خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ظریف: در صورت لغو تحریم می‌توان به برجام بازگشت

جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در خصوص برخی اعلام مواضع اخیر از سوی دولت جدید آمریکا، با تاکید بر اینکه “ایران به عمل پاسخ خواهد داد نه به حرف”، گفت هر زمان که واشنگتن تحریم های غیرقانونی را متوقف کند، تهران هم آمادگی دارد به نحو مناسب پاسخ دهد .

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف که در مسکو به سر می برد در نشست مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف همتای روس خود گفت: آنچه که از دولت جدید ایالت متحده شنیده ایم، بیشتر در حد صحبت و اعلام موضع بوده اما ما به عمل پاسخ خواهیم داد. هر زمان که آمریکا تحریم های غیرقانونی را که برخلاف برجام و بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ علیه ایران اعمال کرده و کشورهای قانون مدار را با تحریم ها مجازات کرده است، متوقف کند، ایران هم آمادگی دارد به نحو مناسب پاسخ دهد .

ظریف با بیان این که ایران بر عکس واشنگتن به مفاد برجام پایبند بوده اما دولت واشنگتن حتی در دوره دولت اوباما به تعهداتش پایبند نبوده است، گفت: دولت جدید آمریکا تاکنون فقط حرف زده و عمل نکرده است و طبق بیانات رهبر معظم انقلاب در صورت لغو تحریم ها، می توان به برجام بازگشت.

وی با بیان اینکه روابط ایران و روسیه اصیل و دوستانه است و عمر این روابط از کل حیات آمریکا بیشتر است، گفت: دو کشور در خصوص بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله افغانستان، سوریه، یمن و قفقاز بسیار نزدیک به هم است.

ظریف با بیان اینکه روابط ایران و روسیه وابسته به کسی نیست، گفت: امریکا باید از ایجاد خلل و مزاحمت در روابط ایران و روسیه و دیگر کشورها دست بردارد .

ظریف همچنین از ثبت واکسن روسی اسپوتنیک وی در ایران در روز گذشته خبر داد. وی گفت: امیدواریم در آینده بتوانیم این واکسن را هم خریداری کنیم و هم تولید مشترک آن را داشته باشیم.

وزیر امور خارجه ایران درباره موضوع قره باغ گفت: برای ایران، حل بحران قره باغ از نظر  امنیتی ضروری بود.

ظریف درخصوص افغانستان، با اشاره به سفر جاری هیاتی از طالبان به ایران، برضرورت همکاری ها برای حل مسائل افغانستان تاکید کرد.

ظریف در بخشی از سخنانش خواستار آتش بس و پایان خونریزی ها در یمن شد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به معضل انسانی در یمن گفت: امیدواریم با همکاری های بین المللی شاهد پایان بحران انسانی در یمن باشیم و همه طرف های یمنی باید به خصومت ها پایان دهند. بحران یمن باید ازطریق گفت و گو حل و فصل شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا