خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش مولوی عبدالحمید به تخریب فونداسیون مسجد جامع اهل‌سنت ایرانشهر

مولوی عبدالحمید با ابراز تأسف از تخریب فونداسیون مسجد جامع اهل‌سنت ایرانشهر، آن را «اقدامی بی‌تدبیرانه» دانست و «تجدیدنظر» در این زمینه و «صدور مجوز ساخت» این مسجد را خواستار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید در واکنش به تخریب فونداسیون مسجد جامع اهل‌سنت ایرانشهر اظهار داشت: تخریب فونداسیون مسجدجامع اهل‌سنت ایرانشهر خبر بسیار ناگواری بود که سبب ناراحتی و پریشانی بسیاری از مردم استان شد.

مولوی عبدالحمید در ادامه افزود: اگرچه این مسجد از قبل مجوز رسمی داشته و براساس همان مجوز، کار آغاز شده است، اما با توجه به اینکه نسبت به مجوز قبلی از طرف بعضی نهادها اعتراضی مطرح شده بود، مسئولین این مسجد به‌ویژه مولانا محمدطیب دنبال اخذ مجوزهای ادامۀ کار بودند.

وی خاطرنشان کرد: مولانا محمدطیب، سرپرست و متولی مسجدجامع اهل‌سنت ایرانشهر، فرد بسیار معتدل و قانون‌مداری ا‌ست که دنبال ماجراجویی نیست، بلکه دنبال وحدت و تقریب است و علمای استان ایشان را قبول دارند و از ایشان حمایت می‌کنند. مولانا محمدطیب فرزند و یادگار مولانا قمرالدین رحمه‌الله است که مولانا قمرالدین نیز جایگاه پدری را برای شیعه و سنی ایرانشهر داشتند.

امام‌جمعه زاهدان در ادامه گفت: بنده قبلا اطلاع یافتم که تصمیم‌هایی مبنی بر تخریب فونداسیون مسجد جامع ایرانشهر وجود دارد، لذا با برخی از مسئولان طراز اول استانی تماس گرفتم و گفتم که این اقدام هرگز به صلاح نیست و باید جلوی این اقدام گرفته شود. آن مسئول هم به بنده قول داد که مانع این تخریب خواهد شد، اما متاسفانه در این زمینه کوتاهی صورت گرفت و فونداسیون مسجدجامع اهل‌سنت ایرانشهر در اقدامی بی‌تدبیرانه که در آن دوراندیشی لحاظ نشده بود، تخریب شد.

مولوی عبدالحمید ساخت مسجد جامع جدید را از نیازهای ضروری اهل‌سنت ایرانشهر عنوان کرد و گفت: همان‌طور‌که در بسیاری از شهرهای کشور حداقل یک مسجد بزرگ وجود دارد که نمازهای جمعه و جلسات بزرگ در آن برگزار می‌شود، این حق مردم ایرانشهر نیز است که یک مسجد جامع بزرگ داشته باشند که گنجایش جمعیت زیاد را داشته باشد.

امام‌جمعه زاهدان در ادامه افزود: انتظار این بود که ساخت این مسجد تحمل می‌شد، اگر بالفرض مشکل اداری هم داشت باید به‌جای تخریب، اصلاح می‌شد. بنده تخریب را برای وحدت و همدلی مردم مضر می‌دانم.

وی تصریح کرد: درخواست ما این است که در موضوع مسجد جامع اهل‌سنت ایرانشهر تجدیدنظر شود و اجازۀ ساخت این مسجد داده شود. این تصمیم در راستای وحدت و اخوت اسلامی و به منافع کشور و حاکمیت کمک می‌کند.

مولوی عبدالحمید اظهار داشت: مسئولین استانی و کشوری باید ظرفیت و تحمل خودشان را بالا ببرند. انتظار مردم از آیت‌الله محامی، نمایندۀ محترم ولی فقیه در استان، و همچنین از استاندار محترم سیستان‌وبلوچستان این است که به افراد تندرو و کم‌ظرفیت اجازه ندهند با رفتارهای نسنجیدۀ خود زحماتی را که برای امنیت و وحدت در این استان کشیده شده است، برباد کنند.

مولوی عبدالحمید در پایان مردم را نیز به «حفظ آرامش» توصیه کرد و گفت: از مردم عزیز هم انتظار داریم که آرامش خودشان را حفظ کنند و به کسی اجازۀ سوءاستفاده ندهند. موضوع مسجد جامع ایرانشهر هم از راه‌های قانونی پیگیری شود که امیدواریم این مسأله با تدبیر و دوراندیشی حل‌وفصل شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا