خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پول انصاف نیوز از کجا می‌آید؟

سخنی با مخاطبان درباره‌ی وضعیت مالی

علی اصغر شفیعیان، مدیر مسئول: ما به عنوان تیم انصاف مدتی است در وضعیتی قرار داریم که در پی آن تصمیم گرفتیم مخاطب‌مان را در جریان وضعیت مالی سایت قرار بدهیم. این یادداشت به‌نوعی در جهت شفافیت مالی انصاف نیوز نوشته شده است همچنان که چند سال پیش نیز در یادداشتی به آن پرداخته شده بود [لینک].

علی اصغر شفیعیان
علی اصغر شفیعیان

در حال حاضر تیم تحریریه‌ی انصاف متشکل از شش نفر و نصف است. یکی محمد توکلی که از راه دور، یعنی یکی از شهرستان‌ها دورکاری می‌کند، پنج نفر یعنی یکی خودم و چهار نفر که در دفتر هر روز حضور داریم، یکی هم که پاره وقت است. در مجموع همان شش نفر و نصفی. با ضرب و جمع ساده، حقوق کل تحریریه با هم می‌شود نزدیک به ۱۸ میلیون تومان.

اعضای «بخش تحلیلی» هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند. آنها فقط به‌صورت افتخاری همکاری دارند و ضمن نقد و بررسی عملکرد تحریریه، هر کدام گاهی یادداشت‌هایی می‌نویسند.

دفتر ما در تهران، چهارراه کالج، تقاطع خیابان‌های حافظ و انقلاب قرار دارد. در یک ساختمان قدیمی، با حواشی مخصوصی که تنها مزیت در مرکز شهر قرار گرفتن آن است. برای این دفتر، ماهیانه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اجاره می‌دهیم.

هزینه‌های پشتیبانی و فنی سایت و اینترنت و آب و برق و دیگر هزینه‌های جاری دفتر هم به ماهی حدود ۵ میلیون تومان می‌سد.

پس مجموع هزینه‌های ما در ماه حدود ۲۸ میلیون تومان است. در حالی که هزینه‌های رسانه‌های مشابه شاید ده یا ده‌ها برابر این رقم است.

اما ورودی‌ها:

انصاف در آخرین رنکینگ یا همان رتبه‌بندی سایت‌های خبری که وزارت ارشاد به‌صورت سالیانه اعلام می‌کند، در رتبه‌ی چهارم قرار دارد [لینک]. یارانه‌ی مطبوعات رقم مشخصی نیست و در دوره‌های معینی پرداخت نمی‌شود اما با حساب سر انگشتی ماهی حدود ۹ میلیون تومان به ما پرداخت شده است.

تبلیغات سایت در دو قالب است، یکی رپورتاژآگهی و دیگری بنرهایی که در سایت می‌بینید. بعد از تشدید تحریم‌ها و خراب شدن وضعیت اقتصادی کشور، درآمد از طریق تبلیغات به‌شدت کاهش داشته است.

با این حال مجموع درآمد ما از تبلیغات بنری و رپورتاژآگهی‌ها در ماه رقمی حدود ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است.

پس مجموع هزینه‌ها در ماه حدود ۲۸ تومان و درآمدها حدود ۱۸ تومان می‌شود؛ با این حساب، ماهانه حدود ۱۰ میلیون تومان کسری داریم.

این وضعیت انصاف در چند ماه اخیر است. برای درآمدزایی تلاش‌هایی کرده‌ایم و امیدواریم که جواب بدهد اما با همکارانم تصمیم گرفتیم که همین مشکل را با شما مخاطبان به اشتراک بگذاریم و راهنمایی بخواهیم.


برای تامین مالی، چهار کار تاکنون به ذهن ما رسیده است:

۱. گسترش جذب تبلیغات: در این باره در حال تلاشیم.

۲. گرفتن اسپانسر: پیدا کردن اسپانسری که در محتوا دخالت موثری نداشته باشد سخت است.

۳. ایجاد امکان کمک مخاطبان: یکی از راه‌های مرسوم رسانه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی –  اجتماعی خصوصی در دنیا که فعالیتشان نفع عمومی دارد این است که کمک دریافت کنند. شاید اصطلاح «دونیت» کردن را شنیده باشید. لینکی می‌گذارند تا کسانی که مایل به کمک هستند از طریق درگاه بانکی به آنها کمک کنند.

۴. دریافت پول کثیف: کاری که متاسفانه بخش‌هایی از رسانه‌ها می‌کنند.

در همین راستا، چند تجربه‌ی شخصی در این سال‌ها را مطرح می‌کنم:

یک. هستند رسانه‌هایی که برای مصاحبه کردن پیش‌فاکتور می‌فرستند! چند ماه پیش یکی گفت که فلان سایت برای یک مصاحبه با او پیش‌فاکتور ۲۵ میلیون تومانی فرستاده است.

دو: یک نفر دو تا سایت دارد. یکی سیاسی و یکی اقتصادی. با سایت سیاسی یک نهاد خصوصی یا دولتی را می‌زند، بعد وارد مذاکره می‌شود و برای سایت اقتصادی تبلیغات می‌گیرد.

سه: یکی گفت که اگر فلان خبر درباره‌ی یک معاون وزیر را حذف کنی، تبلیغات به سمت سایت سرازیر می‌شود! اما خب خودش می‌دانست که ما چنین کاری نمی‌کنیم.

چهار: یک سری رسانه‌ها اصلا خبر منتشر نشده را که تنظیم می‌کنند، برای شرکت یا نهادی که خبر منفی درباره‌ی آن است می‌فرستند، بعد توافق می‌کنند که منتشر نشود تا آگهی یا پول بگیرند.

پنج: یک نفر سه سال پیش آمد و پیشنهاد کرد که چندین پرونده‌ی تخلف شرکت‌های حوزه‌ی نفت و پتروشیمی را بفرستد که ما منتشر کنیم، بعد او برود با آنها کنار بیاید و پولی بگیرد و نصف نصف! فقط تنها مشکل این بود که می‌گفت شما در انصاف حاضر به حذف خبرها نیستید، چون باید آن خبر حذف شود تا طرف پول بدهد.


خب این نوع کارها که انتخاب ما نیست بعید هم هست که مخاطب انصاف به چنین راه‌هایی رضایت بدهد. اگر بدهد و ما چنین کنیم، دیگر انصاف نخواهیم بود.


این یادداشت درباره‌ی شفافیت مالی/درآمدی انصاف نیوز بود. ۱. نظر شما درباره‌ی آن چیست؟ ۲. فکر کنید که شما یکی از اعضای تیم ما هستید؛ برای بهبود اوضاعی که توضیح داده شد چه پیشنهادی دارید؟


انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام و درود
    بنده از مخاطبان نشریه شما هستم و به شما خدا قوت می گویم.
    پیرو متن منتشر شده با تیتر “پول انصاف نیوز از کجا می آید” یک سئوال برایم پیش آمد و آن اینکه شما همه گزینه ها رو فرمودید ولی در باب روش فروش اشتراک مطلبی نفرمودید . شبیه کاری که نشریه هفت صبح انجام می دهد و برخی خبرها و تحلیل های خاص را فقط به مشترکین نشریه عرضه می کند. البته میدانم که خود مسلط تر به این امور هستید ولی برایم سئوال پیش آمد .

    در پناه حق – مجید از مشهد

    8
    1
  2. پول کثیف. مگر هدف وسیله را توجیه نمی کند؟ 🙂

    رپورتاژ آگهی منطقی ترین گزینه هست. ۱- کمی سخته ولی با تمام برندها و کسب و کارهایی که خود هیأت تحریریه/تحلیل (و دوستان و آشنایان منصف) مشتری آن هستند وارد مذاکره شوید. ۲- همچنین، هستند شرکت های مهندسی و مشاور و … که حاضرند برای نمایش توانایی هاشون پول خرج کنند (به شناخته تر شدنشون کمک می کنه). ۳- نقد نیست ولی نسیه هم از هیچ بهتره: فراخوان معرفی استارت آپ ها بزنید، امروز به کمک شما اون ها معروف و سود ده میشن، فردا طبق قرار قبلی از شما حمایت خواهند کرد: برد-برد (نسیه البته).
    ۴- حق اشتراک برای فیلم کامل مصاحبه ها و موارد از این دست بگیرین طوری که به رنکینگ سایت لطمه نخوره. مثلا از مصاحبه با یک فرد جنجالی خلاصه مختصر و مفید منتشر کنید ولی نسخه کامل برای مشترکین و با پرداخت مبلغی (معقول) ممکن میشه.
    ۵- نقد منصفانه ولی تبلیغاتی آثار هنری (فیلم، موسیقی و …)

  3. بمیرم برایتان که با حقوق زیر سه میلیون زندگی میکنید و تازه ضرر هم میدهید و شاید همان هم عقب بیفتد. حتما از جایی دیگر (مسعود پزشکیان) تغذیه میشوید که تا حالا زنده مانده اید. این گزارش مالی من را یاد فهرست دارایی های قالیباف انداخت.

    8
    14
    1. انصاف هیچ وابستگی مالی و سیستماتیکی به جایی و کسی – از جمله آقای دکتر پزشکیان – نداشته و ندارد

      13
      2
  4. اینکه در خبرگزاری، پول‌های کثیف نیاید و یا انصاف رعایت شود امری دور از ذهن است ولی انشاالله که شما از این امتحان سربلند بیرون بیایید.
    فروش بک لینک و تبلیغات و دریافت کمک‌های مردمی خوب هستند ولی کافی نیست. اول و آخرش نیاز به اسپانسر دارید و شاید روزی مجبور شوید بین اسپانسر بد و بدتر، بد را انتخاب کنید.
    خلاقیت در کنار سرعت عمل و البته با انصاف می‌تواند وجه تمایز خبرگزاری شما باشد پس بد نیست کمی از چارچوب‌های رایج فاصله بگیرید و دست به نوآوری خبری بزنید.
    تاثیر کلیپ‌های چند ده ثانیه ای را فراموش نکنید.
    و در آخر اینکه به تجربه معلوم شده که عزت و روزی دست خداست.

  5. دمت گرم انصاف نیوز .خدایی جزو معدود رسانه های داخلی هستی که ارزش خوندن و دیدن رو داری و انصاف رو هم در حد مقدورات کشور با فاصله بسیار زیاد از بقیه رسانه ها رعایت می کنی . دمت گرم انصاف که اون خبر رو در باره آقازاده ای که معاون وزیر شده (محمد -ک)رو پاک نکردی و اسیر تطمیع اونها نشدی .جالبه بدونی الان تیم اون بابا هم شبانه روز سعی میکنن علیه ات شایعه درست کنن . دمت گرم انصاف که کامنتهای خوانندگان را تاجایی که برات راه داشته باشه منتشر می کنی . دمت گرم انصاف نیوز که یک طرفه به قاضی نمیری و در مورد هرکس که بحثی مطرح شده به طرف یا طرفهای مقابل هم برای پاسخ گویی تریبون میدی . دمت گرم انصاف نیوز که یه بخش داری به نام صدای مردم که صداهایی که خیلیا مایل به شنیدنشون نیست رو بدون هیچ حب و بغض جناحی منتشر می کنی. همیشه مانا و ماندگار باشی انصاف نیوز و هیچوقت سرسپرده زرسالان نشی . پیشنهاد میکنم دنباله اون معاون وزیر که دارو دسته اش خواستن شما رو بخرن و نتونستن رو به عنوان یک کار روزنامه نگاری تحقیقی بگیرید مطمئن باشید به نتایج عجیبی میرسید .

    6
    2
  6. سلام
    خسته نباشید.
    دیروز گزارش مالی خود را که شفافیت لازم برای ایجاد اعتماد میکند را انتشار دادید ، این اقدام شجاعانه جای سپاس دارد!
    اینکه مجموعه ۶.۵ نفر در جمع ۱۸ میلیون دستمزد و هزینه دارند و با توجه به سهم کارفرما در بیمه و بازنشستگی حکایت از زندگی زیر حق فقر کارمندان و فعالین شما دارد!
    همزمان از خوانندگان خواسته اید که با پیشنهاد خود همراه شما شوند و من این فراخوان را از آن خود کرده چند کلمه ای به عرض میرسانم.
    اولین چیزی که در رابطه با انصاف نیوز به نظر من میرسد اینست که با حدود ۷۰۰۰ عضو در تلگرام جزو رسانه های جدی ولی کم طرفدار است. البته این به تنهایی عیب نیست. سردبیر و صاحب امتیاز رسانه میتواند از ابتدا طیف خاصی از خواننده را هدف قرار دهد و ترویج را بر اخبار جاری ترجیح دهد. نمونه بارز آن
    ” دموکراسی ایرانی” است که با حدود ۴۰۰۰ عضو به موضوع سیاست خارجی پرداخته میتوان تصور کرد که به گسترش نظر فعالين و علاقمندان این عرصه توجه دارد. اما دست اندرکاران آن دربند هزینه های این سایت نبوده از امکانات مالی کافی و ارتباطات لازم برخوردارند! راستش من فکر میکردم انصاف نیوز هم به جریانی وابسته است و حداقل برای دست اندرکاران آن زمینه رشد بعدی را فراهم خواهد آورد! ولی ظاهرا اینطور نیست!
    از سوی دیگر اگر اطراف خودم و باز نشر اخبار انصاف نیوز را مبنا قرار دهم به این نتیجه میرسم که بخش قابل توجهی از پیگیران رسانه شما مقیم خارج از کشور هستند.
    موضوع قابل توجه دیگر، توجه به رسانه های داخل و در حاشیه رفتن موضع خبری رسانه های خارجی فارسی زبان است، که در نتیجه شهامت شما ها و اصلاح سیاست نسبی حکومت به وجود آمده است، و باید قدر آنرا دانسته در ایجاد اعتماد خواننده ها تلاش بیشتر کرد.
    اولین چیزی که قطعی است اینست که دریافت کمک مالی از خارج از کشور نه هدف شماست و نه کمک کننده و نه شما را از آن لهره ای حاصل خواهد شد!
    پس راه حل را باید در ایران و در شرایط امروزی یافت.
    به نظر من میرسد که ادغام و همکاری با رسانه های زیادی که کما بیش کار شما را انجام میدهند ولی به عرصه های دیگری از جمله ورزش، هنر، سینما، کتاب… پرداخته یا به آنهم میپردازند، در افزایش پیگیران رسانه جمعی شما با دبیران مختلف کمک کرده، امکان دریافت تبلیغات و تامین هزینه را افزایش میدهند.
    اتکا به کمک مالی یا اسپانسر هر کس که باشد، استقلال رسانه را با خطر مواجه میکند.
    پیگیری سیاست نزدیکی، پذیرش دیگران با نظرات همسو ولی با زاویه، همزیستی برای ادامه کار با حفظ اصول اعتقادی و حرفه ای را باید آموخت و تجربه کرد و در سردبیر و خبرنگاران انصاف نیوز این پتانسیل به وضوح دیده میشود.
    موفق باشید

  7. دنیت بزن کاکو من حاضرم در حد 50 تومن بدم .200 تا ایطوری میشه 10ملیون.خیلی دوست دارم انصاف نیوز یوتیوبتم گسترش بده.

  8. ببینید شما امروز در کار خودتان حرفه ای هستید و موفق هم بودید حالا می توانید بخشی از خدمات برای متقاضیان این عرصه در غالب آموزش ارائه کنید.

  9. سلام
    من دنبال کننده مطالب شما بوده و هستم ، از لحاظ جریان فکری هم به شما نزدیک ، اما این مورد رو باورم نمیشه ، احتمالا بقیه مردم هم باورشون نشه ، نظر شخصی بنده نیز تغذیه مالی شما از سوی جناح چپ نظام است

  10. یک متن تحلیلی کامل و مفصل ذیل این گزارش مالی جناب آقای شفیعیان نوشتم به اشتباهی ذیل قسمت لینک گزارش مالی سال 95 که در داخل متن لینک بود، درج شد. وقت تکرار آن متن تحلیلی را ندارم. از انصاف نیوز میخواهم همان متن تحلیلی را اینجا بعنوان دیدگاه حقیر درج کنند. اصل ماجرا یکی خواهد بود. ممنونم. تشنه صداقت

  11. از مخاطبین انصاف نیوز هستم و بر حسب روال شخصی ام اخبار را کلا از سایت خبرگزاری ها پیگیری میکنم، عضو هیچ تلگرام و اینستاگرام و… رسانه ها نیستم.
    خرسندم که انصاف نیوز با طرح موضوع فوق حداقل بر خلاف سایر رسانه ها به این مهم ورود پیدا کرده اند و اینکه ” سوال” را مطرح نموده اند ولی با عرض معذرت خواهی اینکه ” مغلطه” فرموده و چنان مخاطب را در مسیر کوچه پس کوچه ها چرخانده که مخاطب از همینکه در مسیر بلایی سرش نیامده و جیبش را نزده اند و چاقو زیر گلویش نگذاشته اند رضایت دارد و مابقی اش پیشکش. جناب شفیعیان عزیز، بسیار فعال و جسور تشریف دارند ولی نمی دانم چرا بابت ” صداقت گویی” جاهایی خیلی درگیر مغلطه و سفسطه و ملاحظه کاری می شوند. قبلا خاطرم هست یکبار به صراحت از وابستگی انصاف نیوز به دکتر پزشکیان گفتم و نوشتم و بازم همان مواضع را تکرار می کنم. شواهد و قرائن همه این را می گویند و الا من علم غیب ندارم و رمال و فال بین و جادوگر نیستم و خواب و هاله نور نمی بینم و چشمانم وقتی غلسم بدهند مطمئنم به جهت مکاشفات توسط اهل سرمایه و پول باز نخواهند شد.
    پس تا اینجای سخن باز این مخاطب دوستدار پیگیری حرفه ای اخبار هنوز ” تشنه صداقت” است. باور کنید کتمان صداقت دیگر مصداق ملاحظه کاری نیست و بیشتر به ” دروغ” سایه می زند و سر می کوبد جناب شفیعیان عزیز.
    مدعی بوده اید که می خواهید گزارش مالی بدهید. من مخاطب بیسواد نا سلامتی بخشی از زندگی ام را درس مهندسی خوانده ام!!!!! و سال هایی را هم در کارگاه های مهندسی کار فنی انجام داده ام و تا حدودی با همین سطح نازل سوادم معنی گزارش مالی و صورت وضعیت و فاز بندی پروژه و کارفرما و مشاور و مشاور راهبردی و پیمانکار و نظارت را در حد 2×2=4 بلدم. گفته بودین میخواهید گزارش مالی بدهید و سطح انتظارم را بالا بردین ولی تا انتهای متن را خواندم ولی نه تنها چیزی دستگیرم نشد که بر ابهاماتم بسیار افزوده شد و مطمئن تر شدم زیر این کاسه زیبای رسانه یک نیم کاسه متخصص از شمال غرب کشور عزیزمان که سودای ریاست جمهوری هم دارند خوابیده باشد.
    از 4 نفر رسیده است به 30 نفر و همکارانی در شهرستان ها و حالا نگهبان ساختمان و خدماتی و راننده و… نمی‌دانم چقدر میتوانم باور کنم که جملگی این حضرات معظم و معزز انصاف نیوز نه تنها هیچ وجهی دریافت نمی کنند که اصلا در یک حرکت جهادی هزینه های رسانه را هم از جیب مبارک پرداخت می کنند. ورودی در ساختمان انصاف نیوز هم فکر نمی کنم صندوق صدقات گذاشته باشند و اگر باشد هم متولی اش کمیته امداد است و نه مدیر مسوول و سر دبیر انصاف نیوز. حداقل در این گزارش مالی به صراحت فرموده اند که کمک از کسی نمی گیرند و با توجه به دامنه نفوذ فالوور ها و بررسی کمی و کیفی آن ها نشان نمی دهد بشود هزینه مصرف اینترنت را هم از این مسیر تامین کرد و باز کسب درآمد پیشکش!!!!. هزینه آبسردکن و آبدارخانه و هزینه های جاری سرور و کامپیوتر و لپ تاپ و… هم اصلا باد هوا فرض می کنم. رهن و اجاره یک منزل مسکونی 150 تا 200 متری در میانه شهر طهرووون هم الان حداقل 150 میلیون+3 تا 4 میلیونی اجاره ماهانه می شود و… اصلا بیمه پرسنل و حتی خود آقای شفیعیان پیشکش چندین و چندم…
    توی این دوره زمونه هم تلاش برای کسب درآمد همکاران هم کلا همانطور که گفتم پیشکش تا… اصلا الگوی نسل جوان برای کار جهادی و مخلصانه زین پس بجای سردار سلیمانی عزیز بشود همین سایت انصاف نیوز و اگر و اگر زبانم لال کسی از میان این همه مخلصان بی مواجب فوت فرمودند بشود مدافعان رسانه!!!!!؟؟؟.
    جناب آقای شفیعیان عزیز و پر تلاش استدعا داشته خواهشمند است یکبار دیگر همین گزارش مالی را با توجه به متدولوژی اجمالی که اجمالا عرض میکنم تجدید بفرمایید شاید شک و شبهه هایم برطرف بشود.
    در قالب یک جدول اکسل با ردیف ها و ستون های لازم به تفکیک نفرات همکاران مبلغ پرداختی ها و هزینه های بالاسری را قید بفرمایید.
    در قالب یک جدول اکسل مستقل نیز با ردیف ها و ستون های مختلف ریز هزینه های جاری اداری و تجهیزات و آب و برق و گاز و تلفن و اینترنت و ایاب و ذهاب و… را قید بفرمایید.
    در قالب یک جدول مستقل سوم هم ریز درآمدها را درج بفرمایید و با جزئیات مقدار مبلغ اهدایی پرسنل همکارتان را هم قید بفرمایید.
    و نتایج سنتز مالی را هم در قالب جدول اکسل نهایی محصول لینک نتایج محاسبات مافوق درج بفرمایید.
    تا من مخاطب بیسواد از فردای گزارش مهندسی بدانم که چه اتفاقی دارد در انصاف نیوز می افتد. این سوال را شاید شما هم از کیهان و اعتماد و انتخاب و جمهوری و رسالت و آرمان و الف و عصر ایران و جهان نیوز و صراط و جوان و قدس و همشهری و کار و کارگر و ابرار و نود و استقلال و پیروزی و فرهیختگان و فارس و تسنیم ووووو هم بپرسید و من می‌خواهم صادقانه این آمار و گزارش مالی شفاف را به تشنگان حقیقت هدیه دهید.
    من بیسواد از آقای شفیعان که بیش از دیگران، رسانه اش مدعی صداقت و انصاف و کشف حقیقت و روشنفکری و روشنگری و پاسخگویی است این انتظار حداقلی را دارم.
    باور بفرمایید اگر شما صادقانه و برادرانه و بصورت کاملا شفاف و بی پرده این اذعان و اعتراف را بفرمایید برای همیشه بعنوان بزرگترین و سردار بزرگ صداقت رسانه ای شناخته خواهید شد و یک انقلاب عظیم رسانه ای را به نام خود در تاریخ مطبوعات خود رقم زده اید.
    مثل سیاسیون نباشید که از نون و خشک و لنگ یمنی صحبت می کنند و بعدش برای پسران دکتر شان در ترکیه جشن می گیرند و در در سعد آباد در کاخ هایی فقیرانه سکنی دارند و یا با بلدوزر ویلاهایشان را در لواسان و فشم و اوشان ووو جمع می کنند. یا مسوولانی که اصلاحات با لبخندشان امیدوار است ولی دخترانش در ایتالیا و… یا سیاسیون که سودای پاستور دارند ولی هنوز نزد افکار عمومی ابهامات در مورد مرغداری و دامداری شان سوال است یا هنوز ملت می پرسند موضوع و داستان آن خیریه و معاملات تجاری و مسکن وووو چی شد بالاخره یا پسر فلان خانم که رفته ینگه دنیا درس بخواند ولی چرا بعد درسش هنوز برنگشته است و یا داستان خمس 40 میلیاردی فلان تاجر چه معنا می دهد یا وووووو…. وووووو و وووووو و و و ووووو
    بله جناج شفیعیان گل و گلاب من بیسواد که مخاطب انصاف نیوز هم هستم یک همچنین صداقتی انتظار دارم و الا می‌شود داستان همان بچه ای که وقتی در میزنم و می‌گویم بابات خونه است؟ می گوید بابام گفته بگم خونه نیست!!!!!؟؟؟؟.
    منتظرم ببینم شجاعت و شهامت انصاف نیوز کجاست و چقدر می تواند شاخص ها و مرزهای صداقت را برای تشنگان حقیقت جابجا کند و نقطه عطف بیافریند.

    1
    1
    1. سلام. ممنونم بابت وقتی که گذاشتید و نقدهایی که مطرح کردید.
      ۱. گزارش مالی جزئی‌تری نداریم که بدهیم؛ حساب‌دار نداریم چون هزینه دارد. کل هزینه هم در ماه زیر ۳۰ تومان است در حالی که رقبا چندین برابر، حتی چند صد میلیون و بعضی رسانه‌های داخلی چندین میلیارد تومان در ماه هزینه دارند. کل هزینه‌ی ما در ماه حدود ۲۷ – ۲۸ تومان است. اگر مدعی هزینه‌ی چند صدر میلیونی یا میلیاردی بودیم حتما جزئیات دقیق‌تری ضروری بود ولی این رقم پایین که با دو دو تا چهار تای ساده هم سخت جور در می‌آید. کل این هزینه‌ها کمتر یا به اندازه‌ی حقوق مدیر یک شرکت یا یک عضو هیات علمی دانشگاه است و بس.
      ۲. نوشته‌اید که «از ۴ نفر رسیده است به ۳۰ نفر و همکارانی در شهرستان‌ها و حالا نگهبان ساختمان و خدماتی و راننده و… ». خب من که در همین یادداشت عرض کردم کل تحریریه به همراه خودم، ۶ نفر ثابت و یک نفر پاره وقت هستیم. نه در شهرستانی کسی را داریم نه نگهبان داریم نه خدماتی و راننده 🙂 احتمالا اشتباه متوجه شده‌اید.
      ۳. ما به هیچ جا و کسی وابستگی سیستماتیک و مالی نداریم. با آقای دکتر پزشکیان ارتباط دوستانه داشته و داریم. بله برای انتخابات هم از ایشان حمایت می‌کنیم. سنگ بنای انصاف زمانی گذاشته شد که در سال ۹۱ بنده به چند دوست پیشنهاد کردم که از آقای پزشکیان برای آن انتخابات حمایت کنیم. آن جمع دوستان همچنان گرد انصاف جمع هستیم و اتفاقا برای ۱۴۰۰ هم همان ایده را داریم اما این ربطی به خود او ندارد. این خواسته‌ی ماست. نه، هیچ رابطه‌ی مالی نداشته و نداریم، حتی یک ریال. این را قبلا بارها در یادداشت‌ها و مصاحبه‌هایی گفته‌ام.
      ارادت

      3
      1
  12. و سرانجام گذر پوست به دباغ خانه افتاد (اصلاح طلبها در هزینه های ناشی از اختیاری نداریم و حالا بعدی را هم خواهیم دید که میاد و خودتان انتتخاب کردید و برو بمالش سرانجام گیر همی کردند)
    اصلاح طلب وقتی به قدرت میرسد می گوید من اختیاری ندارم و آبدارچی هستم و تدارکاتچی هستم کار را در این چند دهه تا حدی پیش بردید که وضع به اینجا رسید و خود نیز در تحریم گیر کردید و بلانسبت به قول ضرب المثلی سر گاو در خمره گیر همی بکرد
    کلا راه حل عاقلانه من به عنوان یک فرد تحصیل کرده حرفه ای به شما عزیزان این است که تعطیل کنید به چند دلیل اول اینکه کلا معلوم نیست وضع اقتصاد بهتر بشه تازه اولشه و گرانی های بیشتری در راهه چون گرانی ناشی از بالا رفتن دلار با تاخیر میاد پس وضع بدتر خواهد شد دوم اینکه خدا را شکر اصلاح طلبها و بخصوص کارگزاران در سال 1400 کلا از سیاست پاک خواهند شد طبیعتا دیگه کسی هم نیست از شما حمایت معنوی کنه و دچار فشار خواهید شد و… (شایدم طرف مقابل بیاد دلش به حالتان بسوزه ) سوم سازمانی که در هزینه های خود بماند در اقتصاد محکوم به تعطیلی است (اقتصاد خرد فصول آخر) چهارم شما دارید در راستای تفکرات اصلاح طلبها کار می کنید وقتی به قدرت میرسند می گویند ما اختیاری نداریم خب اصلا هدف سایت شما چیه؟ پایگاه اجتماعی را هم که از دست داده اید هدف هم که به قدرت رساندن عده ای بی اختیار است پس سازمان انصاف نیوز فاقد هدف است و کاملا باید تعطیل شود(سازمان فاقد هدف تئوری های های سازمان رابینز یا کونتز ) هدف را بازتعریف کرده بیخیال اصلاح طلبها شوید بزرگتر بیندیشید دلایل برای اینکه تعطیل کنید زیاده
    راه حل های دیگر برای بقا و ماندن :
    دفتر را تعطیل کرده همه از خانه با هم کار کنیددر این صورت بین 5 تا 10 میلیون صرفه جویی میشود
    بر روی سایت کار کنید و انرا ارتقا دهید سایت جالبی ندارید بد طراحی شده از ایران سامانه، آسام و…سایت بخرید( که در این شرایط ظاهرا ممکن نیست) یا سایت را تعمیر کنید
    رتبه خود را به زیر 1000 برسانید اتوماتیک وار درامد شما بالا خواهد رفت
    دونیشن در ایران جواب نمیده بعیده جواب بده فرهنگش نیست
    بر روی سئوی سایت و طراحی سایت کار کنید
    الگوریتم های گوگل را مطالعه کنید بخصوص الگوریتم پاندا و…
    از دوستان اصلاح طلب بخواهید هر کدام دست در جیب مبارک فرو همی کند و هر کدام 20 میلیون ناقابل( پول دوسه کیلو موز) به شما بدهند تا سایت را بازطراحی کنید به ساکت المجالس ژن المرغوب رویی بندازید احتمالا پول داره سایر عزیزانی که در شورای شهر هستند الان دستشون زیر سنگه هر چند کارشان تمام است و انتخاب نمیشن ولی دم انتخاباته بهشون بگید کمکی کنند که چهار تا تبلیغ براشون بزنید ولی پول را بگیرید تبلیغات را در فوتر سایت کار کنید( از نظر سیاسی تمام هستند ولی پولشان تمام نشده)
    اصلاح طلبها ریاست جمهوری را خواهتد باخت ولی فرصت خوبی است که این عزیزان را محترمانه و قانونی شارژ کنید یا اصولگرایان عزیز را
    از دوستان بخواهید محل رایگان برای کار در اختیار شما قرار دهند لزوما که نباید در مرکز الودگی وسط چهار راه کالج باشید
    در کل مدیریت سازمانی شما ضعف اساسی دارد در مدیریت مالی و بازاریابی هم ضعف دارید
    برند سازی انجام نداده اید بر روی تمیزکاری و زیبا و روان سازی سایت هم کار نکرده اید سایت خیلی بد هست من الان حداقل 13 ساله سایتهای داخلی را حرفه ای پیگیری می کنم واقعا سایت بدی دارید از نظر طراحی
    سایت را تعمیر سئو را ترمیم کرده دفتر سایت را تعطیل و یا در یک محل رایگان کار کنید مشکل خود را اگهی کنید بخواهید اگر کسی محل رایگانی دارد در اختیار شما قرار دهد( البته الان پایگاه اجتماعی ندارید تازه ممکنه برخورد هم با شما بکنند) برای سایت اینترنتی محل کار فیزیکی ضروری نیست
    و راه حل ها بسیار زیاده
    اها دعا کنید دعا کنید تحریمها برداشته بشه که رونق بیاد شما هم از این وضع خارج بشید اونم موثره
    پرسش از خود: چرا کشور را به وضعی بیندازیم که مردم زباله گرد شده و رسانه ها هم به این وضع بیفتند و با خفت و هزینه زیاد زندگی کنیم ایا بهتر نمیتوان زندگی کرد؟ ( پرسش شوپنهاور از راسل کتاب فلسفه کشورداری )
    گرچه من مخالف شما هستم ولی باور کنید سعی کردم بهترین راه حل ها را ارائه کنم
    موفق باشید

    1
    3
  13. من هم به عنوان یک مخاطب، افتخار میکنم در حد مقدوراتم بتوانم به انصاف کمک مالی یا دنیت یا هر چه که اسمش هست انجام دهم. لطفا مشخصات حساب بانکی انصاف را ارائه دهید.

    1. من هم به عنوان یک مخاطب، افتخار میکنم در حد مقدوراتم بتوانم به انصاف کمک مالی یا هر چه که اسمش هست انجام دهم. لطفا مشخصات حساب بانکی انصاف را ارائه دهید.

  14. آقای محمد مخبر را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری مطرح کنید به طوری که عکس ایشان در صفحه ی اول دیده شود. همچنین وقتی انصاف نیوز را در گوگول جستجو می کنی یک لینک هم به محمد مخبر بالا بیاید.

  15. درود
    در مجموع روشنگری های شما تن خیلی ها را لرزانده و اصلاح جویان راستین را تقویت کرده است! پزشکیان صداقت داره و از ریز مدیریتی شروع کرده و مورد اجماع بخشی نیز هست! در مورد مساِئل مالی نظری ندارم، اگر خانواده ام را بتوانم تامین کنم و شرمنده ی اموراتشان نشوم، خیلیه!؟ امید که خداوند مهربان بر ما مهربانی نموده و خواستش سربلندی کشور و مردم و اصلاح جویان باشد. اقتدارگراها هم خدا به خودشان واگذارشان کرده ودر قدرت طلبی تام به بهانه ی حرف من درآوردی انقلابیگری، می سوزند! باقی بقایتان.

  16. سلام و خدا قوت
    بنده بعنوان یکی از قدیمی ترین و شاید اولین خواننده و دنبال کننده سایت وزین شما در حد وسع و توانم در خدمت هستم و حتی میتوانم بعنوان حسابدار و مشاور مالی کمکتان کنم . موفق باشید .

  17. انصاف نیوز از معدود سایت هایی است که بدون استثنا روزی یک بار بهش سر میزنم و انصاف در خبررسانی و صداقت را مشاهده میکنم. صادق و با انصاف که باشی ادامه دار خواهی بود. خسته نباشید عزیزان

  18. مگر دلارهای تقسیمی کنگره امریکا که سالانه 20میلیون دلار است . به شما نمی رسد؟
    بنده های خدا امریکا داره پول پاش میده برای رسانه های ضد نظام . چرا شما عقب ماندید. از این 20 تا نیم یکی هم بگیرید میشه 500هزار دلار به تومان کل هزینه شمارا تامین می کنه و اضافه هم می آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا