خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قالیباف: از مسیر امام خمینی فاصله گرفته‌ایم

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروزه دچار مشکلات و چالش‌هایی هستیم و مردم این مهم را مشاهده و در زندگی‌شان کاستی‌ها و فشارها را تحمل می‌کنند به این جهت است که از مسیر امام خمینی (ره) فاصله گرفته‌ایم. امام خمینی (ره) اعتقاد به محرومین و مستضعفان داشت و تلاش می‌کرد باری از دوش مستضعفان، کارگران ، مزدبگیران و محرومان بردارد؛ ایشان برای عدالت تلاش می‌کرد و به قشر محروم جامعه توجه داشت.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف صبح امروز (دوشنبه، ۱۳ بهمن ماه) به همراه جمعی از نمایندگان مجلس در حرم مطهر امام خمینی (ره) حضور یافت و با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدا تجدید پیمان کرد.

قالیباف ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این ایام بزرگ را به همه آزادیخواهان، عدالت‌طلبان، حق‌جویان دنیا و خانواده معظم شهدا و ایثارگران تبریک و تهنیت می‌گویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امام خمینی (ره) مرد الهی بود که در زندگی جز برای خدا کلامی نگفت و جز برای خدا گامی برنداشت؛ حضرت امام رضوان الله منطق و راه روشنی داشت.

وی ادامه داد: امام بزرگوار ما بر سنت‌های الهی باور داشت و خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری از آن جمله هستند لذا امروز اگر کسانی بخواهند فقط با چند جمله به تعریف و تمجید و با استفاده از چند کلمه و عبارات امام (ره) را خلاصه کنند لذا به راه و مکتب ایشان ظلم کرده‌اند.

قالیباف تصریح کرد: امام یک حقیقت بود و زندگی واقعی ملموس و عینی را در جهان امروز پیش پای ما گذاشت. امام رضوان‌الله با منطق مذکور موجب احیای مجدد اسلام در این مقطع از زمان و همچنین عزت مسلمین در جهان شد.

رئیس قوه مقننه گفت: امام (ره) به ما آموخت و نشان داد اگر در راه او مصمم و پایبند باشیم، رژیم تا دندان مسلح و منحوس پهلوی و زیاده‌خواهان، قدرت‌طلبان و مستکبران جهانی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند لذا این مرد الهی ایستاد، مبارزه کرد و نتیجه گرفت.

قالیباف افزود: اگر امروزه دچار مشکلات و چالش‌هایی هستیم و مردم این مهم را مشاهده و در زندگی‌شان کاستی‌ها و فشارها را تحمل می‌کنند به این جهت است که از مسیر امام خمینی (ره) فاصله گرفته‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام خمینی (ره) اعتقاد به محرومین و مستضعفان داشت و تلاش می‌کرد باری از دوش مستضعفان، کارگران ، مزدبگیران و محرومان بردارد؛ ایشان برای عدالت تلاش می‌کرد و به قشر محروم جامعه توجه داشت.

وی تصریح کرد: امروز بازگشت به راه و مکتب امام (ره) راه موفقیت است در واقع امروز انقلابی کسی است که دلباخته مردم باشد و در مسیر حل مشکلات گام بردارد.

رئیس قوه مقننه افزود: مجلس یازدهم عنوان مجلس انقلابی را از رهبر معظم انقلاب گرفته است لذا باید سنگربان راه امام (ره) باشد و در مسیر تحقق آرمان‌های ایشان در راه برطرف کردن دغدغه‌های مردم گام بردارد. امام (ره) فرمودند ما می‌توانیم لذا اکنون وظیفه همه ما در مجلس است تا به دنبال تحقق خداباوری، مردم‌باوری و خودمحوری باشیم.

قالیباف افزود: امروز به همراه هیأت رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس با امام خمینی (ره) بیعت می کنیم تا طوری در امور عمل کنیم که شرمنده مردم نباشیم و از فرصت خدمت‌گزاری به مردم به خوبی بهره ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رهنمودهای رهبر انقلاب و سیاست‌های ابلاغی ایشان راهگشای امور آینده کشور است لذا باید در راستای تحقق آنها گام برداریم؛ تعبیر و تفسیر از انقلابی بودن به این معناست که دارای ایران قوی و با افتخار باشیم و برای رسیدن به این مهم، تک تک مردم ایران باید قوی باشند.

وی اضافه کرد: باید در مسیر پیشرفت و عدالت حرکت کنیم و با ظرفیت‌های کشور، کارآمدی دین در اداره امور جامعه که از جمله آرمان‌های امام (ره) بود را محقق کنیم.

رئیس قوه مقننه خاطر نشان کرد: امام (ره) فقه را از کنج حجره به قلب‌های مردم وارد کرد و نظام فقه و انقلابی ما نیز برگرفته از فرهنگ اهل بیت (ع) و قرآن است لذا در عمل باید این مهم را نشان دهیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. بله، قطع به یقین شما و دیگر مسئولان از مسیر امام خمینی فاصله گرفته‌اید!! مدیریت مملکت دست شما و سایر مسئولان است و نواقص و نادانی مدیریتی موجود هم که وضعیت اسفبار کنونی را به مردم مظلوم و بی پناه ایران زمین تحمیل کرده، قطعا به شما مسئولان بر میگردد. پس بجاست که مصادر مسئولیت ها را رها کرده و کار را به کاردان بسپرید و بیش از این مردم بی پناه را به ورطه و باطلاق ناتوانی و نابودی نکشانید، اگر راست میگوئید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا