خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فغان احمدی نژادی از «جناب مصباح»

یک روحانی عضو جریان احمدی نژادی در یادداشتی نوشت: مطمئناً ! حضور جریان آقای مصباح در رأس اصولگرایی به نفع بازگشت مدعیان اصلاحات و بقای اعتدالیون می باشد ، چرا که شعارها و تحریکات این جریان در نبود مردان عدالت ، جوانان و مردم زیادی را به شعارهای فریبنده مقابل فراری می دهد و چنانچه دوقطبی جناب مصباح و جریان مدعی اصلاحات در دولت خاتمی و یا ورود جناب جلیلی در انتخابات 92 برای سوق دادن افراد به روحانی همه به نفع جریان جناب رفسنجانی تمام شد، حال نیز با این چینش ، مهندسان جریان به دنبال ایجاد دوقطبی غلیظی هستند که مانند انتخابات 92 پیروز آن میدان خواهند بود!
به گزارش انصاف نیوز، متن کامل یادداشت مسعود شفیعی کیا در پی می آید:
بازی حلقه قم پایداری در زمین مهندسان قدرت!
سیاست ورزی مستلزم ظرائف و ریزه کاری هایی است که ارتباط مستقیم به حوزه ی اندیشه افراد دارد ، بنابر این نمی توان در این مقوله فقط به ظواهری و شعارهایی اکتفا کرد !
امام خمینی ( رضوان الله تعالی علیه ) در این باره می فرمایند :
« مجرد اینکه این آدم یک آدم خوبى است خیلى، اول وقت نمازش را مى‏خواند و نماز شب مى‏خواند. این براى مجلس کفایت نمى‏کند. مجلس اشخاص سیاسى لازم دارد، اشخاص اقتصاددان لازم دارد، اشخاص سیاستمدار لازم دارد، اشخاص مطلع بر اوضاع جهان لازم دارد. باید تعهد به اسلام باشد و موافقت با جمهورى اسلامى باشد لکن این مسائل هم باشد. در یک مجلس باید همه چیز باشد .» صحیفه نور    ج‏18    284   
در خوش بینانه ترین تصور ، یاران جناب « مصباح یزدی » از آن دست آدم های هستند که به فرمایش امام راحل شاید أهل نمازشب و تدین باشند ولی فاقد سیاستمداری و جهان شناسی لازم هستند ،  یاران جناب « مصباح یزدی » در سال های آخر دولت دکتر احمدی نژاد متأسفانه با شتابی بیش و تعصبی شگرف در زمین بازی انحرافی که جناب « اکبر رفسنجانی » مبدع آن بود تاختند و گذشت آنچه که می دانید ! ایشان اگرچه ابتدا به میدان آمدن خویش را دلسوزی برای اسلام و انقلاب و حفظ آن از خطر انحرافی که از صدر اسلام سابقه نداشته است تلقی می کردند و مدعی بودند سهمی از قدرت نمی خواهند ، ولی با شکل گیری حزب « پایداری » با محوریت این حلقه و معرفی نامزد نأیید نشده ی این حزب به عنوان «اصلح ترین زیر آسمان» رویکرد خود را در قبال سیاست به نمایش گذاشتند !
اگرچه در ابتدا برخورد جزمی ایشان صدای دیگر مدعیان اصولگرایی را هم در آورد و متهم به انحراف می شدند ولی پس از انتخابات 92 چه اتفاقی افتاده است که این حزب نوپا و جناب مصباح یزدی ، حداقل در ظاهر به عنوان محور «جبهه متحداصولگرایی » معرفی شده اند؟!
این در صورتی است که در انتخابات خبرگان گذشته اکثر شاگردان جناب مصباح مثل فرزندشان و یا شیخ مرتضی آقاتهرانی بنابر آنچه که عدم قبولی در امتحان فقه و اصول گفته شد رد صلاحیّت شدند !
در این باره باید به چند مطلب توجه داشت :
1-    اساساً اصولگرایی چنانچه رهبری معزز انقلاب اسلامی تأکید داشته اند اگر به جناح سیاسی تعبیر بشود اول انحراف است که جریان پایداری برای ماندن در دایره قدرت با پذیرش این تقسیم بندی غیر واقعی که توسط مهندسان جریان الیگارشی طراحی شده ، این تحزّب و جناح بندی غیر مردمی را تمکین کرده است و این کاری بود که هیچگاه دکتر احمدی نژاد و یارانش نکردند ! چون اساسا جدال اصول گرا و اصلاح طلب بازی ای است برای دوری از احقاق حق مردم و عدم تحقق شعارهای انقلاب ، چنانچه رهبری انقلاب اسلامی فرموده اند :  
« اصولگرایی به حرف نیست؛ اصولگرایی در مقابل نحله‌های سیاسی رایج کشور هم نیست. این غلط است که ما کشور یا فعالان سیاسی را به اصولگرا و اصلاح‌طلب تقسیم کنیم: اصولگرا و فلان؛ نه. اصولگرایی متعلق به همه‌ی کسانی است که به مبانی انقلاب معتقد و پایبندند و آنها را دوست میدارند؛ حالا اسمشان هر چه باشد. » دیدار مسئولان نظام – 85/3/29
پس همینکه عده ای در این فضای دروغین و برخلاف خواست رهبری بازی کنند مشروعیت بخشیدن به دوقطبی کردن جامعه و دوری از اصولگرایی حقیقی است !
2-    در فتنه 88 و سپس در انتخابات 92 مشخص شد که اختلاف جریان های به اصطلاح اصلاح طلب و اصول گرا ریشه ای نیست بلکه در مواردی مانند دفع خطر دولت عدالتخواه «دکتر احمدی نژاد»حاضرند با هم برای تشکیل دولت ائتلافی همگام شوند !
بنابر این حال چرا جریان سیّاس مدعی اصولگرایی به محور قرار گرفتن حلقه ی قم حزب پایداری که با جزمی اندیشی گذشته خود پیروزی آنان را نیز تحت الشعاع قرار دادند ، رضایت داده اند ؟!
آیا تغییری ماهوی در حزب پایداری شکل گرفته است و یا از ابتدا بنابر بازی ای از قبل طراحی شده که با تخریب دولت عدالت شروع شد این برنامه دنبال شده است ؟!
و یا مهندسی آینده چنین اقتضا کرده است که جریان جناب « مصباح یزدی » در ظاهر در صدر اصولگرایی باید قرار بگیرد تا جدول های دیگر این مهندسی پر شود ؟!
غیبت مهره های اصلی جریان موسوم به اصولگرایی حاضر در هیئت رئیسه مجلس در جلسات جبهه متحد اصولگرایی به محوریت جناب مصباح یزدی احتمال آخر را بیش از گذشته کرده است !
از طرف دیگر شکل دهی به حزب « ندا » برای بازگرداندن اصلاحیونی که به جناب رفسنجانی گرایش بیشتری دارند و بعد از فتنه 88 مطرود نظام شده اند بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری مهندسانی است که به دنبال گرفتن کرسی های مجلس و خبرگان و بقای در دولت هستند !
مطمئناً ! حضور جریان آقای مصباح در رأس اصولگرایی به نفع بازگشت مدعیان اصلاحات و بقای اعتدالیون می باشد ، چرا که شعارها و تحریکات این جریان در نبود مردان عدالت ، جوانان و مردم زیادی را به شعارهای فریبنده مقابل فراری می دهد و چنانچه دوقطبی جناب مصباح و جریان مدعی اصلاحات در دولت خاتمی و یا ورود جناب جلیلی در انتخابات 92 برای سوق دادن افراد به روحانی همه به نفع جریان جناب رفسنجانی تمام شد ، حال نیز با این چینش ، مهندسان جریان به دنبال ایجاد دوقطبی غلیظی هستند که مانند انتخابات 92 پیروز آن میدان خواهند بود !
3-    برخی از دوستان بهاری بر اساس روحیه لطیفشان شاید امید داشتند که اتفاقات تأسف بار دو سال گذشته حلقه ی قم حزب پایداری را بیدار کند ولی همان پیش بینی که بر اساس شناخت ماهیّت ایشان داشتیم محقق شد و نه تنها ندامتی حاصل نشد و تهمت های بی شرمانه به دکتر احمدی نژاد جبران نشد بلکه شاهد خیز جدید ایشان برای تخریب و محو گفتمان دکتر می باشیم !
اگرچه در بیرون مهندس مشائی را بهانه ی تخریب خود تلقی می کزدند ، ولی در اتاق فکرشان شاهد بودم که اصل انحراف را مانند جناب اکبر رفسنجانی خود دکتر می دانستند ، جناب مصباح یزدی مستقیم دکتر احمدی نژاد را متهم به « بابی مدرن » کرد و حتّی در همایش حزب « پایداری » در دانشگاه شریف که در آستانه ی انتخابات 92 انجام شد دکتر احمدی نژاد را با این تعبیر از خطرات انتخابات برشمرد : « مراقب باشید حرفهای غلط نگویند، نیایند بگویند از حکومت صالحان حرف می‌زنیم و رئیس‌جمهور ونزوئلا را مطرح کنند . » و یا با دقّت در مصاحبه ای که نشریه 9 دی پس از دولت دکتر احمدی نژاد با جناب مصباح کرد خواهید دید که در کلام ایشان هیچ دغدغه ای از معضلات دولت 11 مثل معضلات فرهنگی و تعطیلی هسته ای و لگدمال شدن عزت ایران در مقابل شیطان بزرگ نیست بلکه تمام ذهن ایشان که روزی به نشان بصیرت مفتخر شده بودند  فقط و فقط انحراف دکتر احمدی نژاد بوده است که این خشم نا مقدس را در عدم شرکت هیچکدام از مریدان ایشان در مجالس ترحیم مادر بزرگوار دکتر احمدی نژاد ملاحظه کردیم که گویا ایشان حتّی برای جناب « داود احمدی نژاد » که نُقل محافل انحراف شکاری ایشان بود نیز احترام قائل نشدند و حداقل از فرستادن دفتردارشان در مجلس ترحیم قم نیز خودداری کردند و نمی دانم این با کدام اخلاق و استاد اخلاقی انطباق دارد ؟! این در صورتی است که ایشان مدعیند مطیع رهبریند ، ولی اینجا نیز باز از رهبری که پیام تسلیت و مقامات بلند پایه دفتر خویش را به مجالس ترحیم مادر ایشان فرستاند اطاعت نکردند و …
بنابر این مهندسان برای سواستفاده از این کینه ی عمیق حلقه ی قم به دکتر احمدی نژاد به دنبال در ویترین قرار دادن ایشان در جبهه متحد اصولگرایی هستند تا هم خطر محتمل دکتر احمدی نزاد را به خیال خود مانند فتنه سال 90 تا 92 توسط ایشان دفع کنند و هم  با این لولوهای سیاسی مانند سال 92 اکثریّت را به سوی مهره های خویش فراری دهند !
البته امیدواریم بزرگواران جبهه پایداری که خارج از حلقه ی قم هستند و به دکتر احمدی نژاد نیز خلاف این مراد و مریدانش ارادت دارند ، عقلائی برخورد کنند ، و مریدان جناب مصباح نیز بدانند اینگونه نوشته ها تحلیلی شخصی است و باز بنابر مسموعات آنرا توطئه ای برای هتک مقدساتشان نبینند و مانند گذشته امثال نویسنده را آماج فحاشی و ناسزا و … نکنند !
بدانند که مرد بهاری ما فعلاً افسار این مرکب را رها کرده ، و ما هم می نشینیم تا لگد مال شدن کسانیکه با دست علی بیعت نکردند را در تطاول سیاسیون هزار رنگ ببینیم که سنت خدا تغییر و تبدیل بر دار نیست!
سیعلم الّذین ظلموا أیّ منقلب ینقلبون!
مسعود شفیعی کیا
93/12/10
سالروز جنگ جمل
فاطمیّه 1436
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا