خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه سرگشاده ۲۳۰ روزنامه نگار ایرانی به حسن روحانی

همزمان با «روز جهانی آزادی مطبوعات» ۲۳۰ روزنامه نگار ایرانی با ارسال نامه‌ای سرگشاده به رییس جمهور خواستار توجه و رسیدگی به وضعیت روزنامه نگاران بازداشتی شدند.

به گزارش ایلنا، امضاکنندگان این نامه که شامل جمعی از مدیران‌مسئول، سردبیران، خبرنگاران، گزارشگران و عکاسان مطبوعات و خبرگزاری‌های ایران هستند، از حسن روحانی خواسته‌اند در خصوص وضعیت بازداشت همکارانشان در پروژه‌ای به اسم «نفوذ» تدبیری اندیشده شود.

گفتنی است، اسامی ۲۳۰ نفر از روزنامه نگاران امضا کننده نامه به دفتر رییس جمهوری تقدیم شده است.

متن کامل این نامه که در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر حسن روحانی

رییس محترم جمهوری اسلامی ایران

نزدیک به ۲۰۰ روز از بازداشت چند تن از مدیران رسانه و روزنامه نگاران کشور گذشته است. در‌‌ همان ابتدای این دستگیری واکنش حضرتعالی در جلسه هیات دولت بارقه‌ای از امید در دل اصحاب مطبوعات ایجاد کرد. با خود گفتیم رییس جمهور حافظ قانون اساسی کشور است و نمی‌گذارد حقی پایمال شود. اکنون پس از گذشت بیش از ۶ ماه برای ۴ نفر از همکارانمان در دادگاه بدوی به ریاست قاضی مقیسه مجموعا ۲۷ سال حکم صادر شده است و یکی دیگر از همکارانمان نیز بیش از دو ماه در بیمارستان قلب تهران بستری است و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

در برهه کنونی اینکه در دوران ۱۲۶ روز بازداشت، همکارانمان چگونه بازجویی شده‌اند و چرا به وکیل دسترسی نداشته‌اند مهم نیست. اینکه چرا علی رغم درخواست‌های مکرر، دادگاه هیچ یک از روزنامه نگاران بصورت علنی برگزار نشد نیز مهم نیست. اینکه در برخی رسانه‌های تندرو انواع تهمت و افترا به آن‌ها زده شد و به آبروی آن‌ها و خانواده‌هایشان توجه نشد نیز مهم نیست. اینکه چرا علیرغم دستور بازپرس و صدور قرار وثیقه جهت آزادی و تسلیم سند به دستگاه محترم قضایی در‌‌ همان روزهای نخست علیرغم انتظار، همکارانمان آزاد نشدند نیز مهم نیست. اینکه علیرغم تمام برنامه‌های زنده خبری، سخنرانی‌ها، اخبار غیرموثق و… سرانجام از اتهام سنگین جاسوسی و نفوذ تبرئه شده‌اند و به بهانه‌هایی دیگر همچون اقدام علیه امنیت ملی و اجتماع و تبانی محکوم شده‌اند هم مهم نیست.

مهم این است که شما رییس جمهور ما هستید و ما به «تدبیر و امید» رای داده‌ایم تا طبق فرمایش رهبرمعظم انقلاب «جذب حداکثری و دفع حداقلی» را شاهد باشیم نه بالعکس! به همین منظور از محضر حضرتعالی خواهشمندیم در این خصوص تدبیری بیاندیشید که از کلمه «نفوذ» خواسته یا ناخواسته سوء استفاده نشود و روزنامه نگاران بااستعداد سرزمینمان دوران جوانی خود را پشت میلههای زندان سپری نکنند.

با آرزوی توفیق روزافزون، جمعی از روزنامه نگاران و اهالی رسانه ایران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا