خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مهلت یک‌ماهه به اتباع خارجی برای دریافت کد شهاب

مهدی محمودی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از مهلت یک ماهه بانکها به دارندگان حساب‌های فاقد کد شهاب (شناسه هویت الکترونیکی) اتباع افغانستانی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی محمودی درباره مسدود شدن کارت‌های بانکی اتباع افغانستانی، گفت: در چند روز گذشته کارت‌های بانکی شماری از صاحبان حساب فاقد کد شهاب (شناسه هویت الکترونیکی) به موجب بخشنامه بانک مرکزی و در اجرای قوانین و مقررات غیرفعال شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ادامه داد:  بر اساس مصوبه ستاد ‌مبارزه‌ با مفاسد اقتصادی هدف از این اقدام، اجرای قوانین ناظر به شفافیت در تراکنش‌های بانکی است که مستلزم صحت اطلاعات هویتی صاحبان حساب است؛ قاعده‌ای که برای همه صاحبان حساب‌های بانکی اعم از اتباع خارجی و ایرانی برای جلوگیری از پول‌شویی رعایت می‌شود.

محمودی تصریح کرد: پس از اطلاع از این موضوع و هماهنگی های بین دستگاهی بعمل آمده کلیه اتباع افغانستانی دارندگان حساب های بانکی فاقد کد شهاب برای آخرین بار به مدت یکماه فرصت دارند نسبت به تکمیل یا تصحیح اطلاعات حساب خود و اخذ کد شهاب در کلیه بانکهای حساب خود اقدام کنند.

دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور تاکید کرد: تا قبل از پایان مهلت تعیین شده از سوی بانک‌ها همه اتباع افغانستانی دارندگان حسابهای بانکی فاقد کدشهاب با رعایت پروتکلهای بهداشتی هرچه زودتر جهت اقدامات قانونی به بانک‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا