خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک اصولگرا: اعتراض به «تقلب 96» اخته شد!

یک روزنامه نگار اصولگرای جریان علیرضا زاکانی و حدادعادل در یادداشتی در گوگل پلاس، پیگیری نکردن مصلحتی اصولگراها برای ادعای تخلف و تقلب در انتخابات اخیر مجلس را باعث اخته شدن هر گونه اعتراض به موارد مشابه در انتخابات سال آینده ی ریاست جمهوری دانست.

به گزارش انصاف نیوز، علی قلهکی نوشت:

در حالی که نوع و اتمام سریع پروسه ی شمارش آرا از روز شنبه ی بعد از انتخابات هفتم اسفند ماه و همچنین اشتباهاتی که رای شماری “لیستی” به بار آورد، محل سوال بود، ولی تجمیع گزارش های پراکنده رسیده به نامزدهای مختلف ائتلاف اصولگرایان، خبر از نوعی تخلفات هماهنگ که تاثیر نصفه نیمه ای بر روی آرایش منتخبین تهران داشت، می داد.

همین امر باعث جمع آوری مستندات این انتخابات شد که نتیجه ی آن شروع فرآیند شکایت چهار نامزد شاخص ائتلاف اصولگرایان از برخی از تخلفات انتخابات مجلس شد. بررسی 48 صندوق شهر تهران که در آن حتی حداد عادل یک رای هم نیاورده بود باعث شد با بازشماری یک صندوق در روز 8 اسفند ماه در منطقه ی نازی آباد تهران توسط داماد یکی از نامزدهای شاخص ائتلاف اصولگرایی، خروجی حداقل 200 رای برای اکثر اعضای ائتلاف اصولگرایان را منجر شود، که در آمار اولیه صفر رد شده بود.

اطلاع دقیقی از این که چه مصلحتی باعث شده اصولگراها از روند شکایت تخلفات در حوزه ی انتخابیه تهران صرف نظر کنند، ندارم و همچنین اینکه تذکر چه شخصی مانع از پیگیری ادامه ی روند شکایت شده است ولی در این بین چهار نکته پیش می آید:

1- درست که اعتماد مردم به نظام و روند انتخابات بسیار مهم و اساسی بوده ولی دفاع از حق الناس آنها که همان رای ریخته شده مردم به صندوق ها بوده نیز از درجه ی اهمیت بالایی برخوردار است.

2- چگونه است که از ابتدای روند رای گیری، “حداد عادل” رتبه ی 7 را داشته ولی با گذشت چند ساعت به رتبه ی 31 سقوط کرده و دقیقا در همان جایگاه می ماند تا اتمام پروسه ی شمارش آرا؟

3- در خواست برخی از بزرگان اصولگرا از شورای نگهبان برای بازشماری چند صندوق رای هم با وجود اصرار نامزدهای ائتلاف اصولگرایان، تا به الان عقیم مانده است.

4- “حداد عادل” معروف به “مرد مصلحت اصولگرایان و حتی نظام” است، چه می شود که چند روز قبل دهان به انتقاد از “تخلفات گسترده دولتی ها” در انتخابات می گشاید؟

5- فرض را بر این بگیریم که این شبهات و تخلفات نصفه نیمه برای دولت روحانی در انتخابات ریاست جمهوری قابل بازتکرار باشد، آنگاه دولت یک تجربه ی خوب دارد و آن هم برگزاری بی حاشیه! آن هم در حوزه ی مهمی چون شهر تهران، آن زمان است که هر اقدام اعتراضی اصولگرایان در سال 96 از هم اکنون اخته خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اولاً : اين چه نوع ادبيات ” بى ادبانه اى ” است جناب آقاى اصولگرا ؟ ثانياً: چه اتفاقى افتاده كه بعد از دو ماه كه از انتخابات سپرى ميشود تازه به ياد تخلف افتاده ايد ؟ مگر قرار نبود ” نجابت ” فقط مخصوص شما جريان اصولگرائى باشد ؟ وانگهى، مادام كه جريان اصولگرا نحوه شمارش چهل مليون راى در نصف روز را براى مردم توضيح ندهد و به صورت مدلل توجيه نكند حق اعتراض ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا