خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کره جنوبی: امیدواریم با آغاز دولت بایدن، اختلاف با ایران حل شود

به نوشته‌ی یونهاپ یک مقام ارشد کره جنوبی گفت که سئول امیدوار است با آغاز به کار دولت جدید آمریکا، موضوعات مورد اختلاف میان ایران و کره حل و فصل شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک مقام ارشد وزارت امورخارجه کره جنوبی امروز (پنج شنبه) گفت: سئول انتظار دارد که آغاز به کار دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن به حل و فصل اختلافات با سئول بر سر نفتکش توقیف شده کره ای و همچنین دارایی های بلوکه شده ایران در کره به دلیل تحریم های آمریکا کمک کند.

این مقام کره ای که خواست نامش فاش نشود همچنین به خبرنگاران گفت: ما بر این باوریم که موقعیتی به وجود خواهد آمد که می‌توانیم یک راه‌ حل فوری برای مسئله کشتی توقیف شده پیدا کنیم.

وی ادامه داد: دولت به رایزنی های خود با طرف ایرانی ادامه خواهد داد و با آغاز به کار دولت جدید در آمریکا انتظاراتی داریم.

این مقام کره ای همچنین اظهارات مقامات ایران مبنی بر این را رد کرد که حل نشده باقی ماندن موضوع پول بلوکه شده ایران به دلیل نبود اراده سیاسی کره است، نه تحریم های آمریکا.

وی همچنین اظهار داشت: اگرچه این صحت دارد که رسیدگی به مسئله دارایی های بلوکه شده ایران ممکن است زمان بر باشد اما اراده سیاسی و تمایل ما برای گفت وگو با دولت آمریکا بیش از هر زمان دیگری است.

این دیپلمات کره ای مدعی شد که مسئله دارایی های بلوکه شده به دلیل نبود اراداه سیاسی ما نیست بلکه ناشی از عوامل ساختاری به دلیل تحریم های آمریکاست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا