خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزییات حادثه‌ی مرگبار برای محمد بزرگی

ورزش‌سه نوشت: در روزهایی که چهارمین سالگرد حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو بسیار در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته، مراسم های یادبود متعددی نیز در فضاهای مختلف برگزار می شود. یکی از این مراسم ها صبح دیروز جلوی ساختمان آتش نشانی فاز یک شهرک اکباتان برگزار شد که در کمال تاسف یک اتفاق تلخ و ناگوار را رقم زد.

در مراسمی که از ساعت 8 صبح برگزار شده بود، محمد بزرگی یکی از چتربازهای مطرح ایران حضور پیدا کرد تا با یک حرکت نمادین یاد آتش نشانان شهید را زنده نگه دارد اما خودش درگیر یک حادثه شد و جانش را از دست داد.

این چترباز 36 ساله که سال های زیادی است در این عرصه فعالیت می‌کرد و در چند دوره رقابت های کشوری نیز مدال هایی بدست آورده بود، یکی از بهترین ها در چتربازی محسوب می‌شد. او با تلاش های زیاد مجوز پریدن از بالای یکی از برج های شهرک اکباتان را کسب کرد و ساعت های اولیه صبح در حالی که حاضران منتظر صحنه های جذابی از او بودند، به بالای نردبان آتش نشانی با ارتفاع 58 متری رفت تا به پایین بپرد و چتربازی اش را به نمایش بگذارد.

همین اتفاق هم افتاد و از بالای جرثقیل به پایین پرید اما حادثه‌ای تلخ اتفاق افتاد. وقتی همه نگاه‌ها به بزرگی بود، چتر او به دور خودش پیچید و گره خورد و منجر به سقوطش شد. با توجه به اینکه فقط 58 متر ارتفاع وجود داشت، این چترباز زمان لازم برای آنکه مشکل به وجود آمده را حل کند به دست نیاورد و متاسفانه به روی زمین سقوط کرد.

مسئولان حاضر در این مانور و برنامه سریعا با خبرکردن اورژانس برای بهبودی محمد بزرگی تلاش کردند و او سریعا به بیمارستان صارم منتقل شد اما به خاطر شدت جراحات وارده و شکستگی های بدنش به کام مرگ فرو رفت و جان خود را از دست داد.

بزرگی 36 ساله متاهل بود و اطرافیانش درباره او می گویند که همواره تنهایی به چتربازی می رفته و اعتقاد داشته که می تواند کارهای عجیب را انجام بدهد. این اتفاق در حالی رقم خورده که سازمان آتش نشانی و به خصوص مسئولان آتش نشانی شهرک اکباتان اعتقاد داشتند انجام چنین کاری از ارتفاع 58 متری یک اقدام خطرناک محسوب می شود و به همین خاطر هم مخالفت های زیادی انجام دادند. اما با اصرار خودش به پریدن از ارتفاع پایین موافقت مسئولان را گرفت که درنهایت نیز منجر به مرگش شد.

متخصصان چتربازی در تمام دنیا اعتقاد دارند که این کار حداقل نیاز به هزار تا هزار و پانصد متر ارتفاع دارد و اینکه یک چترباز حرفه ای بخواهد از ارتفاعی کوتاه مثل 58 متر به پایین بپرد، بسیار خطرناک است. محمد بزرگی اما این کار را انجام داد و متاسفانه  اخرین پرش او با چتر بود.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

پیام

  1. قبل از اینکه حرفی بزنم بگم منم تسلیت میگم بابت این حادثه دلخراش مخصوصا که خانواده اش شاهد سقوط و عملا مرگ این چترباز بودند ولی سوای از این مطلب اینکه واقعا چقدر تفاوت بین ماها و نخبگان از این دست هستش… من چندین ماه هستش که محتاج نان شبم و با مدرک دانشگاهی از پا افتادم از بس دنبال کار گشتم و… حالا حساب کن عده ای توی همین مدت دغدغه اشون چی بوده… همین چترباز مرحوم و عزیز را حساب کنید که ایشان در این مدت داشتن مجوز پرش از فلان برج اکباتان را می‌گرفتند… بله من همین اکباتان را هم قدم به قدم رفتم که ببینم چه خاکی میتونم سر خودم بریزم… واقعا من کجا و این نخبگان جامعه کجا…
    دیگه لال میشم!!!!… این درد ماست که به این نتیجه رسیدم بهترین کار هم همین لال شدنمان هست… چون تمام مشکلات ما مال بی عرضه بودنمان هست و بس… ‌!!!!!؟؟؟؟؟؟.

    22
    5
  2. تسلیت میگم به خانواده محترمش. خدا رحمتش کنه. متاسفانه تو تهران وقتی یه ورزشکار حرفه ای یا یه شخص خاص اینجوری میمیره گوش مردم ایران رو کر میکنن . ولی وقتی تو اصفهان یا تبریز و شهرهای دیگه یه ورزشکار حرفه ای بمیره هیچکی صداش در نمیاد به جز اطرافیانش. تو تهران یه پلاسکو اتفاق افتاد یه هفته تو بوق کرنا کردن. در حالیکه یه هفته قبلش قطار تبریز مشهد آتیش گرفته بود فقط یه روز تو اخبار گفتن و بس.

  3. واقعاً که برای این بزرگوار خیلی خیلی متاسفم و صبر جمیل را برای بازماندگان آن فرد خواستارم و هیچ جوری نمی توان این غم بزرگ را از دلمان بیرون کنیم چرا که محمد بزرگی یکی از بزرگترین چتربازان بود ولی به دلیل نقص چتر از ارتفاع پرت شود ومتاسفانه جان باخت

  4. واقعا مرگ دلخراشی بود تسلیت میگم به خانواده محترم شون و تمامی مردم عزیز واقعا قلب آدم با دیدن چنین صحنه هایی خرد میشه‌‌….. روحشون شاد جاشون بهشت واقعا مایه افتخار ما بودن. با افتخار هم از این دنیا رفتن

  5. خدا رحمتش كنه و روحش شاد، يك بار يادمه كه جان سالم بدر برده بود و در برنامه اي تلويزيوني حضور پيدا كرد و معتقد بود كه ترس رو گم كرده و اين اصلا خوب نيست . گفت كه همون بار كه جان سالم بدر برده بود ٥ ثانيه آخر عمرش رو ديده . اي كاش ميتونست اين هيجاناتش رو كنترل كنه . پرس از ارتفاع ٥٨ متري فقط يك جنون محضه . جنون هيجان. تلخ بود ولي خودش هم قطعا انتظار مرگ رو داشته .

  6. هیچ ربطی به این موضوع کار شما و این حادثه نمی بینم.
    شما بیکار هستی چه ربطی به این چتر باز داره؟!!!!

  7. یک سئوال! آیا امکان نداشت سازمان آتش نشانی با
    اتخاذ تدابیر ایمنی مثلاً چینشش تشک های ویژه در اطراف محل سقوط از این حادثه دلخراش جلوگیری کند؟!

  8. خدا رحمتش کنه ولی نقص چتر چیه؟برو یه سرچ کن ببین حداقل ارتفاع برای پرش و باز شدن چتر چند متره؟آخه تو ۵۸ متر و با اون سرعت سقوط اصلا” چتر فرصت باز شدن داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا