خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دلواپسی سفیر آمریکا در اسرائیل از نزدیک شدن بایدن به ایران

سفیر فعلی آمریکا در فلسطین اشغالی گفت: هرگونه تصمیم جو بایدن مبنی بر لغو تحریم هاو یا نزدیک شدن به ایران، توافقنامه های اخیر عادی سازی روابط بین اسرائیل و کشورهای عربی را به خطر می اندازد.

به گزارش شفقنا به نقل از اسپوتنیک عربی، فریدمن در گفتگو با روزنامه «اسرائیل تودی» گفت: توافق نامه های امضا شده با امارات، بحرین، سودان و مراکش برای ثبات منطقه بسیار مهم هستند و می توانند خاور میانه را در صد سال آتی تغییر دهند.

وی افزود: هنوز روزهای ابتدایی است زیرا توافقنامه ها جدید هستند و نباید از اهمیت آنها کاست. روشن است که بزرگترین خطری که آن توافقنامه ها را تهدید می کند، توانمندسازی ایران است و من معتقدم که این موضوع باعث حذف آمریکا به عنوان یک بازیگر مورد اعتماد در این منطقه می شود و این بسیار خطرناک است.

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی با تاکید براینکه اگر آمریکا قدرت ایران را بازگرداند، هرگز واشنگتن در موقعیتی نخواهد بود که بتواند آن توافقنامه ها را به پیش ببرد زیرا اعتبارش را از دست می دهد، بیان کرد: این منجر به اصطکاک بین همه طرف ها می شود  و باعث پس رفت می شود.

فریدمن ادامه داد: اگر بایدن راهی برای دستیابی به سلاح هسته ای برای ایران فراهم کند، این موضوع اعتبار آمریکا را در منطقه تهدید می کند. من معتقدم که که به دلایلی که نمی توانم بگویم، در وضعیت بدتری نیستیم. در وضعیت بسیار بهتری خواهیم بود اگر تحریم های ایران را نگه داریم. و من پیشنهاد نمی کنم که با ایران معامله نکنیم ولی اگر قرادادی امضا کردیم، قطعا باید مطمئن شویم که فرصت دسیابی ایران به سلاح هسته ای را از بین می برد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا