خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قیاس برخورد با قائم‌مقام قالیباف و برخورد امام علی با ابن هرمه

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «قیاس برخورد قوه قضاییه با قائم‌مقام قالیباف و برخورد امام علی با ابن هرمه» درباره‌ی رسیدگی قضایی به پرونده‌ی عیسی شریفی، قائم‌مقام محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران نوشت:

فساد اقتصادی و حیف و میل اموال عمومی از جرم‌های بزرگی است که از نگاه اولیای دین با جرم‌های دیگر قابل قیاس نیست ولی در نظام جمهوری اسلامی که مدعی پیروی از دین و اولیای دین است، این فساد عظیم، چندان مهم شمرده نمی‌شود و جرایمی دیگر که در حکومت اولیای دین حتی با کیفر مواجه نمی‌شدند، با اهمیت‌تر از این فساد تلقی می‌شوند. در دوران حکومت امام علی (ع)، به وی خبر رسید «ابن هرمه» مأمور حکومتی ناظر بر بازار اهواز، مرتکب فساد مالی شده است. امام فوری به فرماندار اهواز نوشت:

«۱. بلافاصله ابن‌هرمه را برکنار کن. ۲. به مردم معرفی‌اش کن. ۳. او را زندان بیانداز. ۴. رسوایش کن. ۵. جرم و کیفر او را به تمام زیردستانت بنویس.۶. در مورد او غفلت و کوتاهی مکن که مورد غضب خدا واقع می‌شوی و من هم به بدترین وجه عزلت می‌کنم. ۷. روز جمعه او را از زندان بیرون بیاور و در ملأ عام ۳۵ تازیانه بزن. ۸. در بازار او را بگردان تا مردم ببینند و بشناسند. ۹. وقت گرداندن، اگر کسی آمد و شاهدی آورد که ابن هرمه از او پول گرفته و قسم هم خورد، از اموال ابن هرمه بردار و طلب او را بده. ۱۰. دوباره او را خوار و سر افکنده و بی‌آبرو! به زندان برگردان و برپایش زنجیر بزن و فقط هنگام نماز زنجیر از پایش بردار. ۱۱. نگذار کسی با او ملاقات کند و راه فرار از ادای حق مردم را به او یاد دهد. ۱۲. اگر کسی رفت و مطلبی به او رساند، او را هم بگیر و زندان بیانداز و با تازیانه تأدیب کن».(دعائم الإسلام ‏2/533)

قیاس کنید این برخورد شدید و بی‌نظیر حکومت علوی با یک دست‌انداز به اموال عمومی را با برخورد دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با آقای «عیسی شریفی» که مدت 12 سال قائم مقام و معاون آقای قالیباف در شهرداری تهران بوده است. در آخرین ماه‌های عمر شهرداری آقای قالیباف و شورای شهر تهران که اکثریتش اصولگرایان بودند، یعنی اواخر خرداد ۹۶ و پس از مشخص‌شدن نتایج انتخابات شورای شهر و ریاست‌جمهوری، با نشر غیر رسمی اخباری از فساد در شهرداری، آقای شریفی از قائم مقامی استعفا داد و همان زمان شورای شهر چهارم تهران از وی تقدیر کرد! در شهریور ۱۳۹۶، سخنگوی وقت قوه قضائیه و بعدتر دادستان نظامی تهران اتهام «مالی» او را عنوان کردند و تأیید نمودد که او در بازداشت است و بعد از کش و قوس فراوان، مشخص شد که جرمش نه امنیتی؛ که از سنگین‌ترین جرم‌های مالی چند سال اخیر است! چون او و افرادی دیگر از متهمان از سرداران سپاه بودند، در دادگاه نظامی محاکمه شدند حال که آن نه در زمان ارتکاب جرم در شغل نظامی بودند و نه جرمشان جرم خاص نظامیان بود که لازم باشد در دادگاه نظامی رسیدگی شود. دادگاه هم غیر علنی بود و همه جزئیات آن از دیده عموم پنهان ماند. حالا پس از سه سال و چهار ماه بررسی، به مرحله صدور حکم رسیده و بنا بر اخبار غیر رسمی منتشر شده، وی به ۲۰ سال حبس قطعی و رد مال به ارزش ۴۸۰ میلیاردتومان محکوم شده است.

این حکم در حالی صادر شده که «محمود میرلوحی»، عضو شورای شهر تهران گفته در پرونده اتهامی شریفی، دست‌کم پنج‌هزار میلیاردتومان به شهرداری خسارت وارد شده است!

محمدجواد حق‌شناس، عضو دیگر شورای شهر تهران می‌گوید: من موضوع شریفی را در شورا عنوان کردم و درخصوص انتقال این پرونده به دادگاه نظامی انتظار توضیح وجود دارد. صحبت از هدر شدن چندهزار میلیارد دارایی مردم است و هیچ خبری به اطلاع افکار عمومی نرسیده است. حتی ما به عنوان نمایندگان مردم از روند دادگاه بی‌خبریم در حالی که مسئولیت حفظ و حراست سرمایه مردم به عهده ما است. آیا قیمت امروز ۴۸۰ میلیاردی که در سال ۹۴ یا ۹۵ اختلاس شده، همین میزان خواهد بود؟ تنها، سود این پول در این سال‌ها، بیش از ۴۸۰ میلیاردتومان است. آیا شهردار سابق تهران از این فساد خبر داشته یا نه؟ اگر داشته مصیبت و اگر نداشته مصیبتی بالاتر! و …

امید که در طلیعه ایام الله دهه فجر انقلاب به جای اهتمام به برگزاری جشن‌های دولتی در شرایط خطرناک کرونا، با برخورد شدید با چنین فاسدان و اطلاع رسانی صحیح به جامعه، در راستای بازگرداندن امیدوار مردم به انقلاب و نظام حرکت کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خیلی درست به این نکته اشاره کرده که جرائمی که علی زیاد روی انها حساس بود برای برخی از اینها زیاد مهم نیست و برعکس مواردی را جرم فاحش میدانند که از نظر علی اصلا جرم بحساب نمی امده و تنبیهی هم برایش در نظر نمیگرفته! ابن هرمه را مثال اورده اما برای جرائم غیر حساس مثالی نیاورده ” چیزی مثل حق انتقاد برای مظلوم که بی لکنت اعتراض و شکایتش از هر کس حتی حاکم وقت بزبان بیاورد بدون اینکه عداواتی متوجه او شود بعد از گفتن! علی واقعی برای برخی از اینان مرده و تنها چیزی که از او باقی مانده خاطره ضربت خوردن بر فرقش و شهادت دو روز بعد از ان ضربت که بدرد گریه و نوحه و عزاداری میخورد و انسان بوسیله این عزا داری به بهشت میرود!

    7
    3
  2. سخنی با آنانکه دنبال اسناد تخلف تیم آقای قالیباف هستند؛
    آیا برج‌های سربه فلک کشیده را در معابر شش متری شمال شهر نمی‌بینید؟
    برج‌های ساخته شده و تو هم تو هم بر روی گسل‌های اصلی شهر!
    ساختن تعداد بسیار زیادی برج در منطقه چیتگر توسط نهادهای دولتی و نظامی و نهادهای خاص.
    کسی می‌داند چند صد هکتار باغ با درختان صد ساله در زمان آقای قالیباف از بین رفت و به جایش پارک و چمن و نهال چند ساله کاشته شد؟
    آیا تخریب قنات‌های شهر با عقل جور در می‌آید؟
    هزینه برخی برج های ساخته شده با تخلفات عدیده و فراوان تا بیش از یک هزار میلیارد تومان در آن زمان تمام شده است که الان شاید چندین برابر باشد.
    این حجم از پول‌های کثیف حاصل مجوزهای غیر قانونی کجا رفتند؟
    چه کسی می‌خواهد موقع زلزله یا آتش سوزی به برج‌های فشرده در هم امدادرسانی کند؟
    پول‌ها پیشکش، خون این مردم به وقت حوادث بر گردن کیست؟
    چرا همه دنبال سند می‌گردند در حالی که تهران سندی زنده و گویا بر عملکرده دوران آقای قالیباف است!
    چگونه چنین شخصی با این چنین عملکرد توانست رییس مجلس جمهوری اسلامی ایران شود؟!!!!

    7
    1
  3. سلام،
    صرفنظر از چپاول پول ما توسط عیسا شریفی یا هر چپاولگر دیگری – در مقایسه این آقا ! و ابن هرمه ، از منظر حقوق شهروندی متهم،من به قوه قضاییه رآی میدهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا