خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش پردیس البرز دانشگاه تهران به «بازی با اعتبار نظام آموزش عالی‌‌‌‌‌‌‌»

روابط عمومی دانشگاه تهران نوشت: پردیس البرز دانشگاه تهران نسبت به ادعایی درباره «بازی با اعتبار نظام آموزش عالی در پردیس دانشگاه تهران» واکنش نشان داد و در توضیحی نوشت: این حرف‌ها خاک پاشیدن به صورت خورشید است!

در واکنش پردیس البرز دانشگاه تهران نسبت به ادعای «بازی با اعتبار نظام آموزش عالی در پردیس دانشگاه تهران» آمده است: دانشگاه تهران به عنوان یک نهاد حرفه‌ای دارای سازوکارهایی است که به هیچ وجه قائم به اشخاص نبوده و کارشناسانی حرفه‌ای در بدنه آن حضور دارند که پیشبرد امور را با نگاهی ملی و در سایه وجدانی درونی، به نحوی پیگیری می‌نمایند که سلامت و سربلندی نماد آموزش عالی مرهون این رویکرد می‌باشد؛ لذا هم به آمران و هم به دست‌اندرکاران این فضاسازی‌ها و القا گری‌ها، زنهار می‌دهیم که این حرف‌های‌تان خاک پاشیدن به صورت خورشید است!
 

پردیس البرز: حتی نمرات نیمسال اول دانشجویان بین‌الملل هنوز اعلام نشده؛ چطور مدرک فروشی کرده‌ایم؟
در بخش دیگر این واکنش پردیس البرز آمده است که در حالی ادعای «مدرک‌فروشی» و «کم اعتبار نمودن مدارک دانشگاه» مطرح شده است که هیچ یک از دانشجویانی که در دوره جاری مدیریتی پردیس البرز پذیرش شده‌اند، حتی نتیجه امتحانات اولین نیمسال خود را نیز دریافت نکرده، و هنوز به مرحله شرکت در آزمون‌های زبان عمومی و امتحان جامع و پس از آن ارائه طرح نامه دکتری نرسیده‌اند.
 

تکذیب برگزاری مجازی کلاس‌های این پردیس برای دانشجویان غیرایرانی
پردیس البرز ضمن تکذیب برگزاری مجازی کلاس‌های این پردیس برای دانشجویان غیرایرانی، بر برگزاری حضوری کلاس‌ها تاکید کرده و یادآور شده است: پذیرش تمام دانشجویان بین‌الملل دوره دکتری پردیس البرز به شکل پژوهش‌محور است که ضوابط مربوط به آن توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آئین‌نامه آموزشی دانشگاه تهران مشخص شده است.
 

همه وظایفمان را انجام دادیم؛ ابهامات را از معاون معزول بپرسید!
همچنین در این توضیح در واکنش به تشکیک وارده درباره امور کنسولی و صدور ویزای اقامت تحصیلی دانشجویان بین‌الملل پردیس البرز، خاطرنشان شده است: آنچه مسلم است یکی از وظایف اصلی معاونت بین‌الملل دانشگاه در عرصه پذیرش دانشجوی بین‌الملل، ناظر بر اخذ روادید برای این دانشجویان می‌باشد که مرجع اجرای این موضوع در اداره‌ای ویژه تحت نظر معاونت بین‌الملل دانشگاه پیش‌بینی شده است و وظیفه واحدها و پردیس‌های دانشگاهی به تکمیل فرم‌های اولیه صدور ویزا منحصر می‌شود. در این خصوص پردیس البرز تمامی وظایف قانونی خود را انجام داده است. به نظر می‌رسد چنانچه خبرگزاری منتشرکننده ادعاها (فارس) ابهامی در زمینه وضعیت اخذ روادید دانشجویان بین‌الملل پردیس البرز دارد، بهتر است از معاون سابق و معزول بین‌الملل دانشگاه که مسئول مستقیم انجام این کار بوده است تحقیق نماید.
 

برخی از افزایش پذیرش دانشجوی عراقی در دانشگاه تهران خرسند نیستند
در این پاسخ، طرح ادعای «بازی با اعتبار نظام آموزش عالی‌‌‌‌‌‌‌»، به اختلافات شخصی با پردیس البرز نسبت داده شده و تاکید شده است که ریشه طرح این ادعا به کسانی برمی‌گردد که از گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی دو کشور ایران و عراق و افزایش پذیرش دانشجوی عراقی در دانشگاه تهران خرسند نیستند و گویی اراده‌ای در آنها متجلی است که هر آینه و در هر جایگاهی که باشند تلاش می‌کنند تا مانع این حرکت رو به گسترش شوند.
 

مستندات نظر مؤسسه دهخدا درباره ارزیابی آشنایی دانشجویان بین‌الملل با زبان فارسی موجود است
پردیس البرز در خصوص ادعایی مبنی بر عدم رعایت قوانین مربوط به آموزش زبان فارسی در پردیس البرز، متذکر شده است: تمام متقاضیان بین‌الملل در موضوع زبان فارسی تابع این مقررات هستند: متقاضیان متولدشده در کشورهای فارسی زبان، کسانی که قادر به تکلم به زبان فارسی باشند، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های داخل ایران و کسانی که دارای مدرک زبان فارسی از مراکز معتبر زبان فارسی داخل و خارج کشور باشند نیازی به گذراندن دوره آموزش زبان فارسی ندارند. عملکرد پردیس البرز دانشگاه تهران دقیقاً بر اساس این آئین‌نامه بوده است. ضمن اینکه مرجع ارزیابی نهایی در این باره، مؤسسه لغتنامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران بوده و مدارک آن موجود است.
 

معاون معزول بین‌الملل بر جذب دانشجو از طریق یک کارگزار بی‌نام و نشان از کشور عراق اصرار داشت
در توضیح پردیس البرز در واکنش به تصویری تبلیغاتی که القاگر این نکته است که گویی پردیس البرز با ۵۰ درصد تخفیف به دنبال پذیرش دانشجوی عراقی به هر قیمتی است؛ آورده است: این پردیس تاکنون هیچ قراردادی با شرکت‌های جذب دانشجو نداشته و جذب تمام دانشجویان بین‌الملل تاکنون از طریق حضور میدانی و تبلیغات رسمی تلویزیونی و فضای مجازی پردیس البرز و دانشگاه تهران رخ داده است. این در حالی است که معاون سابق بین‌الملل دانشگاه تا آخرین لحظه حضورش در این مسئولیت، بر جذب دانشجو از طریق یک کارگزار بی‌نام و نشان از کشور عراق اصرار داشته است و حتی قرارداد انحصاری آموزش زبان فارسی در عراق را به این کارگزار واگذار کرده بود.
 

جریان ورود پردیس‌های خودگردان به لیست «عدم اعتراف» آموزش عالی عراق از اواخر دهه ۹۰
پردیس البرز همچنین درباره سوابق پذیرش دانشجوی غیرایرانی در این پردیس یادآور شده است: بررسی سابقه پذیرش دانشجوی بین‌الملل در پردیس البرز دانشگاه تهران نشان می‌دهد که این پردیس دانشگاهی از بدو تأسیس تا بهمن ماه ۱۴۰۱ تنها پذیرای ۴۳ دانشجوی غیرایرانی بوده است. این آمار اندک در حالی است که فرصت‌های بی‌نظیری در زمینه توسعه دیپلماسی علمی از طریق افزایش پذیرش دانشجو از کشورهای همسایه بویژه عراق وجود داشته است اما عدم اهتمام مسئولان مربوطه در کنار درج برخی دانشگاه‌های کشور از جمله پردیس‌های خودگردان در لیست «عدم اعتراف» وزارت آموزش عالی عراق در اواخر دهه ۹۰ شمسی، هرگونه فرصتی به منظور افزایش دانشجوی بین‌الملل از طریق پذیرش دانشجوی عراقی را از پردیس‌های دانشگاه تهران سلب نمود.
 

با تلاش‌های پردیس البرز، عراق مدارک پردیس‌های خودگردان را معتبر اعلام کرد
پایگاه اطلاع رسانی پردیس البرز منتشر کرد: همزمان با آغاز دوره جدید مدیریتی دانشگاه و تاکید پردیس البرز بر افزایش تعاملات علمی و دانشگاهی با کشور عراق، تلاش چشمگیری در راستای اصلاح سوءتفاهم رخ داده در خصوص پردیس‌های دانشگاه تهران در وزارت آموزش عالی کشور عراق به عمل آمد تا اینکه پیگیری‌های پردیس البرز دانشگاه تهران در ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۱ (۱۴ دسامبر ۲۰۲۲) و اثبات اینکه مدارک پردیس البرز با امضای رئیس دانشگاه تهران صادر می‌شود و تمام قوانین پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشجویان این پردیس و همچنین سرفصل‌های رشته‌ها دقیقاً منطبق بر قوانین دانشگاه تهران است، منجر به صدور نامه رسمی از سوی وزارت آموزش عالی عراق مبنی بر به رسمیت شناخته شدن پردیس‌های دانشگاه تهران گردید.
 

حداقل معدل قابل پذیرش برای تحصیل در پردیس البرز، یک نمره بیشتر از حداقل مورد نظر دانشگاه تهران است
این توضیح در واکنش به ادعای پذیرش سهل‌گیرانه دانشجوی بین‌الملل در پردیس البرز، می‌افراید: بلافاصله بعد از این تاریخ، روند جذب دانشجو در رشته‌های تحصیلات تکمیلی در پردیس البرز و سایر پردیس‌های دانشگاه تهران به نحو چشمگیری افزایش پیدا کرد به نحوی که پردیس البرز توانست در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ تعداد ۴۱ دانشجو با رعایت تمام قوانین آموزشی دانشگاه تهران و با حداقل معدل به میزان یک نمره بیش از حداقل مورد نظر دانشگاه تهران پذیرش نماید و برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ تاکنون این پردیس ۲۱۵ پرونده از متقاضیان کشورهای مختلف را دریافت کرده است. شایان ذکر است همه این پرونده‌ها بعد از تأیید در گروه‌های آموزشی پردیس البرز، در شورای بین‌الملل دانشگاه با حضور مدیرکل خدمات آموزشی و مدیرکل امور دانشجویان بین‌الملل دانشگاه تهران بررسی و پس از تعیین بورسیه و مقدار آن یا غیربورسیه بودن هر متقاضی توسط همین شورا، نامه پذیرش نهایی از سوی دانشگاه تهران با امضای مدیرکل امور دانشجویان بین‌الملل معاونت بین‌الملل دانشگاه تهران به سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شده است و پس از آن با ارسال تاییدیه سازمان، در دانشگاه تهران ثبت‌نام شده‌اند. پس از این مرحله، پردیس البرز فرم‌های مربوط به صدور ویزا را برای همه پذیرفته‌شدگان تکمیل و به معاونت بین‌الملل ارسال کرده است. مراحل ثبت‌نام از جمله پرداخت شهریه و ارسال نامه معرفی به اداره‌کل آموزش جهت صدور کارت دانشجویی برای همه دانشجویان بین‌الملل و از جمله دانشجویان پردیس البرز از سوی معاونت بین‌الملل دانشگاه تهران انجام می‌شود.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا