خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعای عجیب جهانپور درباره‌ی واکسیناسیون

دیده‌بان علم ایران نوشت: رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: هرچند اولین کشور شروع کننده در حوزه تزریق واکسن نبودیم که اقدام درستی هم در نوبه خودش بود، اما فکر می‌کنیم جزو اولین کشورهایی خواهیم بود که واکسیناسیون علیه کووید -۱۹ را به پایان خواهیم رساند!

دکتر کیانوش جهانپور در نشست خبری دوازدهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل بحران در ایران که امسال با موضوع بحران کرونا برگزار می‌شود، گفت: نظام سلامت حداقل سالی یک بار درگیر یک بحران بزرگ در ابعاد ملی است و این ضرورت که بتوانیم از ظرفیت‌های علمی و فناوری در کشور استفاده کنیم، بیشتر خود را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه واکسن با شناسایی ظرفیت‌های داخلی موجود، شاید سه واکسن کرونا وارد فاز کارآزمایی بالینی شده است. همچنین بیش از ۹ پرونده فعال واکسن در کشور وجود دارد. این نگاهی پر امید به ظرفیت‌های داخلی کشور است که می‌تواند با همکاری و هماهنگی بین بخشی منجر به ایجاد ظرفیت‌های جدید برای کشور، روند ارتقاء نظام سلامت و ارتقای شاخص‌های نظام سلامت شود.

جهانپور درباره خرید واکسن کرونا از کوواکس هم گفت: ما خرید ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا را از کوواکس خواهیم داشت. بنابراین از سبد کوواکس و شرکت‌هایی که مورد تایید سازمان غذا و دارو باشد، واکسن به میزان ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز تهیه خواهد شد. البته تا امروز کوواکس هنوز هیچ واکسنی را در جهان توزیع نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: کوواکس یک اتحادیه جهانی بر محور سازمان جهانی بهداشت و ابتکار عملی برای توزیع واکسن است. فکر می‌کنم حداقل ۱۸ شرکت در سبد کوواکس واکسن خود را عرضه می‌کنند. ما هم حداقل از سه شرکت تغذیه خواهیم کرد، اما هنوز کوواکس چیزی توزیع نکرده و ما هم واکسنی را وارد نکردیم و هر واکسنی که سازمان غذا و داروی کشور به عنوان مرجع ملی برای صدور مجوز ورود واکسن تایید کند، از این محل تهیه می‌شود.

جهانپور گفت: در زمینه خرید مستقیم واکسن کرونا نیز از شرکت‌های مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار گیرد، به هر تعداد که مقدور باشد، انجام می‌شود.  سپس سبد کوواکس و بعد از آن، واکسن داخلی خواهد بود.

پ.ن: صرف نظر از بحث‌های مطرح درباره واکسن کرونا، ای کاش جناب جهانپور به این سوال پاسخ بدهند که در شرایطی که عدم شتاب‌زدگی در واکسیناسیون و استفاده از واکسن‌های خارجی را به نوبه خود اقدام درستی می‌دانند چه اصراری دارند که در واکسیناسیون هم مثل همه زمینه‌ها با دنیا در حال مسابقه دادن باشند و در شرایطی که هنوز واکسنی در کار نیست، وعده اولین بودن در اتمام واکسیناسیون را به مردم و احتمالا مسوولان عالی بدهند و آیا فکر نمی‌کنند این همه عجله در واکسیناسیون ممکن است مثل شتابزدگی در استفاده از واکسن‌های خارجی مشکل ساز باشد؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا