خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تکذیب مجوز واردات خودرو برای جانبازان و خانواده شهدا

ایرنا نوشت: معاون فنی گمرک ایران، هرگونه مجوز جدید در رابطه با واردات خودرو برای جانبازان ۲۵ درصد به بالا و خانواده‌های معزز شهدا را تکذیب کرد.

به نقل از گمرک ایران، «مهرداد جمال ارونقی» گفت: در روزهای گذشته تعداد زیادی از افراد مشمول موضوع مطرح شده، برای طی فرآیند واردات و ترخیص خودرو به گمرک ایران مراجعه کردند در حالی که چنین مصوبه‌ای وجود ندارد.

وی ضمن تکذیب وجود مصوبه و یا ابلاغیه‌ای به گمرک ایران در این رابطه، گفت:به تازگی هیچ مصوبه یا مجوز جدیدی در مورد واردات خودرو برای این قشر معزز صادر نشده و مسائل مطرح شده وجاهت قانونی ندارد.

این مقام مسوول در گمرک ایران اعلام کرد: با توجه به عدم صدور مصوبه‌ای در این خصوص، افرادی که مشمول مصوبه اعلام شده‌اند، از مراجعه حضوری به گمرک خودداری کنند.

ارونقی تاکید کرد: بعد از ممنوعیت ثبت سفارش و واردات خودرو در سال ۱۳۹۷ نیز مجوزی برای ثبت سفارش یا آزاد شدن واردات خودرو وجود نداشته و همچنان واردات خودرو ممنوع است.

معاون فنی گمرک ایران یادآور شد: در خصوص واردات خودرو، آخرین مصوبه مرتبط، مجوز هیات دولت برای ترخیص خودروهای مشمول تا ۲۶ شهریور سال جاری بود که با اتمام تاریخ اعلام شده، در حال حاضر به جز خودروهای موضوع رسیدگی در مراجع قضائی، خودروهای سواری دیگر قابل ترخیص نیستند.

اواسط دی ماه جاری یکی از مصوبات خودرویی کمیسیون تلفیق مجلس با سروصدای بسیاری همراه شد، مصوبه‌ای که اعضای کمیسیون تلفیق چندان مایل به اظهار نظر در باره آن نبودند. واردات خودروی دست دوم از مناطق آزاد و پیش‌بینی درآمد ۱۰ هزار میلیاردی مصوبه‌ای بود که با حیرت فعالان خودرو و واردکنندگان روبه‌رو شد. هرچند پیش از این شایعاتی مبنی‌بر واردات خودروی دست دوم در راستای تنظیم بازار از گوشه و کنار به گوش می‌رسید اما هر بار مسوولان صنعتی این خبر را در حد شایعه عنوان کردند.

ازسویی مجلس و دولت نیز با طرح مشکل ارزی، روی خوشی به واردات خودرو نشان نمی‌دادند اما سرانجام مصوبه کمیسیون تلفیق از صحت همه این شایعات رونمایی کرد. براین اساس، چهارشنبه ۱۷ دی ماه سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کرد که در مصوبه این کمیسیون و جهت تنظیم بازار خودروهای وارداتی، دولت مکلف است ضمن شناسایی خودروهای خارجی «غیرآمریکایی» موجود در مناطق آزاد، اقدامات لازم برای ثبت‌سفارش و ورود آنها به سرزمین اصلی را انجام دهد. اکنون نیز خبر صدور مجوز واردات خودرو برای جانبازان و خانواده شهدا از سوی معاون فنی گمرک ایران تکذیب شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا