خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیام ظریف به مراسم گرامیداشت سیدهادی خسروشاهی

جواد ظریف، وزیر امور خارجه با بیان این موضوع که همواره یاد و خاطره مرحوم خسروشاهی در بین جامعه نخبگان ایران زنده و پرفروغ خواهد بود گفت: مرحوم خسروشاهی در مراحل دیپلماسی با اقشار مختلف جوامع اسلامی ارتباط برقرار می‌کردند و همواره ایشان یک مبارزه انقلابی بودند که جایشان در بین ما خالی است.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف – وزیر امور خارجه – عصر امروز یکشنبه (۵ بهمن ماه) در مراسم بزرگداشت مرحوم استاد سید هادی خسروشاهی که به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به صورت مجازی برگزار شد با بیان این مطلب که فقدان محروم خسروشاهی هنوز هم برای ما سنگین است چرا که از همکاران خوب و برجسته ما در وزارت امور خارجه بودند اظهار کرد: مرحوم خسروشاهی چه در واتیکان و چه در قاهره با بینشی عمیق و انقلابی همواره مسئولیت‌های خود را انجام دادند و سابقه درخشانی در وزارت امور خارجه و نهضت‌های اسلامی از خود باقی گذاشتند.

وی گفت: مرحوم خسروشاهی از پیشگامان تقریب و وحدت جهان اسلام بودند، به مرحوم سید جمال الدین اسدآبادی عشق می‌ورزیدند و ایشان را برای بیداری اسلامی سرمشق خود قرار داده بودند. همواره در معرفی نهضت اسلامی در داخل ایران و در جهان اسلام فعالیت داشتند. حتی زمانی که در واتیکان نیز بودند سعی می‌کردند تا همگان را با جهان اسلام آشنا کنند.

وزیر امور خارجه یادآور شد آثار فراوانی از مرحوم خسروشاهی چه قبل از انقلاب و چه پس از ایشان به یادگار مانده است. آثاری که می‌تواند در جامعه امروز ما بسیار مثمر ثمر باشد و همواره جوانان کشور را در کنار مرحوم شریعتی با دیدگاه‌های ناب اسلامی آشنا می‌کردند. بعد از انقلاب همواره با یک دید روشنگرانه نسبت به حرکت‌های اسلامی فعالیت داشتند و دیدی واقع بینانه در امور اسلامی داشتند. اگر نقطه ضعفی در گروه‌های اسلامی مشاهده می‌کردند به رهبران آنها تذکر می‌دادند و خود را از مدافعان اخوان المسلمین می‌دانستند. ایشان یک انقلابی وارسته برای وحدت اسلامی بودند و بزرگان حکومت اسلامی همواره نقدهای مرحوم خسروشاهی را می‌شنیدند و می‌پذیرفتند.

ظریف ادامه داد: در مراحل مختلف دیپلماسی با اقشار مختلف جوامع اسلامی ارتباط برقرار می‌کرد، با انقلابیون و کسانی که هم فکر ایران نبودند نیز به گونه ای رفتار می‌کرد که وحدت حفظ شود. مرحوم خسروشاهی یک مبارز انقلابی بود و جای ایشان همواره در وزارت امور خارجه خالی است اما یادگارهایی از ایشان در تالیفات و شخصیت‌شان باقیمانده است که همواره در یاد و خاطره ما خواهد بود و در جامعه نخبه ایران همواره زنده و پر فروغ خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا