خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نانسی پلوسی: محاکمه ترامپ به زودی انجام می‌شود

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد، دموکراتها برنامه ادامه محاکمه دونالد ترامپ به جهت استیضاحش از بابت تحریک به اغتشاشات اخیر در کنگره این کشور را دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد، ادامه یافتن فرآیند محاکمه برای استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق در مجلس سنا به درخواست جو بایدن رئیس جمهور فعلی این کشور برای “اتحاد” آسیب نخواهد زد.

پلوسی به خبرنگاران در کنگره گفت: حقیقت این است که رئیس جمهور سابق آمریکا مرتکب اقدام در راستای تحریک به شورش شده است.

او اظهار کرد: من فکر نمی کنم گفتن این که “بیایید آن را فراموش کنیم و ادامه دهیم” چندان اتحاد ساز باشد. شما اینطوری اتحاد ایجاد نمی کنید.

ششم ژانویه هزاران حامی دونالد ترامپ در واشنگتن تجمع کرده تا به سخنرانی این رئیس جمهور سابق گوش دهند و بعد از آن به سمت کنگره آمریکا که مشغول برگزاری نشست رای گیری برای تایید پیروزی بایدن در انتخابات بود راهپیمایی کردند.

بسیاری از قانونگذاران از نقش ترامپ در این اتفاق خشمگین شدند و در ۱۳ ژانویه مجلس نمایندگان با ۲۳۲ رای موافق به ۱۹۷ رای مخالف رای به استیضاح دونالد ترامپ از بابت تحریک به شورش داد.

پلوسی گفت: او(ترامپ) سربازان را گرد هم آورد. او از آنها خواست به سختی بجنگند. او آنها را در مسیر رفتن به سمت کنگره قرار داد. او خواستار بی قانونی شد. او مسیر رفتن به سمت کنگره را نشان داد. و بی قانونی اتفاق افتاد.

این رئیس مجلس نمایندگان آمریکا چارچوب زمانی برای موعد احتمالی برگزاری محاکمه سنا برای ترامپ نداد هر چند که گفتگوهایی میان رهبران مجلس نمایندگان و سنا درباره زمان انجام این محاکمه وجود دارد.

پلوسی گفت: این به زودی انجام خواهد شد.

برخی جمهوریخواهان سنا هشدار داده اند اجرای محاکمه برای استیضاح دونالد ترامپ اکنون که او ریاست جمهوری را ترک کرده برای بایدن زیانبار و اختلاف برانگیز خواهد بود.

آنها هشدار می دهند که این کار به قابلیت بایدن برای جلب حمایت جمهوریخواهان که به آن برای پیشبرد دستور کار قانونگذاری خود و کسب تایید برای نامزدهایش برای کابینه نیاز دارد، آسیب می زند.

پلوسی با گفتن اینکه “به زودی” بند مربوط به استیضاح ترامپ از بابت تحریک به شورش را نزد سنا می فرستد اظهار کرد: من قرار نیست به شما بگویم کی این اتفاق می افتد.سوالهای دیگر درباره این است که چطور محاکمه اجرا شود. ما آماده هستیم.

به گزارش یو اس ای تودی، یک منبع آگاه به این برنامه که نامش را فاش نکرد گفت، این بند مربوط به استیضاح ترامپ احتمالا امروز جمعه فرستاده می شود تا صحنه را برای انجام محاکمه در روز دوشنبه آماده کند. به گفته این منبع این برنامه ممکن است تغییر کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا