خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دو تا پیچ!

حسین دهباشی با انتشار ویدئوی زیر در کانال تلگرامی خود نوشت:

۱. برادرمان مدعی است که دستکاری و تقلّب در مهندسی ژنتیک و پزشکیِ زایمان و غربالگری جنین که کاری ندارد، دوتا پیچ است! و ای بسا با پیچاندنِ عامدانه‌ی همین دوتاپیچ در ایران، جنین‌های باهوش‌تر و مرغوب‌تر را عمدا معلول و عقب‌افتاده نشان می‌دهند!

۲. حالا اگر کسی ‐از روی جهالت‐ بگوید منبر رفتن که کاری ندارد و مایه‌اش قدری ریش بر چهره و چندمتر پارچه برسر پیچیدن است، خون‌اش گردنِ خودش است. نیست؟

۳. ‏آن‌که از فیزیک و شیمی و پزشکی، چندکلمه‌ی پراکنده‌ای بیشتر نشنیده، طبعا فیزیکدان و شیمیست و پزشک نمی‌شود اما امان از وقتی که متوهّم شود که می‌شود! و ‐باهمان چندحرف‐ علامه‌ی همه علوم و از درس‌خوانده‌ها صاحب‌نظرتر است و از پرتاب ماهواره تا سوختِ مازوت و از سینما تا آشِ شُله‌قلمکار اصرار کند همه و حتی متخصصان  به امر او فرمان برند!

۴. خطر کم‌سوادِ مدّعی، بسی بیشتر از بی‌سواد بی‌ادعا است و وای اگر میکروفن بیابد!

۵. از فاضلانه‌ترین کلمات عالم، واژه‌ی “نمی‌دانم” است. وقتی یکی زیاد بگوید که نمی‌داند، آدم به دانسته‌هایش اعتماد می‌کند و چون همه‌جا بگوید می‌داند، در دانسته‌هایش هم شک می‌کند!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. آن روزی که به جان علم افتادیم و علوم انسانی را به سخره گرفتیم تا آنها را با دانش های اسلامی جایگزین کنیم باید فکر اینجاش را هم می کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا