خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عمادالدین باقی: به خاطر مستند منتظری وسایلم را ضبط کردند

عمادالدین باقی درباره‌ی مراجعه‌ی امروز به منزل خود و بردن کامپیوتر، لپ‌تاپ و سه گوشی توسط ماموران، می‌گوید علت اینکار آنها ساختن مستندی درباره‌ی آقای منتظری بوده است و گفته‌اند هرچیزی را که درباره‌ی مستند است باید ضبط کنیم.

آقای باقی عصر روز پنجشنبه درباره‌ی ضبط وسایل شخصی خود، به انصاف نیوز گفت: صبح به درب منزل ما آمدند، زنگ زدند و گفتند از دادسرا یک نامه‌ای داریم، من هم برای گرفتن نامه رفتم و بعد خواستند وارد منزل شوند، ضمن اینکه ما دو بیمار خاص در خانه داریم و نگران ایجاد استرس و خطر برای آنها بودیم. غیر از این من معتقد بودم کار اینها خلاف قانون است و طبق قانون آیین دادرسی احق چنین بازرسی‌ای را ندارند. چون اتهامی متوجه من نبوده و هیچ سابقه‌ای هم وجود ندارد.

او ادامه داد: بعد از کلی اصرار گفتند اگر در را باز نکنید ما از مراجع قضایی حکم داریم و می‌خواستند به‌زور وارد خانه‌ی ما شوند. اما خانم من به‌خاطر نگرانی درباره‌ی دو بیمار موافق نبود که با شکستن در به‌زور وارد شوند. بلاخره آمدند کامپیوتر، لپ تاپ و سه گوشی ما را بردند. وقتی وارد شدند یک برگه‌ی پرینت شده در دسترس آنها بود که مشخصات دستگاه‌ها در آن قید شده بود و این نشان می‌دهد که احتمالا با همکاری وزارت ارتباطات به این آی‌پی‌ها دسترسی پیدا کرده‌اند چون تمام مشخصات گوشی را داشتند.

باقی که شاگرد مرحوم آیت الله منتظری بوده است، افزود: در حکم نوشته شده بود با رعایت احترام کامل بازرسی و ضبط ابزارآلات جرم صورت گیرد و به آنها گفتم این خودش بی‌احترامی است، بدون اتهام قبلی و بدون اینکه هیچ اتهامی متوجه‌ی من باشد این حرکت‌ها را انجام دهید. بعد از کلی بحث نهایتا گفتند ما شنیدیم یک مستندی را درباره‌ی آقای منتظری قرار است که بسازید و می‌خواهیم هر چیزی که درباره‌ی مستند است را جمع‌آوری کنیم. گفتم به این بازی‌ها نیاز نبود. من می‌آمدم و چیزهایی که لازم داشتید را برای شما می‌آوردم. گفتم قرار نبود کار زیرزمینی انجام دهیم؛ این مستند قرار بود اکران عمومی شود، پس کافی بود یک احضاریه بدهند، من یک نسخه از مستند را به شما می‌دادم.

او در پایان گفت: البته متعهد شدند تا بعدازظهر لپ‌تاپ و گوشی‌ها را می‌آورند اما متأسفانه به قول خودشان عمل نکردند. به آنها گفتم این حریم خصوصی من است. تمام نوشته‌ها و مطالب و تحقیقات من در این کامپیوتر است و دیدن آن توسط هر مقام قضایی و امنیتی جرم است. ممکن است الان زور ما نرسد اما قطعاً اینها را بایگانی می‌کنیم به‌عنوان اینکه شیوه آنها این است که می‌آیند و می‌برند و داخل گوشی و لپ‌تاپ و اینها را می‌گردند تا مستمسکی برای جرم  پیدا کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا