خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ ظریف به وزیر خارجه آمریکا درباره برجام

جواد ظریف،  وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه آمریکا ضمن نقض برجام مانع از دسترسی ایرانی‌ها به دارو شده است، به اظهارات همتای آمریکایی پاسخ داد که شکست سیاست فشارحداکثری دولت ترامپ را از یاد نبرد.

به گزارش فارس، ظریف نوشت: «بررسی واقعیت برای آنتونی بلینکن: ایالات متحده برجام را نقض کرد، از ورود دارو و غذا برای ایرانی‌ها ممانعت کرد، و (ایران را به خاطر) پایبندی به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در تمام آن دوره نابسامان (دوره دولت ترامپ) تنبیه کرد.

ایران به برجام پایبند ماند و تنها اقدامات اصلاحی پیش‌بینی شده (در بند ۳۶ برجام) را اتخاذ کرد. خوب حالا چه کسی باید اولین گام را بردارد؟ هرگز شکست حداکثری ترامپ را فراموش نکنید».

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه جدید آمریکا بامداد روز پنجشنبه (امروز به وقت تهران) در اولین کنفرانس خبری خود گفت: «بایدن بسیار شفاف بوده، اگر ایران به پایبندی کامل از تعهدات خود ذیل برجام بازگردد، آمریکا نیز همان کار را می‌کند. ایران در چندین حوزه در تناقض با برجام است و مدتی زمان طول می‌کشد که اگر تصمیم بگیرند به تابعیت برگردد و ما باید ابتدا راستی‌آزمایی کنیم که در حال تبعیت هستند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا