موضوع رقابت را به همکاری و رفاقت تبدیل کرده‌اند، گفت: معتقد هستیم ایرلاین‌هایی که به جای همکاری با یکدیگر فقط رقابت می‌کنند، منفعتی نمی‌برند.
خوشنویسان با اشاره به این‌که از طرف شرکت هواپیمایی هما همکاری خود را با تمام ایرلاین‌های داخلی و ایرلاین‌هایی که در ایران پرواز برقرار کرده‌اند، اعلام می‌کنیم، اظهار کرد: چندی پیش یکی از هواپیماهای ایران‌ایر در یکی از فرودگاه‌های اروپا لاستیک خود را هنگام فرود از دست داد که این کاملا طبیعی است و ما حتی لاستیک اضافه هم در هواپیما داشتیم، اما در فرودگاه حتی یک جک به ما ندادند.
وی افزود: با وجود چنین ناعدالتی‌هایی که در حق هواپیماهای ایرانی در فرودگاه‌‌های اروپا می‌شود، اما باز هم ‌‌ایران‌ایر بهترین خدمات را به ایرلاین‌های خارجی در ایران ارائه می‌کند ، زیرا معتقد به اعمال خوب هستیم و مقابله به مثل نمی‌کنیم.معاون بازرگانی هما اظهار کرد: ایران‌ایر چندی پیش با نمایندگان ایرباس و بوئینگ جلساتی داشت، اینجانب به یکی از نمایندگان شرکت بوئینگ گفتم‌ با آن‌که 30 سال است که تحریم هستیم و قطعات از شما دریافت نمی‌کنیم، اما خلبانان ‌و کارشناسان ایرانی به قدری تبحر دارند که اجازه ندادند 30 سال نام بوئینگ در ایران خدشه‌دار شود.
به گفته معاون ایران ایر، بیش از 30 سال است هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر تحریم های ناعادلانه مشکلات زیادی را تجربه کرده است، اما با تلاش متخصصان ایران ایر و صنعت حمل و نقل، صنعت هوایی ایران همچنان پابرجاست و امیدواریم روزی تهران را از طریق افزایش پروازهای هوایی به تمام نقاط جهان متصل کنیم.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا