خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا کشته های فیلم ده نمکی «شهید» هستند؟

بی احتیاطی و کوتاهی هایی که منجر به کشته شدن چند نفر در پشت صحنه ی فیلم معراجی های مسعود ده نمکی شده، گویا قرار است پشت «شهید خواندن» از دست رفتگان نادیده گرفته شود.

به گزارش انصاف نیوز، بزرگ کردن عنوان فیلم «معراجی ها» و ارتباط کشته شدن 5 نفر از عواملی که در پشت صحنه ی آخرین فیلم مسعود ده نمکی مشغول بوده اند با «معراجی شدن» و «آسمانی شدن»، منطقی به نظر نمی آید؛ ده نمکی سازنده ی فیلم هایی با فروش چند میلیارد تومانی است و مشخص نیست که چرا از بین رفتن چند نفر از همکاران یک پروژه ی چند میلیاردی، شهید هم خوانده می شوند؟
خبرگزاری فارس در گزارشی با عنوان «تشییع پیکر جان‌باختگان «معراجی‌ها» / «تشییع پیکر «معراجی‌‌ها» با نوای کربلا» و «از ما زمینیان به شما آسمانیان سلام»، در ابتدای گزارش نوشت: مراسم تشییع پیکر پاک جانباختگان حادثه «معراجی‌ها» با حضور بسیاری از هنرمندان، مسئولین و مردم برگزار شد.
خبرگزاری مهر نیز با تیتر «بدرقه “معراجی‌ها” تا خانه ابدی/ سینماگرانی که آسمانی شدند»، گزارشی از تشییع «پیکر 5 شهید»، منتشر کرد که متن کامل آن در پی می آید:
گزارش مهر از «تشییع پیکر 5 شهید»
مراسم تشییع پیکر پاک جانباختگان حادثه انفجار در پشت صحنه “معراجی‌ها” با حضور بسیاری از هنرمندان، مسئولان و مردم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر علی اکبر رنجبر، محمد جواد شریفی راد، مهدی مرادی، رضا فرجی و جمشید احسانی 5 تن از سینماگران کشور که روز چهارشنبه 18 دی ماه در پشت‌صحنه فیلم – سریال “معراجی ها” در شهرک دفاع مقدس به دلیل انفجار TNT درگذشتند، صبح امروز جمعه 20 دی ماه در محل بنیاد روایت فتح با حضور جمع کثیری از سینماگران و مسئولان فرهنگی و هنری کشور و همچنین با حضور نظامیان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، پیکر 5 شهید به همراهی گروهی از نوازندگان مارش عزادای به محوطه برگزاری مراسم آورده شدند. بعد از خواندن مداحی، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفان با ابراز تسلیت به خانواده آنها گفت: در روز عزای امام حسن عسگری (ع) و روزی که صاحب عزا امام عصر (عج) است، داغدار رهروان اهل بیت هستیم، مجاهدان عرصه جهاد فرهنگی، کسانی که تمام وجود خود را برای اعتلای هنر مقاومت و رساندن پیام شهیدان به نسل های آینده گذاشتند.
وی ادامه داد: افسر نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران محمدجواد شریفی راد در این عرصه سال ها تلاش کرده و مجاهدت های بسیاری را در دوره جنگ از خود نشان داد. بعد از جنگ نیز در عرصه فرهنگی از تلاش دست نکشید. شهید رنجبر که همه وجود خود را وقف انقلاب اسلامی کرد و دوستانی که در این راه به شهادت رسیدند، مردان بزرگی بودند که برای رساندن پیام شهدا از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و جان خود را در این راه دادند.
رئیس سازمان بسیج بیان کرد: در دنیایی که ابرقدرت ها و زورگوها همه هنرهای خود را جمع کرده تا با همراهی بی هنران برعلیه یک جامعه مظلوم و آزادی خواه بجنگند و این جامعه را سرکوب کنند و در کنار آن برخی از بی هنران چشم به جایزه های این مستکبران دوخته تا از آنها تقدیر شوند، تعدادی از سینماگران کشور چشم به دست شهدا دوختند تا از سوی آنها مورد لطف و مرحمت قرار گیرند.
سردار نقدی گفت: اما از هر چیز جالب تر این است که درست در ایامی  که شهدای کربلای 5 به معراج رفتند، خداوند نیز این بزرگان را به سوی خود پذیرفت.
“معراجی ها” برای همیشه ماندگار ماند
در ادامه مراسم، علی دارابی معاون سیما با اشاره به این مسئله که امروز در سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع)، این جمعیت عظیم برای بدرقه و تشییع پیکر 5 نفر از بهترین فرزندان این سرزمین به دور هم جمع شده اند، ما نیز تسلیت و تاثر خود را از این حادثه خدمت خانواده این شهدا اعلام می کنیم، گفت: ای شهیدان و ای ایثارگران شاهد باشید که همراهان و همکاران شما به سوی شما آمدند و این مسئله نشان می دهد که این راه نورانی همیشه ادامه دارد. هر روز در ایران کربلا است و کربلا در طول تاریخ ادامه دارد.
وی ادامه داد: این عزیزانی که امروز تشییع می شوند، در ادامه راه و آرمان و میثاقی که با شهدا داشتند قدم برداشته و دنبال آینده ای چرب و شیرین نبودند. این ها حماسه آفرینان راهیان نور و شهیدان گمنامی هستند که ایستادگی، امنیت و عظمت خود را مرحون آنها  هستیم.
دارابی با اشاره به اینکه تمام این عزیزانی که امروز تشییع شدند همگی معراجی بوده و به خدا پیوستند، بیان کرد: این شهیدان تمام تلاش خود را کردند تا نشان دهند که شهیدان ما در طول هشت سال دفاع مقدس، چگونه در برابر استکبار جهانی و صدام ایستادند تا یک وجب از خاک این کشور را از دست ندهند. فرزندان شجاع ما در برابر آنها ایستاندند و عاشقانه از خاک و وطن خود دفاع کردند.
معاون سیما گفت: سریال معراجی ها و فیلم سینمایی معراجی ها تا تاریخ است ماندگار و ثابت خواهد ماند. لحظاتی که بعدها در این سریال خواهیم دید، باعث می شود  که به یاد آوریم چه بزرگانی را در این کار از دست دادیم، بزرگانی که تلاش کردند نشان دهند راه شهیدان همیشه ادامه دارد.
دارابی بیان کرد: رسانه ملی این ضایعه بزرگ را به خانواده این شهدا تسلیت می گوید، این ها همه عاشقان امام حسین (ع) بودند.
باید استانداردهای لازم برای سینمای دفاع مقدس فراهم شود
حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور نیز گفت: این مراسم و این جمعیت نشان می دهد که در باغ شهادت همیشه باز است. خوش آمد می گویم به پیکر شهیدان و پیکر راویان فتح و کسانی که کربلای 5 را برای ما به تصویر کشیدند. امروز از سوی کسی که رمز عملیات کربلای 5 را اعلام کرد، به همه تسلیت می گویم.
وی ادامه داد: از نگاه فردی، تمام این عزیزان پر کشیدند و به سوی آشیانه ابدی رفتند و نشان دادند که اگر در راه شهدا قدم برداریم، می توانیم با آنها محشور شویم.
آشنا بیان کرد: چه زود سخنان رئیس جمهور تفسیر شد، رئیس جمهور در سخنانی گفت که هنر همان ارزش است و هنرمندان ما همه ارزشمند هستند، امروز هنر شهادت، ایثار و پیوستن به خداوند در مقابل شما حاضر است. از نظر ملی، دولت خود را موظف می داند که از هنر انقلاب ایثار و شهادت حمایت کند. از نظر حرفه ای نیز موظف هستیم تا استانداردهای امنیتی در حوزه دفاع مقدس را بالا بریم. باید برای راهیان نور امینت لازم فراهم شود و همه بدانند که بالاترین استانداردهای حرفه ای در سینمای دفاع مقدس رعایت خواهد شد.
حجت اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی آخرین سخنران در این مراسم بود. او با تسلیت به همه هنرمندان، خانواده شهدا و سینماگران، گفت: سینمای ایران در طول دفاع مقدس در کنار رزمندگان حضور داشت و بعد از آن نیز این کار دشوار را با تولید آثار سینمای جنگی برعهده گرفت. این سینماگران با افتخار، مظلومیت بددون امکانات کافی در این راه رشادت های زیادی انجام داده اند.
وی در پایان صحبت های خود گفت: امروز با افتخار این شهیدان را بدرقه می کنیم و اعلام می کنم که مردم ایران امروز همه عزادار هستند.
مراسم ترحیم علی اکبر رنجبر، محمد جواد شریفی راد، مهدی مرادی، رضا فرجی و جمشید احسانی فردا شنبه 21 دی ماه  از ساعت 14 تا 15:30 در مسجد بلال برگزار می شود.
از جمله حاضران در این مراسم می توان به حسین فریدون دستیار ویژه رییس‌جمهور، سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، ،حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهور، علی دارابی معاون سینما و قائم مقام ضرغامی، حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، علیرضا رضا داد دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر، مهدی فرجی مدیر شبکه یک، سید محمد حسینی وزیر سابق ارشاد، محمدرضا عباسیان، سید احمد میرعلایی، مسعود شاهی، مقدم ‌فر معاون فرهنگی سپاه، ایازی معاون اجتماعی شهرداری تهران، سردار کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ، حبیب ایل‌بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان، حسین مسافر آستانه مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری، ابراهیم حاتمی‌کیا، جواد نوروزبیگی، محمد مهدی عسگرپور، حبیب‌الله کاسه ‌ساز، فرهاد توحیدی، علیرضا شجاع‌ نوری، علی سرتیپی، محمدرضا شرف‌ الدین، فرشته طائرپور، حمید داوودآبادی، محسن علی اکبری، برزو ارجمند، مهران رجبی، منوچهر محمدی، محمدصادق آذین، حمید بهمنی، علی‌اکبر ثقفی، علی دهکردی، لاله اسکندری، جمال شورجه، بابک برزویه، سعید سعدی، روح‌الله سهرابی، مرتضی متولی، مقصود جباری، حسن نجاریان، محمود گبرلو، حسین طلابیگی، محمدرضا شریفی نیا، داوود توحید پرست، فخرالدین صدیق‌شریف، سید جمال ساداتیان، احسان محمد حسنی، مسعود اطیابی، جواد اردکانی، محمد پیرهادی، وحید جلیلی، حمید بهمنی، امیر دلاوری، پندار اکبری، کامران ملکی، مسعود ده نمکی، ممود رضوی، بهروز شعیبی، مهدی پاکدل، ثقفی، بیژن امکانیان، جعفر گودرزی … اشاره کرد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا