خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سازمان برنامه و کمیسیون تلفیق، هلال احمر را دریابید

علی صارمیان، روزنامه‌نگار و عضو هلال احمر، در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

تقریبا ریالی از مصوبات کرونا به جمعیت هلال احمر اضافه نشده است. وزارت بهداشت سرچشم و پزشکان عزیز چه آنها که در کوران کرونا هستند و چه پرستارانی که جانبازی می کنند و چه آنها که  درگیر نیستند از بودجه کرونا  تا حدودی تامین شدند. اما دولت محترم و سازمان برنامه و مجلس محترم به فکر امدادگران و پرسنل خدوم هلال احمر که بار زیادی هم بر دوش کشور نیستند بوده اند یا جمعیت هلال احمر شرمسار این پرسنل بوده است؟  هلال احمر مگردر هر سال و در همین کرونای عالمگیر برای مردم شهید نداده است؟ مگر در سالی که گذشت انگشتان کج و یخزده  و له  بچه هایش در حوادث غایب بودند؟

صدسال اعتبارش را کف دست گرفته است. تمام خدماتش باید توسط نیروی انسانی انجام شود که بعضا هزینه رفت و آمدشان به ته برج نمی رسد. قصه پرغصه اقتصاد قبول اما این انتظار زیادی است که این جان برکفان که  تنشان یادگار حوادث و سوانح و نجات مردمان خویش است در حد یک وزارتخانه معمولی  تامین شوند؟دولت و مجلس که  نمی خواهد برای یک بار حقوق این پرسنل متین را از محل ردیف اجتناب ناپذیر مثل بقیه بپردازد ، بجایش به سراغ طرح ادغامش هم می روند. یک سازمان بین المللی که امام خمینی آن را در انقلاب احیا کرد و همزمان در جنگ و امداد جبهه و بمباران شهرها و زلزله و سیل در چند جبهه می جنگید. چه می شود ریس جمهور محترم یا سازمان برنامه و بودجه و یا دکتر نادران در  کمیسون تلفیق  به پاس این احترام و مجاهدت ، مشکلات معیشتی امدادگران هلال احمر را مرتفع کنند تا نفسشان در سوانح پیش رو نگیرد؟

دیون حقوق  دستمزد  سالی که گذشت از این پرسنل  باقی است و چیزی هم در بودجه به این نهاد افزون نشده است. پرسنل هلال احمر مظلومترین افراد موثر اند. در سرمای منفی بیست درجه تا گرمای بالای پنجاه درجه ، از تب گیری و پیشگیری محله ای کرونا تا مراسم و سوانح و حوادث.

نه در دولت قدری دارند و نه سیلبریتی های بزرگوار به اعتبار صد ساله اش رحم می کنند. برخی هم در فکر پاره پاره کردنش هستند با طرح هایی که دلسوزانه می نماید ولی یک قرن تجربه را به باد می دهد.  زد و خورد سیاسی را هم که گاهی بر سر این پرسنل خدوم می شکنند.

جناب ریس جمهور، جناب دکتر نوبخت ، مجلس محترم‌  در همین جا که ما آسان و راحت نشسته ایم در چند هزار مراکز در سراسر مرزهای داخلی ودر  دور افتاده ترین جاده ها فقط در 72 ساعت گذشته امداد رسانی به 1031 مصدوم از هموطنان توسط این پرسنل و جوانانی که حتی دستکش کمک کم می اورند انجام شده است.

در سخترین شرایط بودجه ای  آن بدنه زحمتکش هلال احمر ۵۶۱ پایگاه ثابت، ۱۷۹ پایگاه موقت، ۲۲ مرکز امداد هوایی، ۴۳۳ شعبه در مراکز ۳۲ استان و ۳۴ تیم آموزش و نگهداری سگ‌‌های تجسس (آنست) به همراه هزار و ۵۵۳ تیم تخصصی هلال احمر و به کار گیری هزار و ۴۳ دستگاه آمبولانس، ۱۹ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴۵۶ خودروی نجات، ۵۰ دستگاه خودروی ویژه عملیاتی(آرگو)، ۱۱ دستگاه خودروی فرماندهی عملیات، ۱۶ دستگاه خودروی ارتباطات، ۱۲ هزار و ۱۸ دستگاه خودروهای امدادی، ۱۲۲ دستگاه موتورلانس و ۴۸۰ دستگاه موتور سیکلت را در نجات مردم از بهمن تا سیل و زلزله نگه داشته اند.با انبارهایی که باید به روز شوند و درصدی از مردم ایران را در سوانح بتوانند تغذیه کنند.

لطفا نگذارید این بدنه زحمتکش نیازمند شوند. آنها قانع اند. از پول توجیبی خود ، به افرادی که کمک حمایتی می خواهند دریغ نمی کنند. اما جیبشان این روزها خالی است. پرسنل هلال احمر را مدد کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا