خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«پزشکیان، مطهری، تاجگردون، برای نایب رییسی مناسبند»

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم با بیان این که اولین آزمون مجلس دهم صیانت از آرای خانم مینو خالقی است، گفت: مجلس دهم در صورت ضرورت می تواند وزیر کشور را نیز استیضاح کند.

کمال الدین پیر مؤذن در گفت و گو با جماران در باره ی رسیدگی به وضعیت منتخب مردم اصفهان در مجلس نهم و احتمال استیضاح وزیر کشور به دنبال این موضوع، اظهار کرد: مجلسی که من می شناسم نه رویکردش را دارد و نه این مسائل در مخیله خیلی از نمایندگان  آن می گنجد؛ بنابراین در مجلس نهم این مشکل حل نمی شود.

وی ادامه داد: چون اختیار مطلق تصویب اعتبار نامه نمایندگان با مجلس آتی است، اتفاقاً اولین آزمون مجلس دهم همین صیانت از رای خانم مینو خالقی و آرای مردم اصفهان است.

پیرمؤذن همچنین با بیان این که مجلس دهم در جهت صیانت از این رای، حقوق شهروندی و قانون اساسی به هر شکل ممکن باید به اعتبارنامه خانم خالقی با توجه به اختیارات نمایندگان رسیدگی کنند، یادآوری کرد: در صورتی که ضرورت پیدا کند، مجلس آتی می تواند وزیر کشور را نیز استیضاح کند.

این نماینده مجلس در ادامه در پاسخ به این سؤال که به نظر شما رئیس مجلس آینده چه کسی خواهد بود، گفت: با توجه به شناختی که نسبت به کفایت، شایستگی و مدیر بودن اشخاص دارم، برای ریاست مجلس دهم، اصلاح طلبان دو گزینه عارف و لاریجانی را پیش رو دارند. با موفقیت لیست امید در دور دوم و خواست قلبی اصلاح طلبان نسبت به تغییر در مجلس، به نظر من برای ریاست مجلس بیشتر عارف مد نظر خواهد گرفت.

وی ادامه داد: البته کارنامه درخشان آقای لاریجانی و همراهی وی با دولت و تصویب برجام موجب شده است نیم نگاهی نیز به ایشان در بین اصلاح طلبان وجود داشته باشد.

پیر مؤذن اضافه کرد: به نظر بنده آقایان عارف و لاریجانی یا باید خودشان بین خودشان بر سر ریاست توافق کنند، یا  به صورت غیر رسمی از نمایندگان نظرسنجی صورت گیرد و رئیس مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان لیست امید طالب عارف هستند و برخی معتدلین و اصولگرایان طالب آقای لاریجانی. به نظر من باید در جلسه ای غیر رسمی بین این دو و نماینگان مجلس تکلیف ریاست مشخص شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید براین که هرکدام از این دو که رئیس شود دومی باید نائب رئیس شود، اظهار کرد: من از این دو بزرگوار تقاضا دارم، هر کدام رئیس نشدند، نائب رئیسی را قبول کنند. برای نائب رئیسی دوم نیز آقایانی مانند پزشکیان، مطهری، تاجگردون و… مناسب  هستند.

وی ادامه داد: اما فراکسیون مقابل نیز گزینه هایی مانند آقای سالک حاج بابایی … را مطرح خواهند کرد، اما قدرتی برای تصاحب این پست ها نخواهند داشت.

پیر مؤذن در ادامه در خصوص تشکیل فراکسیون امید و فراکسیون های مقابل این فراکسیون نیز گفت: من با توجه به شناختی که از نمایندگان در ادوار مختلف مجلس دارم، معتقدم افراد مستقل همیشه سعی کرده اند که با گفتمان موجود همسو شوند، بنابراین من شک ندارم مستقلین نیز با فراکسیون امید همراه می شوند و این فراکسیون اکثریت قاطع مجلس را خواهد داشت.

وی همچنین ادامه داد: در مقابل ما فراکسیون ضعیفی از اصولگرایان معتدل و بعضاً تندرو را داریم که تأثیر آنچنانی در اداره، تصمیمات مجلس و روابط مجلس و دولت نخواهند داشت. بنابراین پیش بینی من این است که قویترین فراکسیون مجلس دهم، فراکسیون امید به همراه مستقلین خواهد بود و اصولگرایان فراکسیون حداقلی را تشکیل خواهند داد.

نماینده اصلاح طلب مردم اردبیل در خصوص نتایج انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی هم اظهار کرد: خدا را شاکرم که مردم قدرشناس و باهوش ایران اسلامی از حرکت اگاهانه و حق طلبانه مردم فهیم پایتخت کشور در اسفند سال گذشته پیروی کردند و کار شهروندان تهران را تکرار کردند.

وی خاطر نشان کرد: مردم در این مقطع نیز کاری کردند کارستان و به سیاه نمایی کسانی که در این چند روز قصد داشتند با سیاه نمایی برجام  و راه اندازی گشت نامحسوس اراده ملت را سیاه کنند و در صدد نا امید کردن جامعه و در حاشیه قرار دادن دور دوم انتخابات برآمدند، پاسخ قاطع و دندان شکنی دادند.

وی در پایان افزود مردم در دور دوم انتخابات: همت مزاعف نشان دادند و کار 7 اسفند را در10 اردیبهشت کامل کردند. بنازم به شصت همه دل سوزان نظام و مردم که با شرکت در این انتخابات هدف دلسوزان نظام که در اختیار گرفتن 40 کرسی در این دوره بود را محقق کردند، تا ما هم امیدمان برای برجام بارورتر و هم صدای دل خراش  تندروی، خشونت، زیرسوال رفتن چهره های محبوب جامعه و ماجراجویی که سم مهلک پیشرفت کشور است، خاموش شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا