خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ظریف: دو ساعت و نیم من را بازجویی کردند

جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت: فراموش نکنیم که من رفتم صدا و سیما، دو ساعت و نیم حتی مرا بازجویی کردند اما من با احترام صحبت کردم. روش صحبت همین است. در مجلس هم بنده انواع توهین ها را در این هشت سال شنیدم. به من دروغگو، جاسوس و خائن گفتند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، به سوالی درباره تفاوت رویکردش نسبت به رسانه‌های خارجی با رسانه‌های داخلی پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سوال که بسیاری معتقدند ادبیات شما در داخل و خارج کشور متفاوت است و زبان نرم‌تری با رسانه‌ها و مسئولین کشورهای دیگر دارید و برای نمونه، شما در مقابل یک خبرنگار از کشور همسایه که حتی در برخی مواردی به وزیر خارجه ایران هم بی احترامی کرد با سعه صدر بیشتری رفتار می‌کنید اما در داخل این صبر را ندارید، گفت: در مجلس من باید دیگر چکار می‌کردم؟

ظریف ادامه داد: فراموش نکنیم که من رفتم صدا و سیما، دو ساعت و نیم حتی مرا بازجویی کردند اما من با احترام صحبت کردم. روش صحبت همین است. در مجلس هم بنده انواع توهین ها را در این هشت سال شنیدم. به من دروغگو، جاسوس و خائن گفتند.

وی اضافه کرد: (در مجلس) تقریبا ده دقیقه یکسره دروغ گفتند، من سکوت کردم، لذا اینطور نیست و واقعاً قرار من این است که با نمایندگان و رسانه‌ها تعامل کنم. الحمدلله رابطه من با رسانه‌ها که خوب است.

وزیر امور خارجه کشورمان در مورد اینکه شما در این سال‌ها هیچ مصاحبه تفصیلی با خبرگزاری فارس، نداشته‌اید، گفت: من تا الان به هیچ خبرگزاری نرفته‌ام.

وی در پاسخ به این سوال «اما شما مصاحبه‌ای هم با خبرگزاری رسمی فارس نداشته‌اید»، بیان داشت: با خبرگزاری ‌های مختلف مصاحبه کرده‌ام اما آن خبرگزاری ها صحبت من را در مورد موشک تقطیع نکردند که بگویند «ظریف گفت موشک‌های آمریکایی ظرف دو دقیقه می‌توانند بزنند اما نگفتند که چیزی که آمریکا از آن می‌ترسد، شهادت و ایثار مردم ایران است».

وزیر امور خارجه گفت: اگر فارس کل حرف من را زده‌ بود که در دانشگاه چه گفتم حتما مصاحبه با آن را به روی چشم می‌گذاشتم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا