خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جواد نکونام: داور حق ندارد عذرخواهی کند

جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با انتقاد از زاهدی فر داور بازی فولاد و پرسپولیس بابت عذرخواهی از تیم گل محمدی، گفت: او حق ندارد عذرخواهی کند و این را قانون می گوید.

به گزارش ایسنا نکونام درباره مسائل فنی دیدار تیم های فولاد و پرسپولیس، اظهارکرد: بازی از نظر فنی در حواشی آن گم شد. بازی خوب و جاندار بود و دو تیم خوب رو در روی هم قرار گرفتند. پرسپولیس فینالیست آسیا بود و هفته قبل هم در بازی با استقلال به ویژه در نیمه دوم بازی خوبی انجام داده بود و تمام نگاه ها را عوض کرده بود. تیم ما هم زحمت کشیده بود و برای این بازی با برنامه بودیم و می خواستیم بازی را ببریم. از نظر فنی فولاد تیم برتر میدان بود اما روی یک اشتباه ضربه خوردیم و با توپی که به دست بازیکن حریف خورد، گل دریافت کردیم.

همه طوره در بازی با پرسپولیس، برتر بودیم

وی بیان کرد: فکر می کنم در همین جا شرایط سخت شد اما ادامه دادیم. در بین دو نیمه به بازیکنان گفتم که باتوجه به روند بازی می توانیم برنده شویم. حتی موقعیت هم داشتیم که گل نشد. در نیمه دوم به بازی برگشتیم و موقعیت خوب گلزنی هم داشتیم، به صورتی که حتی گل هایی که پرسپولیس زد به این صورت نبودند. آمار بازی و فیلم را که دیدم، پرسپولیس یک شوت به سمت چارچوب زد و آن هم گلی بود که به ثمر رساند. تیم ما خیلی خوب بازی کرد و همه طوره تیم برتر بودیم و اگر دقت داشتیم، حداقل حق ما کسب یک امتیاز بود. گواه این موضوع نیز نظر کارشناسان و دوستان درباره بازی است که فولاد لیاقت برد را داشت. واقعا از این موضوع خوشحالم.

همه به فولاد افتخار می کنند

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: از سال گذشته که کارم را در فولاد شروع کردم توانستیم تیم منسجم و متحدی را بسازیم و از بازیکنانم تشکر می کنم. بازیکنانی که قرارداد ۵۰ تا ۶۰ میلیونی داشتند، امروز قراردادهای میلیاردی می گیرند و واقعا شرایط خوبی دارند و توانسته اند پیشرفت کنند و باعث افتخار تیم شده اند. توانستیم تیمی را بسازیم که همه به آن افتخار کنند و این حداقل کار و وظیفه ای بوده است که توانستیم انجام دهیم. سال گذشته فولاد را به باشگاه های آسیا رساندیم. البته این فصل با بدشانسی و اشتباهات سهوی داور کمی از جایگاه اصلی مان دور هستیم. ایرادی نیست و ایراد به اتفاقاتی بر می گردد که دست ما نیست و این ها ما را برای ادامه راه قوی تر می کند. به گواه تمام کارشناسان، دیدار با فولاد یکی از بازی های سخت تیم های دیگر است که این هم به خاطر انسجام بازیکنانم است که از آن ها تشکر می کنم. به هر حال اگر روز گذشته بی دقت نبودیم، سه امتیاز بازی در اختیار ما بود.

زاهدی فر حق نداشت عذرخواهی کند

به گزارش ایسنا، وی که در یک گفت و گوی رادیویی صحبت می کرد، در پاسخ به این سوال که اگر بخواهیم درباره اشتباهات داوری بازی فولاد و پرسپولیس صحبت کنیم نظر شما چیست؟ عنوان کرد: منصفانه صحبت کردن سخت است. امروز آقای زاهدی فر به خاطر نوع قضاوتش از پرسپولیس عذرخواهی کرد. اولا که او حق ندارد عذرخواهی کند و این را قانون می گوید و اصلا به داوران اعلام می کنند که حق عذرخواهی ندارید و این برای کل دنیا است. اگر او می خواست عذرخواهی کند سال گذشته که در اصفهان بازی را یک بر صفر روی اشتباه سهوی آقای زاهدی فر باختیم چرا عذرخواهی نکرد؟ جایی که قضاوت در کار است، اشتباه هم صورت می گیرد. پنالتی روز گذشته را اشتباه به سود ما گرفت و بله اشتباه بود اما مثل گل اولی که ما دریافت کردیم. زاهدی فر باید از فولاد هم عذرخواهی می کرد. او بازی فولاد و نساجی را هم چند هفته قبل قضاوت کرد و بارها گفتم که در همان دیدار یک پنالتی ما گم شد.

چه کسی از ما عذرخواهی می کند؟

نکونام افزود: در شش هفته اخیر به جز بازی با سپاهان، پنج هفته اشتباهات فاحش داوری به ضرر ما بوده است. در دقیقه 93 بازی با نفت مسجدسلیمان 3 امتیاز از ما گرفتند و در بازی روز گذشته هم دو اشتباه به ضرر ما شد و آیا به خاطر این اشتباهات، داوران از ما هم عذرخواهی کردند؟ هجمه هایی در فضای مجازی و رسانه ها می شود و داور هم مجبور به عذرخواهی می شود. پس چه کسی از ما عذرخواهی می کند؟ برای تیم های گل‌گهر، سپاهان و تیم های دیگر هم اشتباه می شود، چرا از آنها عذرخواهی نشده است؟ اشتباه داور طبیعت فوتبال و طبیعی است. من هنوز نتوانستم صحنه پنالتی بازی روز گذشته را ببینم و مشکلی هم ندارم و می‌گویم اشتباه داوری بوده است، من می گویم یک بازیکن چه کاری باید انجام بدهد که داور او را اخرج کند؟ صحنه را دیدید و اگر دوست خوبم کریم باقری نبود چه اتفاقاتی رخ می‌داد؟ تنش از آنجا وارد بازی شد. ما هم روی گل پرسپولیس معترض بودیم که اعتراض کردیم اما تمام شد.

ما فوتبالیست ها همه یکدیگر را کاملا می‌شناسیم

وی گفت: در صحنه گل دوم پرسپولیس هم، من نزدیک کمک داور بودم و به او گفتم خطا نبود ولی شما آن را گرفتید. آیا ما کاری کردیم؟ در پنج دقیقه وقت اضافه نیز 3 دقیقه وقت اضافه ایجاد شد و چرا سر پنج دقیقه تمام شد؟ این اتفاقات روز بازی بود ولی حواشی بازی از روز قبل از بازی رخ داد. جایی که یکسری از دوستان و همکاران ما خودشان را به مظلوم نمایی می زنند. ما فوتبالیست ها همه یکدیگر را کاملا می شناسیم و نیازی نیست سر هم کلاه بگذاریم. نیمکت فولاد بد است؟ اگر بد بوده و اشتباه کرده، کارت گرفته است. شما به نیمکت حریف در بازی دیروز نگاه کنید و ببینید چه اتفاقاتی افتاد. حرف هایی که تیم حریف به داور می زد اگر منِ نکونام و کمک هایم می زدیم مطمئن باشید، اخراج می شدیم. روی گل اول اعتراض کردیم ولی این کارها را انجام ندادیم. اصلا هر دو گل را هم روی ضعف فنی دریافت کردیم اما اعلام یک پنالتی به سود ما این رفتارها و کارها را ندارد. ما جنگ و دعوا نداریم.

بازی را یک بچه گزارش کرد

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان افزود: روز گذشته یک بچه را گزارشگر بازی گذاشته بودند که هر طور دوست دارد در مورد تیم ما صحبت کند. این تلویزیون ملی است و صحبت‌های گزارشگر، هواداران ما را عصبانی کرده بود. چه گناهی کرده فولاد که برای خوزستان است؟ یعنی ما هم باید اسم تیم‌مان را عوض کنیم؟ آیا باید به گزارشگران اهوازی هم بگوییم هر طور دلشان بخواهد به سود ما حرف بزنند؟ دوره این کارها گذشته است و نباید مظلوم نمایی کرد. اگرچه یکسری با مظلوم نمایی و سیاه بازی به جاهای بالاتری رسیدند ولی ما همدیگر را در این فوتبال می شناسیم.

با هیچ مربی مشکلی ندارم

وی بیان کرد: روز گذشته فوتبال جاندار و خوب بود اما الان دوستان به پشتوانه هوادار حرف می زنند و آیا در تیم های قبلی شان هم می توانستند اینقدر راحت حرف بزنند؟ این فوتبال ادامه دارد و در جاهای دیگر هم مجددا با هم بازی می کنیم. حتی اگر تنش هم باشد، تمام می شود و این طبیعت فوتبال است و تنها امیدوارم به خاطر جایگاهی که الان در تیم داریم با مردم حرف نزنیم. در بازی های دیگر هم چشم مان به چشم هم می افتد و نکند خجالت زده هم شویم. من با هیچ مربی مشکلی ندارم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا