خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار صالحی به ماجراجویی سیاسی غرب

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به مذاکرات ایران و آژانس که قرار است نوزدهم بهمن انجام شود، اظهار کرد: تقاضا داریم مذاکرات با تأمل پیش برود و آژانس در انجام آن شتاب نداشته باشد، چرا که همزمان مذاکرات با پنج به علاوه یک وجود دارد و ممکن است تداخل ایجاد شود.
به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صالحی در حاشیه مراسم رونمایی از “خودروهای شهدای هسته‌ای” در باغ موزه دفاع مقدس، در جمع خبرنگاران درباره مذاکرات روز نوزدهم بهمن میان ایران و آژانس، گفت: در ادامه همکاری‌ها با آژانس مذاکرات روز شنبه نوزدهم بهمن را انجام می‌دهیم.
وی درباره محور این مذاکرات گفت: مسائلی از قبل مطرح بوده است و در دولت قبلی هم اقداماتی انجام شده است و در این مذاکرات در ادامه این روند ما نیز گام‌هایی را بر خواهیم داشت.
رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: امیدوارم این دوره از مذاکرات با آژانس این گونه نباشد که موجب شود فعالیت‌های ما با پنج به علاوه یک به حاشیه رانده شود، چرا که در شرایط فعلی کارشناسان هر دو طرف ایران و آژانس مشغولند و باید تلاش کنیم که کارها با آرامش و تومئنیه پیش رود.
صالحی، آینده مذاکرات و مسائل در این باره را خوب ارزیابی کرد و گفت: ما در این مسیر به خدا توکل داریم و فکر می‌کنیم که روز به روز جلوتر می‌رویم، در عین حال ما تفعل به خیر می زنیم و از هیچ ملامتی نمی هراسیم و البته با عقلانیت و حکمت تلاش می‌کنیم دفع شر کنیم.
وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه “ایران تقاضا دارد مذاکرات با آژانس در فرصت زمانی بیشتری صورت گیرد و همکاری‌ها برای دور بعدی بیش از سه ماه انجام شود؟” اظهار کرد: ما معتقدیم باید این مذاکرات را با تامل پیش ببریم و آژانس در مذاکرات شتاب نداشته باشد، چرا که با پنج به علاوه یک در حال مذاکره هستیم و ممکن است تداخل ایجاد شود.
رییس سازمان انرژی اتمی درباره اظهارات مقامات آمریکایی در روزهای اخیر، خاطرنشان کرد: ما به آنها توصیه می‌کنیم که ماجراجویی سیاسی نکنند، چرا که در شرایطی نیستیم که بخواهیم چنین صحبت‌هایی انجام شود. چنین صحبت‌هایی جز این که بی اعتمادی ایجاد کند، فایده‌ دیگری ندارد. قرار بود مواضع خصمانه در این شرایط اتخاذ نشود، اما به نظر می‌آید که طرف مقابل نسبت به این موضوع بی توجه است. در عین حال معتقدم که این نوع رفتار عاقبت خوشی ندارد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا