خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معرفی رک 42 یونیت از آی تی شبکه

رپورتاژآگهی

اگر شما هم به تازگی تصمیم راه اندازی یک شبکه برای کسب و کار خود گرفته باشید، و یا قصد خرید یک قطعه مانند روتر یا سوئیچ شبکه را دارید، قطعا متوجه شده اید که قیمت این تجهیزات به هیچ عنوان پایین نیست، و در عین حال استفاده از آنها امروزه برای هر کسب و کار مهمی ضروری به حساب می آید.

ریختن مایعات، گرد و خاک، عدم تهویه هوا، افزایش دما، اختلالات و نوسانات برق و … همگی می توانند باعث شوند که تجهیزات شبکه ای با ارزش شما دچار اختلال شده و یا به طور کل از بین بروند!

چطور باید از این تجهیزات مهم نگه داری کرد تا از آنها در برابر هر گونه آسیبی جلوگیری کنیم و طول عمر آنها را افزایش بدهیم؟

آی تی شبکه امروز،ارائه دهنده راه اندازی سیپ ترانک، اینجاست تا یک راهکار عالی  برای محافظت از این تجهیزات با ارزش را در اختیار شما عزیزان قرار بدهد. با آی تی شبکه همراه باشید.

رک شبکه چیست؟

رک شبکه محفظه ای است که  دارای منافذ مخصوص عبور جریان هوا می باشد. رک رک های شبکه نوعی ابزار است که مخصوص قرار دادن تجهیزات شبکه ای مانند روتر ها، سوئیچ ها، هاب شبکه و بخصوص سرور های شبکه ای می باشد.

رک شبکه به شما این امکان را می دهد تا تجهیزات مهم شبکه ای خود را به صورت ایمن در یک مکان ایمن و متمرکز قرار بدهید. رک شبکه به دو دسته ی اصلی رک دیواری و رک ایستاده تقسیم بندی می شود، که هر کدام از آنها توسط کسب و کار ها در دیتاسنتر ها و یا اتاق های مخصوص شبکه نگه داشته می شوند.

اندازه های رک شبکه

دیگر نکته ای که می بایست در خصوص رک شبکه بدانید اندازه و سایز های مختلف آنها هستند.

ارتفاع رک شبکه یکی از اصلی ترین شاخص های دسته بندی رک ها می باشند. واحدی که برای اندازه گیری رک های شبکه مورد استفاده قرار می گیرد یونیت (U) است که این اندازه برابر با 1.75 اینچ می باشد. به عنوان مثال ارتفاع رک 42 یونیت برابر با 73.5 اینچ می باشد که اندازه ی استاندارد برای رک های شبکه به حساب می آید.

دلیل اینکه این رک ها به عنوان استاندارد در نظر گرفته شده اند این است که رک شبکه 42 یونیت به اندازه ی کافی فضا برای جای دادن تجهیزات شبکه ای و همچنین دسترسی آسان به تجهیزات درون آن را دارا می باشد.

به طور کلی رک های شبکه در اندازه های مختلف از 6 یونیت تا 48 یونیت ارائه می شوند که شما عزیزان می توانید با توجه به نیاز های خود، سایز مناسب خود را از وب سایت آی تی شبکه خریداری کنید.

اما بیایید بیش تر به رک های شبکه ای 42 یونیت بپردازیم.

رک های شبکه ای 42 یونیت

همانطور که گفته شد، رک شبکه 42 یونیت به عنوان رک استاندارد در میان رک های شبکه ای به حساب می آید. تمامی این رک ها دارای سوراخ ها و منافذ مناسب جهت تهویه هوا، منافذ مخصوص عبور کابل شبکه هستند و از اکثر سرور ها و تجهیزات شبکه ای مانند محصولات سیسکو، Dell و HP پشتیبانی می کنند.

ویژگی ها و مزایای دیگر این رک ها شامل درب های قابل نصب دارای قفل های ایمن در کناره ها و جلو یا پشت رک می شوند. همچنین شما می توانید در صورت نیاز، درب های شیشه ای این رک ها را حذف نموده و از درب های توری که می توانند جریان هوا در رک شبکه را برقرار نمایند استفاده کنید.

تلفن های تماس با آی تی شبکه 

نشانی  پست  الکترونیکی آی تی شبکه

ارتباط با بخش فروش :sales@ITshabake.com

ارتباط با روابط عمومی :public@ITshabake.com

مزایای رک 42 یونیت

خوشحالیم که تا اینجای کار آی تی شبکه را همراهی کرده اید. تا اینجای کار فهمیدیم که رک شبکه چیست، چه کاری برای ما انجام می دهد و چه اندازه هایی دارد. در ادامه قصد داریم تا مزایایی که استفاده از یک رک 42 یونیت می تواند برای ما داشته باشد را به شما عزیزان معرفی کنیم.

1- فضای کافی برای رشد

استفاده از رک شبکه 42 یونیت به شما فضای کافی برای رشد و افزایش تعداد تجهیزات شبکه ای خود را می دهد. این رک ها می توانند تا 700 کیلوگرم وزن را تحمل کنند! و همین امر به شما این امکان را می دهند تا بدون نگرانی لوازم خود را در این رک ها قرار بدهید.

2- افزایش امنیت تجهیزات شبکه

از آنجایی که رک 42 یونیت شبکه دارای درب های قفل شونده در اطراف و جلوی خود هستند می توانند  امنیت لوازمی که در آنها قرار می گیرند را فراهم کنند. پنل های قابل قفل باعث می شوند تا افرادی که لزومی به دسترسی به رک شبکه ندارند نتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

3- بهبود عملکرد سرور

دیگر مزیتی که استفاده از رک شبکه می تواند برای شما داشته باشد ارتقا و بهبود عملکرد سرور می باشد. همانطور که می دانید، جریان هوا یکی از عوامل ضروری برای عملکرد مناسب سرور های شبکه ای می باشد.

درب های رک 42 یونیت قابلیت تهویه هوا تا 76 درصد را فراهم می کنند، که این میزان حتی بیش از شاخص های مورد نیازی است که سازمان بین المللی OEM آنها را وصف کرده است. با داشتن جریان هوای کافی شما می توانید از بروز بسیاری از مشکلات نظیر افزایش دمای تجهیزات جلوگیری کنید که این کار باعث بهبود عملکرد آنها خواهد شد.

4- سازگاری با شرکت های مختلف

یکی از ویژگی های یک رک شبکه ی با کیفیت و حرفه ای مانند رک های شبکه ای که توسط آی تی شبکه ارائه می شوند، این است که آنها می توانند از تجهیزات شبکه ای که توسط شرکت های مختلف مانند شرکت سیسکو، IBM، Dell، HP و … ارائه می شوند پشتیبانی کنند.

قابلیت استفاده از تجهیزات شرکت های مختلف باعث می شود که رک 42 یونیت حرفه ای یکی از بهترین انتخاب ها برای شبکه های کسب و کار هایی باشد که قصد دارند با استفاده از خدمات و امکانات شبکه رشد کنند.

5- نگه داری آسان

نگه داری و حفظ این رک های شبکه بسیار آسان است. قفسه هایی که در این رک شبکه قرار دارند باعث می شوند تا دسترسی به سرور ها و تجهیزاتی که در آن قرار می گیرند، و همچنین نگه داری از آنها به راحتی انجام شود.

همانطور که گفته شد، درب های این رک ها اکثرا قابل حذف هستند و شما می توانید با حذف درب های جانبی به راحتی به تمامی تجهیزات داخل رک دسترسی داشته باشید. همچنین در صورتی که امنیت تجهیزات از اهمیت ویژه ای برخوردار نیست، می توانید این درب ها را به طور کامل حذف کنید که این کار به شما این امکان را می دهد تا یک رک دارای فریم یا قالب باز داشته باشید، تا دسترسی ها و نگه داری از لوازم شبکه ای راحت تر نیز انجام شود.

رک های شبکه خود را از آی تی شبکه بخواهید

آی تی شبکه با بیش از 10 سال سابقه ی درخشان در زمینه ی فروش تجهیزات و راه اندازی شبکه با کمترین قیمت و بهترین کیفیت، موفق شده است تا رضایت تمامی مشتریان و مصرف کنندگان خود را به دست بیاورد.

آی تی شبکه علاوه بر فروش تجهیزاتی مانند روتر، مودم، سوئیچ، هاب، کابل شبکه و …، فعالیت ویژه ای نیز در زمینه رک های شبکه ای دارد. شما عزیزان نیز در صورتی که مایل به دریافت مشاوره در خصوص امور شبکه ای هستید و یا قصد خرید هر نوع لوازم شبکه ای را دارد، می توانید همین حالا با کارشناسان آی تی شبکه تماس حاصل فرمایید.

در نهایت، از شما دوستان گرامی بابت مطالعه ی این مقاله متشکریم و امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

 

تماس با آی تی شبکه

موبایل : 1547 408 0922

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با قیمت بالایی که امروز مودم ها و سوئیچ ها و … دارن واقعا یه رک شبکه واسه ایمن نگه داشتنشون لازمه مرسی از آی تی شبکه واسه رک های با کیفیتشون

    1. سلام دوست نازنین
      ممنونم ازتون و امیدوارم از خریدتون راضی باشید همیشه . رک های تولیدی این شرکت ، کپی شده از نمونه رک های HPe هستند و تمام نکات طراحی و ساختشون ، از رک های فوق الگو برداری شده اند .

  2. با قیمت بالایی که این روزا تجهیزات شبکه دارن واقعا رک شبکه واسه ایمن نگه داشتنشون لازمه. مرسی از ای تی شبکه واسه رک های شبکه شون

  3. من شخصا رک دیواری رو ترجیح میدم چون جای کمتری نسبت به رک ایستاده میگیره و از بهم ریختگی کابل ها هم جلوگیری میکنه. ما که از رک های آی تی شبکه واقعا راضی ایم.

    1. با تشکر از شما
      انتخاب رک دیواری یا ایستاده چالش همیشه گی مشتریان ما هست . مشاورین ما در این زمینه برای هر مشتری ، نسخه خاصی را انتخاب می کنند .
      در کل ممنون از شما

  4. ما از رک 42 یونیت استفاده می کنیم که بنظرم بهترین گزینه ست، هم جای کافی واسه همه تجهیزات مهم داره هم امنیت خیلی بالایی داره و میتونه از لوازممون محافظت کنه

  5. ما هم از رک های دیواری استفاده کردیم هم رک های ایستاده. جفتش میتونه خوب باشه ولی رک دیواری برای سازمان های جمع و جوره و رک های ایستاده معمولا واسه شرکت هایی که تجهیزاتشون زیاده استفاده میشه. با این حال استفاده از رک ها خیلی میتونه به کسب و کار های مدرن کمک کنه

  6. رک های شبکه با مزایایی که داره به درد کسب و کارایی میخوره که با تجهیزات شبکه میخوان کارشون رو ارتقا بدن و رشد کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا