خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«باید اصلاحاتی درباره انتخابات شوراها صورت گیرد»

حجت‌الاسلام پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تاکید بر اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها، اختیارات شوراها را محدود نمی‌کند، بلکه ضابطه‌مند می‌کند، گفت: باید یک سری اصلاحاتی در خصوص قانون انتخابات شوراها صورت گیرد.

پژمانفر در گفت‌گو با ایسنا در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها، اظهار کرد: طبق تجربیاتی که ما از چند دوره برگزاری شوراها به دست آورده‌ایم، در برخی از موارد اشکالاتی در سطح کشور به وجود آمده بود که منجر به این می‌شد که یک سری از افراد در مسیر خود با برخوردهای دستگاه قضایی مواجه شوند که این ریشه در این داشت که برخی از افرادی که اقدام به ثبت نام در انتخابات شوراها می‌کردند، شرایط لازم را نداشتند و این زمینه‌ساز فسادهایی در شوراهای شهر می‌شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس ادامه داد: همچنین پول‌هایی هم که در این مسیر از مردم گرفته می‌شد و در راه‌های نامناسب هزینه می‌شد، باعث ضرر و زیان مردم‌ می‌شد. این مسائل باعث شد تا مجلس در فاصله چند ماه تا برگزاری انتخابات شوراها، اصلاحاتی را در خصوص قانون انتخابات شوراها انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه این طرح اختیارات شوراها را محدود نمی‌کند، بلکه ضابطه‌مند می‌کند، خاطرنشان کرد: محدودیت با ضابطه‌مند شدن متفاوت است، در این قانون شوراها در حوزه وظایفی که برایشان پیش‌بینی شده است، کاملا اختیاراتی نیز برایشان در نظر گرفته شده است. اما برخی از اقداماتی که در شورای شهرها و روستاها شکل می‌گرفت، اقداماتی خلاف قانون بود و ما شاهد بودیم که برخی از اعضای شوراها در کشور برکنار و حتی دستگیر شدند.

پژمانفر اضافه کرد: این‌ها نشان‌دهنده آن است که باید یک سری اصلاحاتی در خصوص قانون انتخابات شوراها صورت گیرد. لذا من با اینکه این طرح موجب ایجاد محدودیت برای شوراها می‌شود موافق نیستم و به نظرم‌ این طرح شوراها را ضابطه‌مند می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا