خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیدار هیئت سیاسی طالبان با ظریف

هیئت سیاسی طالبان به ریاست ملا برادر که در تهران به سر می برد صبح امروز با جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا،  ظریف در این دیدار  ضمن ابراز خشنودی از ایده تشکیل حکومتی همه شمول با حضور همه اقوام و گروهای سیاسی در افغانستان اظهار داشت: تصمیمات سیاسی نمی تواند در خلا اتفاق بیافتد و تشکیل حکومت همه شمول باید در یک فرایند مشارکتی و با در نظر داشت ساختارها و نهادها و قوانین بنیادی مانند قانون اساسی شکل گیرد.

اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل گفتگو بین طالبان و دولت و دیگر گروههای افعانستانی بخش دیگری از صحبتهای وزیر امور خارجه کشورمان با طالبان بود و در این ارتباط ظریف تاکید کرد : مردم خوب افعانستان مظلوم واقع شده اند جنگ و اشغال افعانستان لطمات سنگینی به مردم افعانستان وارد ساخته است، امیدوارم که تمام تلاش شما آن باشد که آلام و مشکلات مردم  هرچه زودتر به پایان رسد و با برقراری صلح در افعانستان هرچه زودتر بهانه اشغالگران از دستشان خارج شود.

در ابتدای این دیدار  ریاست هیات طالبان گزارشی از روند صلح و گفتگوهای بین الافغانی ارائه کرد و تاکید داشت که روابط ایران و افغانستان همواره روابطی بر بنیاد دوستی و حسن همسایگی بوده و امیدوار هستند که با برقراری صلح و آرامش در افغانستان روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد .

ملابرادر در این ملاقات‌ با اشاره به نقش مخرب داعش در افعانستان و منطقه از روند گفتگوهای بین الافعانی اظهار خشنودی کرده، تشکیل دولتی همه شمول با حضور همه اقوام و گروههای سیاسی را امری ضروری برای برقراری صلح کامل در افغانستان دانست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. جناب ظریف الممالک تو با قاتلین 9 دیپلمات ایرانی در افقانستان ملاقات کردی خدا لعنتت کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا