خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گفت‌وگو با سرباز اکبری و پدرش

نیلوفر حامدی در اعتمادآنلاین نوشت: سرباز وظیفه، عابد اکبری، این روزها سخت درگیر کارهای مرتبط با پرونده است. پرونده‌ای که یک سر آن شکایت از یک نماینده مجلس است.

اما برای پیگیری بهتر این پرونده توانستیم خود سرباز را پیدا کنیم و با او به گفت‌وگو بنشینیم.

این روزها، به اشتباه اسم او حامد نوشته شده اما عابد نام این سرباز ۲۲ساله است که تازه ۶ ماه از زمان خدمتش گذشته است.

از مجلس تماسی با من نگرفتند

او درباره ماجرایی که روز ۴ بهمن رخ داد گفت: نمی‌توانم از تمام اتفاقاتی که در آن ویدئو رخ داد بگویم، اما به هر حال مردم دیدند که چه حرف‌هایی رد و بدل شد و بقیه مردم حاضر هم چه چیزهایی می‌گفتند. من می‌دانستم که قانون چیست و آنجا بودم تا وظیفه‌ام را انجام دهم. برای اجرای قانون هم از هیچ کسی نمی‌ترسیدم. تقدیر و تشکر می‌کنم از مسئولانی که از من حمایت می‌کنند.

در این روزها از طرف مجلس، اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و سایرین هیچ تماسی با عابد اکبری گرفته نشده است: از مجلس کسی با من تماس نگرفت، اما نیروی انتظامی لحظه به لحظه همراه کارهای من است. شاید بعد از دادگاه از مجلس هم با من تماس بگیرند. این چند روز، صبح و بعدازظهر، درگیر کارهای این پرونده هستم و به همین دلیل نتوانسته‌ام سر شیفت حاضر بشوم، اما به محض تمام شدن این ماجراها مجدداً سر خدمت حاضر می‌شوم.

ابایی از هیچ کسی برای اجرای قانون ندارم

این سرباز وظیفه در لحظه‌ای که دست به این کار زد و خودرو نماینده مجلس را متوقف کرد ترسی از کارش نداشت: من می‌دانم که همه چیز سلسله‌مراتب دارد. رئیس من هم یک رئیس دارد و همه چیز در قانون روشن است. همین قانون گفته هر خودرویی بخواهد از لاین ویژه تردد کند باید مجوز داشته باشد. من هم ترسی از انجام کاری که رئیس بالادستی و مهم‌تر از آن قانون به من سپرده ندارم. همه آنها هم گفته‌‌اند در این ماجرا از من حمایت می‌کنند که تا به اینجا هم حمایت‌شان را دیده‌ام.

او که زمان زیادی تا پایان خدمتش باقی مانده است گفت از روز نخست که سربازی‌اش شروع شد به فکر اجرای قانون، بدون ترس بود: من یک جوان ۲۲ساله هستم که باید ۲ سال از بهترین سال‌های زندگی‌ام را در خدمت مقدس سربازی بگذرانم. از شمال ایران، مازندران و شهر آمل راهی تهران شده‌ام. از همان روز اول با خودم گفتم در این ۲ سال که باید در خدمت سربازی بگذرانم بدون هیچ ترسی حافظ قانون خواهم بود. تلاشم را هم برای این هدف انجام داده‌ام و نه آن لحظه و از یک نماینده مجلس، که در مقابل هیچ فرد دیگری هم تا زمانی که حق و قانون با من باشد، ابایی ندارم.

علی اکبری: به خاطر نگرانی مادرش راهی تهران شدم

اما این روزها خانواده این سرباز وظیفه هم نگرانی کم نکشیدند. به خصوص مادر عابد که ضمن افتخار کردن به پسرش، از اتفاق رخ‌داده ناراحت بود. علی اکبری، پدر عابد، در این باره گفت: شنیدن ماجرا خیلی ناراحت‌کننده بود. اینکه فرزندت را بزرگ کنی. سعی کنی درست تربیت شود. درس بخواند و برای کشورش به سربازی برود. در تمام این سال‌ها کنارش باشی و برخورد فیزیکی با او نکنی، آن وقت یک نماینده مجلس، که قرار است وکیل من و بقیه مردم در آن مجلس باشد، به جای حمایت، دست روی او بلند کند، اتفاق ناراحت‌کننده‌ای است. به ویژه خیلی نگران مادرش بودم. او وقتی از ماجرا مطلع شد خیلی ناراحت شد و مدام به این فکر می‌کرد که یک نفر به پسرش سیلی زده است. به همین دلیل، دیروز مرخصی گرفتم و به تهران آمدم تا ماجرا را از همان‌جا پیگیری کنم، پسرم را ببینم و خیال مادرش را بابت سلامت عابد راحت کنم.

افتخار می‌کنم که پسرم یک آزاده است

او ادامه داد: در این روزها چندین نفر از دوستان و آشنایان ما تماس گرفته‌اند و به خاطر تربیت چنین پسری از ما تقدیر کرده‌اند. در فضای مجازی هم متن‌های زیادی دیدم که از پسر ما تقدیر شده بود و از او به عنوان یک انسان آزاده نام بردند. چه افتخاری برای یک پدر و مادر بزرگ‌تر از اینکه ببیند فرزندی که سال‌ها برایش زحمت کشیده به چنین انسان درستی تبدیل شده است.

نیروی انتظامی تنها نهادی بوده که در این مدت پیگیری پرونده را بر عهده گرفته است: نیروی انتظامی و سردار اشتری به ما قول داده‌اند که پیگیر کارها باشند و شکایت را انجام دهند. خودمان هم دیگر قصد نداریم که به این مساله ورود کنیم و شکایت تنظیم کنیم. اداره حقوقی نیروی انتظامی این کار را انجام داده و قول هم داده که تا آخرین لحظه این ماجرا کنار ما بماند و از عابد حمایت کند. برخی گفتند پیگیر ماجرا نشوید، شاید مشکلی برایتان رخ بدهد، اما من کاری به این حرف‌ها نداشتم. تا زمانی که بدانم حق با من و فرزندانم است و بدانم که اشتباه و ناحقی مرتکب نشده‌اند، همواره کنارشان خواهم بود. به همین دلیل هم از ابتدا وقتی فهمیدم حق با پسرم بوده است به داشتن او افتخار کردم. هیچ ترسی در وجودم نبود به خاطر اینکه می‌دانستم مقصر نیست.

کار نماینده مجلس زیر سوال بردن لباس نظام است

او در آخر گفت با نماینده مجلسی که دست به این کار زده هیچ صحبتی ندارد: من هیچ حرفی با این آقای نماینده مجلس ندارم. کسی که دست به چنین کاری می‌زند اصلاً نباید با او حرفی زد. فقط متاسف هستم و بداند که با این کاری که انجام داده لباس نظام را زیر سوال برده است. از مجلس هم در این روزها کسی با ما تماسی نگرفته است و قول پیگیری هم نداده‌اند. فقط نیروی انتظامی بود که همراهی کرد. اتفاقاً از مجلس هم درخواست دارم که به این مساله ورود کند و ساکت نماند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا