خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فاطمه (س) و مسئولیت سکوت انقلابیون!

سلمان کدیور در یادداشتی تلگرامی با عنوان «فاطمه و مسئولیت سکوت انقلابیون!» نوشت:

هنگامى که فاطمه(علیها السلام) بیمار شد همان بیمارى که در آن وفات یافت، زنان مهاجر و انصار به عنوان عیادت خدمتش حاضر شدند، و عرض کردند: چگونه صبح کردى از بیماریت؟ [و حال تو چه گونه است] اى دختر رسول خدا؟

بانو پاسخی دادند که باید آینه عبرت تمام انقلابیون و مجاهدین و عدالتخواهان باشد.

حضرت حمد و سپاس خدارا بجا آورد، و درود بر پدرش پیامبر(صلى الله علیه واله) فرمود:

«به خدادر حالى صبح کردم که از دنیاى شما متنفرم، مردان شما را دشمن مى شمرم، و از آنها بیزارم.

آنها را آزمودم و دور افکندم، و امتحان کردم و مبغوض داشتم.

سپس حضرت شروع به برشمردن آفات انقلابیون پس از دست گرفتن قدرت و حکومت می کند:

«چقدر زشت است شکسته شدن شمشیرها و سکوت در برابر غاصبان و بازى کردن بعد از جدّ و سبک گرفتن سرنوشت اسلام و مسلمین و کوبیدن بر سنگ و کار بى حاصل کردن و شکافته شدن نیزه ها [و تسلیم در برابر دشمن] و فساد عقیده، و گمراهى افکار، و لغزش اراده ها و «چه بد اعمالى از پیش براى [معاد] آنها فرستاد، نتیجه آن، خشم خداوند بود، و در عذاب [الهى] جاودانه خواهد ماند».

در این هنگام حضرت ضجه زد و اشک از دیدگانش بخاطر سکوتی که خواص و انقلابیون در برابر انحراف انقلاب مرتکب شده بودند جاری شد و ادامه داد:

«و چون چنین دیدم مسئولیت آن را به گردنشان افکندم، و بار سنگین گناهآن را بر دوششان، و ره آورد هجومش را بر عهده آنها نهادم.»

بانو رسما اعلام می کند که از این پس هر خونی بر زمین ریخته شود یا هر ظلمی به واسطه انحراف انقلاب در آینده رایج شود، مسئولیت آن با آنانی است که انحرافات حکومت اسلامی را دیدند و سکوت کردند.

حضرت سپس آینده انقلاب منحرف شده و خصوصیات آن را چنین شرح می دهد.

«اَمَا لَعَمْرِی لَقَدْ لَقَحَتْ، فَنَظِرَهٌ رَیْثَما تُنْتِجُ، ثُمَّ احْتَلِبُوا مِلاَْ الْقَعْبِ دَماً عَبِیطاً، وَ ذُعافاً مُبِیداً، هُنالِکَ یَخْسَرُ الْمُبْطِلُونَ وَ یَعْرِف التّالُونَ غِبَّ ما اَسَّسَ الاَوَّلُونَ، ثُمَّ طِیبُوا عَنْ دُنْیاکُمْ اَنْفُساً وَ اطْمَیِنُّوا لِلْفِتْنَهِ جَاْشاً …

بدانید به جان خودم سوگند ناقه خلافت باردار شده، منتظر باشید چندان نمى گذرد که نوزاد خود را به دنیا مى آورد [آن گاه ببینید چه نوزادى آورده] سپس به جاى کاسه شیر، کاسه هاى پر از خون تازه و سم کشنده ستمگران را بدوشید [و لا جرعه سر کشید!.

«و آن زمان است که طرفداران باطل گرفتار خسران مى شوند». آرى، سرانجام، سازشکاران [چشم و گوش بسته و بى خبر] عاقبت کارى را که پیشوایانشان پایه گذارى کردند خواهند فهمید و با تمام وجودشان آثار شوم آن را لمس مى کنند.

[بروید] از این پس به دنیاى خود دل خوش کنید، و از آن راضى و خوشحال باشید، ولى براى امتحان و فتنه پراضطرابى که در انتظار شماست خود را آماده کنید.

و شادمان باشید به شمشیرهاى برنده! و سلطه تجاوزگرانى ستمگر و خونخوار، و هرج و مرجى فراگیر، و حکومتى مستبد از ناحیه ظالمان، حکومتى که ثروت هاى شما را بر باد مى دهد، و جمعیّت شما را درو مى کند!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اقای نویسنده نامحترم اول اینکه حضرت فاطمه سلام الله علیه و نه فاطمه و دوم پهلوی حضرت را شکستند و حضرت را به شهادت رساندند . بیمار نبود . و هر که با آل حضرت علی ع در افتاد ور افتاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا