خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اظهارنظر بازیگر سریال «زخم کاری» درباره شخصیت طلوعی و تفاوت‌های آن با کلادیوس «هملت»

سایت فیلم نیوز نوشت: کامبیز دیرباز گفته با اینکه طلوعی قرار است همان کلادیوس نمایشنامه هملت باشد اما از همان ابتدا با محمدحسین مهدویان قرار گذاشته‌اند که این شخصیت را کلیشه‌ای در نظر نگیرند و کاری کنند که کاملا مرموز و پیچیده به نظر برسد. او گفته اصلا قرار نبوده طلوعی هم‌سن‌وسال خان‌عمو باشد و با «کلادیوس» نمایشنامه «هملت» تفاوت‌هایی دارد.

به گزارش فیلم‌نیوز، کامبیز دیرباز، بازیگر نقش طلوعی در سریال «زخم کاری: بازگشت» در مصاحبه با برنامه «2شات» به سوالاتی درباره سن‌وسال این شخصیت و تغییر لحن صحبت کردنش در این نقش توضیحاتی داده.

دیرباز درباره سن‌وسال شخصیت طلوعی توضیح داده: « طلوعی زیر ده سال با خود من اختلاف سن دارد. مثلا شاید نهایتا 57-58 سالش باشد. خیلی مسن نیست. این سوءتفاهم ایجاد شده که طلوعی باید هم‌سن حاج عمو باشد اما اینطوری نیست. اینکه یک کاراکتری گادفادر باشد و کلی آدم را در سایه رهبری کند مساوی با این نیست که سنش خیلی زیاد باشد. همین الان خیلی‌ها با سی سال سن حتی از توی زندان دارند مملکت را می‌چرخانند.»

کامبیز دیرباز و مهران غوریان در نمایی از سریال «زخم کاری 2 ، بازگشت»

او تعریف کرده برای رسیدن به قالب طلوعی سعی کرده لحن صحبت کردنش را تغییر دهد و گفته: « برای اجرایش با حسین صحبت کردیم. گفتم حسین تنها راهی که الان صدای من و پدرم را می‌توانند پشت تلفن از هم تشخیص دهند فقط سرعت حرف زدنمان است. تن صدایمان مثل هم است. واژه‌هایی نزدیک به هم به کار می‌بریم اما من سریع‌تر حرف می‌زنم. تمام مدت این راکورد سرعت طلوعی را مدنظر داشتیم.»

دیرباز گفته که خودش یکی از طرفداران پروپاقرص فصل اول سریال بوده و می‌دانسته برای ایفای نقش که همه درباره‌اش به عنوان یک هیولا حرف زده‌اند خیلی سخت است: «مخاطبان از قسمت شانزدهم قرار بود با شخصیتی روبه‌رو شوند که قبل‌تر کلی اطلاعات منفی درباره‌اش شنیده بودند و در ذهنشان از این شخصیت هیولایی شکل گرفته بود. برای همین هم با چالش بزرگی روبه‌رو بودم.»

او تعریف کرده که طلوعی دومین نقش منفی است که بازی می‌کند و گفته: «از تب سرد تا مسعود طلوعی نقش منفی بازی نکرده بودم. شاید نقش‌های خاکستری یکی دو تا نمونه داشتم اما منفی نداشتم. الان نمی‌گویم طلوعی منفی است من به عنوان بازیگر نقش طلوعی باید ازش دفاع کنم. من از منظر این شخصیت دفاع می‌کنم. چون فهمش کرده‌ام که بتوانم حق به جانب بازی‌اش کنم.»

کامبیز دیرباز همراه با رعنا آزادی‌ور در نمایی از سریال «زخم‌کاری 2، بازگشت»

 درباره تلاش برای خاکستری به نظر رسیدن نقش توضیح داده: « کلادیوس هملت آدم خوبی نیست و مطلقا نمی‌شود ازش خوشش آمد. کلادیوس ما در این سریال متفاوت است. از همان اول فکر کردیم باید کاری کنیم یک مقدار دوست داشتنی‌تر بشود. اگر نشد هم سعی کنیم از آن کلیشه فرار کنیم. به این رسیدیم که حالا طلوعی خیریه دارد. بچه‌ها را بغل می‌کند، غذای بچه‌ها را چک می‌کند، خون اهدا می‌کند و … به طور کلی سعی کردیم خصلت‌های انسانی این آدم را برجسته کنیم.»

او درباره میزان مخاطبان فصل دو «زخم کاری» هم گفته: «رکورد میزان بازدید فصل اول، در فصل دو شکسته شده و از چند روز دیگر هم قرار است فیلمبرداری فصل سه را شروع کنیم.»

سریال «زخم کاری 2 » به کارگردانی محمد حسین مهدویان آماده پخش شده که جمعه‌ها به شکل اختصاصی از پلتفرم «فیلیمو» پخش می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا