خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چه کسانی نامزد نخست‌وزیری ترکیه هستند؟

پس از احمد داوداوغلو، سه عضو ارشد کابینه و حزب به نام های بینالی ییلدیریم، بکیر بوزداغ و برات آلبایراک برای ریاست بر حزب عدالت و توسعه و نیز نخست وزیری ترکیه مطرح شده اند.

به گزارش تسنیم، پس از اینکه احمد داودووغلو، رئیس کنونی حزب عدالت و توسعه و نخست وزیر ترکیه، اعلام کرد کنگره فوق العاده حزب در دوم خرداد برای تعیین رهبر جدید حزب تشکیل خواهد شد و همچنین عدم حضور وی در انتخابات، نگاه ها معطوف به این شد که سومین رئیس حزب عدات و توسعه چه کسی خواهد بود.

کنگره 2 خرداد عدالت و توسعه، دومین کنگره فوق العاده این حزب خواهد بود. انتظار بر این است که با تعیین نامزد بعدی ریاست بر حزب توسط رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، و با رأی تمام نماینده های محلی حزب به وی، رقابتی در کنگره فوق العاده وجود نخواهد داشت. کاندیدای مورد نظر اردوغان پس از انتخاب تشکیل دولت جدید را نیز در دستور کار قرار خواهد داد.

گزارش های رسانه ها حاکی از این است که بینالی ییلدیریم، وزیر حمل و نقل، دریانوردی و ارتباطات، اولین سیاستمداری است که نامش برای ریاست بر حزب و تکیه بر مسند نخست وزیری مطرح است. نام وی در کنگره ای که پیشتر داوداوغلو را انتخاب کرد نیز بر سر زبان ها بود.

یکی دیگر از نام های مهم کاندیداتوری بکیر بوزداغ، وزیر دادگستری، است. زمانی که سخن از قانون اساسی جدید و سیستم ریاست جمهوری می شود از بوزداغ به عنوان آخرین نخست وزیر ترکیه پیش از سیستم ریاست جمهوری یاد می شود.

یکی دیگر از نام های مطرح شده برات آلبایراک، داماد اردوغان و وزیر انرژی و منابع طبیعی کابینه عدالت و توسعه، است.

گفته می شود که اردوغان، پیش از دیدار شب گذشته با داوداوغلو و همچنین پس از آن با بینالی ییلدیریم و بکیر بوزداغ که نام شان برای ریاست حزب و نخست وزیری مطرح است، دیدار کرده است. برخی گزارش ها نیز حاکی از این است که بوزداغ به عنوان معاون شاخه جوانان حزب برگزیده شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا